Hur många bakhjulshästar har du?

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Hade min hoj inne på växellåderenovering på Oves motor för ett tag sen och då passade dom på att bänka hojen.

Har ett Devil-highpipe på den just nu och ett K&N luftfilter. Allt annars i original. Eller ja, lite kolfiber hit och stålomspunnet dit men det har inget med antalet HK att göra. Hojen ifråga är en R1-01

Mitt resultat blev ca 134hk på bakhjulet. Han vågade inte dra på riktigt max då växellådan var helt nyrenoverad. Jag skulle dessutom tippa på att Highpipe stjäl någon hästkraft p.g.a. den extra böjen på röret. Sen kan man ju ställa förgasarna bättre beroende på vilket slipon man använder såklart... Det blev ju en del avgasknallar när han körde om man säger så. Fick t.o.m. ut en flamma från sliponet. Mäktigt tänkte jag! men det kanske är så bra egentligen... Jag skulle våga tippa på att min hoj har ca 135-140Bhk om man drar rullen på max och med en inkörd växellåda. Ska snart sticka iväg med mitt acra-slipon och korta av den 10-15 cm så då kanske man får lite till :)

Vad har ni på era hojar?

Last edited:
134 ska du nog vara rätt så nöjd med, Jag fick 128 på min 99 - r1. Också devilhighpipe.

R1_Swedeace skrev:
2237905 134 ska du nog vara rätt så nöjd med, Jag fick 128 på min 99 - r1. Också devilhighpipe.

Undrar hur det hade blivit om man stoppat tillbaka originalluftfiltret?? :confused:

Synd att olika bänkar ger så olika resultat, svårt och få några riktiga svar av en sån här tråd. Ganska kul läsning dock :)

Hej hej, en annan tanke kanske kan vara att kolla förgasarbestyckningen. :4skrika

Fick ut 166 på hjulet när jag bänkade min Gixxer 1000 -01 förra veckan! Yoshimura helsystem, PC och K&N-filter.

R1 -03 Akkra burk, öppet filter, PCIII 143hk på slangen mkt finare kurva än orginal iaf :tummenupp

SAE corected ( stavning )

mencken skrev:
2237934 Fick ut 166 på hjulet när jag bänkade min Gixxer 1000 -01 förra veckan! Yoshimura helsystem, PC och K&N-filter.

Inte SAE va? Du fick väl två värden? Prata om det lägre, bara det som går att jämföra.

På min trajja Daytona 600 så får jag 106,3 hp på bakhulet.
Med PCIIIusb, bolton pipa, K&N och 520 X-ring drevpkt. :tummenupp

Inte mkt mer att begära av en hoj som ger ca 112 i motor.

Last edited:
138,7 hk på bakhjulet testat på Oves motor. Acra slipon kn filter samt ombestyckad ZX9 R från 2003.

128 i en bänk -05, 122 i en annan tre månader senare och 131 nu i våras....man förundras över precisionen.... :rolleyes: Hojen ifråga är en 86a gsxr 1100 med Dynojet, Yoshi steg 1 kammar, KN-filter och helöppet 4-1. Förgasarna är original.

Fullt tillräckligt mao....

Last edited:
Här är min kurva på R1 00 med dynojet, micron highpipe och kn filter

142.4hk
edt: men det kanske är vid kopplingen?

Bifogat

• dyno_r1_kn_micronhigpipe_dynojet.JPG
    dyno_r1_kn_micronhigpipe_dynojet.JPG
    136.9 KB · Visningar: 325
Last edited:
Min är bänkad till 160,5 på bakhjulet :gnissla
Jag har även en stor... :rofl

viewphoto.php

Vad är skillnaden mellan SAE & STD?
bakhjul/motor?

Lion skrev:
2238065 Vad händer med vridet på din hoj mellan 3-4k rpm? :va

Vet faktiskt inte då det är förra ägaren som bänkade hojen, men jag misstänker att det är pga att jag har ett helsystem. På R1an jag hade för några år sedan påstods man ju få en liten dipp lägre ner i registret om man monterade ett helsystem men jag vågar inte säga om detta även gäller för Hondan...

Fast jag märker faktiskt inte av denna puckel..

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...