Hur många ERF team kör med 20++l tank?

Använder du större tank än orginal?

• Antal röstningar
    0
Nej nej, titta på grabbarna på Le Mans dom kör väl 1,5 timmar i sträck på 3 förare och under ett helt dygn :yoparty

Var du där? Grabbarna på Le Mans kör inte i +30c i 24timmar. (Dessutom är de nog i bättre kondition än oss)

Vi körde 40 minuters stinter och vi tankade två gånger under hela loppet!

klarar ni er så länge på en tank?

Vi körde rec på karlskoga med en cbr 600 05:a och efter 42 min började hojen rycka pga lite soppa.

På min hoj verkar det inte gå att lita på tanklampan för den lyser inte alltid då det börjar bli lite, beror nog troligen på tankfoamen som ställer till det där.

Hur länge klarar ni andra er på en tank med 600cc?

Ja på gelleråsen och knudan körde jag strax över 1 timme på en tank, r6 02 respektive 01. Vi gassar väl för dåligt :D , ca 15-16 liter skulle jag tro.

Var du där? Grabbarna på Le Mans kör inte i +30c i 24timmar. (Dessutom är de nog i bättre kondition än oss)

Vi körde 40 minuters stinter och vi tankade två gånger under hela loppet!
Nej
Men spekulerar att det vore rimligt att dom kör så länge det går utan uppehåll

Ni hade en 24 liters tank? och skulle då köra som mest 72 L på 6 timmar.
Vilket innebär en förbrukning på 12 liter/timme.
Vi hade en förbrukning på ca 15L/timme iof en 600.

Last edited:
Jaha, då kan du göra det...

Kim Jensen heter han som gör det, kör långa o snabba stinter alltså.
Jodå, det har jag sett, men gjorde han det på Falkenberg när det var +33 också? :va
Vätskebrist drabbas vi väl alla av?

Doktorn, kom nu med nåt medicinskt uttalande om hur farligt sånt är. Please? :)

Känner du hans personliga tränare? Jag skulle vilja veta hur han håller sig i form:D
Rökning och öl i rätt kombination? :D

Last edited:
Gammeldansk, öl och cigg.
Glöm inte hans fantastiska power naps, mitt i allt kaos och och adrenalin så hittar man Kim sovandes 10 meter från räcket i en plaststol, respekt åt en sådan cool kille :yoparty

(se valmers avatar):tungan

Back