Hur Många Av Oss Lever I Misär

Fler än man tror är ett enkelt svar.

När man har förmånen att jobba så att man kommer innanför dörrarna till alla slags människor, i alla områden av staden, så inser man vad förvånansvärt många lever i elände. Givetvis beror det på vad man har för förväntningar, men de flesta blir förvånade när man drar några anekdoter.

Man behöver inte ha ett så speciellt jobb för att se allt detta. Gjorde ex. garantijobb på fönster i norsborg för x antal år sedan i ett lägenhetsområde... Inte så glassigt. Att det är fattigt och sunkigt kunde man väl räkna ut, men inte att folk hade det så eländigt.

HUr illa är det i söderort egentligen?

Finns ett jätte fint hus precis vid vattenlinjen tillsalu här på lidingö, bara slå till :tummenupp Länk Jag hade köpt det själv om det inte va för att det brukar bli lite blåsigt nära vattnet :gnissla

Det var ungefär nått sånt jag tänkte mig!!! Hade det varit i Oskarshamn hade prislappen varit 20 milj. billigare dock...

HUr illa är det i söderort egentligen?

Mälarhöjden kastade jag längtansfulla blickar på senast igår när jag dunkade förbi med båten :D

Den lilla blå båten till höger och huset bakom tillhör fö en tändkulekompis med likadan motor.

800px-Malarhojden.jpg

Jag har inte ens råd med mat :(

Bra mat är fan livskvalitet som jag saknar!
Och det har inget med ekonomi att göra, det är så illa att jag inte kan eller orkar laga god mat själv. Jävligt deprimerande faktiskt.
Hur kul är det att stå och peta i någon gryta en timma för att äta själv när man kan laga pasta och sleva i sig på under 15min?
Tråkigt sa Bull :(

Och det har inget med ekonomi att göra, det är så illa att jag inte kan eller orkar laga god mat själv. Jävligt deprimerande faktiskt.
Hur kul är det att stå och peta i någon gryta en timma för att äta själv när man kan laga pasta och sleva i sig på under 15min?

:klappar Kul med en sporthojskille som vågar visa sina femenina sidor och stå för att han trivs i köket.
Själv så brukar jag äta Digestive kex o en folköl på kvällen.

Förstår helt hur du menar. Älskar att båda laga och äta god mat, men är man själv gör man det inte!

lagar man mat ska det ta max 15 min , stek köttfärs i med färdig pasta sås , sen är det bara o vänta på pastan , enkelt o smidigt.och är man inte för glupsk slipper man ju laga mat dagen efter

Eftersom så många av oss lever i denna kaos , så borde vi ju göra ngt för o få det bättre , jag föreslår att ngn kunnig person , kladdar ner nåt fint till regeringen så åtminstone vi hoj åkare kan få ett någorlunda drägligt liv.

Jag undrar också, som en del andra här?? Du säger ju emot dig själv lite. Du har ett bra liv med en massa skrytprylar, men du jobbar hela tiden för att ha råd med dom. Dessutom har du säkert en fru som driver på och kostar pengar, för det är väl inte du själv som är hästintresserad?
Låter inte som ett bra liv i mina ögon, snarare en hjärtinfarkt som lurar runt hörnet.

Jag jobbar borta på trakt mån-tor och då jobbar jag som fan. Sen har jag hela helgen och leka med mina leksaker. Huset har jag byggt själv så det är inte så dyrt att driva. Hojjen kostar 5500kr hel/helår i försäkring. Bilen är bra som fan och drar kanske lite mer soppa än en mindre bil men 2 glödlampor är det enda som jag bytt på 2år + service som är billigare än en volvo v70. :tummenupp

Jag borde leva i missär utan hoj och dyl. Långtidsjukskriven och pengarna ifrån försäkringskassan är inga miljoner direkt. Dock har man en snäll farbror som importerar motorcyklar så jag har alltid någon Mc att använda gratis mot att jag hjälper till om det behövs med något. Sen får jag registrera ett antal mc's också på mig.

*/ ?>
Nyheter
Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...