Hur många åkte MC idag?

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Jag jobbar i STHLMs området och undrar hur många det egentligen var som va ute o åka MC idag? Var ju ruskigt fint väder där runt 2-3 tiden och sisodär 9 grader. Hade såna sjuka besvär att hålla ögonen på vägen när jag såg en hoj köra förbi! Så TRIST att man måste jobba :( Jävla LÅN! :(

Till frågan nu...

Hur många var det som åkte i STHLM/Sverige idag och vad åker ni?
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
7.5 mil. Gullmars -> Lissmavägen -> Bulten -> tillbaka norröver. Kom några regndroppar på slutet, dock...
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Har vinkat till minst 10 hojar ute idag... och då var jag inte ute och körde mer än en timme på dunderkissen. Så med de jag såg och mig själv räknat är det minst 11... men gissar på betydligt fler då det är bra väder nu.
Enligt vv.se har det varit uppåt 20 grader i vägbanan idag. (asfalt värms snabbt)
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Hahhahaa :) Låter tokkul! Jag såg minst 10 idag! Massa olika typer av hojar men inte så många SuperSport :(

perjul!!! Bor du i Årsta? får man fråga vart? JAG bor för fan på Gullmars! Dax o ta sig en tur tycker jag!
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Stämmer - bor i Årsta. Kan tänka mig en tur efter kneget i morgon eller på torsdag. Blir välan körning i helgen också iofs ;-)...
 

Sandis

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Nynäshamn
Hoj
Yamaha XT660X -05
Man såg ju en hel del hojar på vägen till & från jobbet idag, blev jäkligt sugen!
Har tänkt mig att ta den till jobbet i Nacka imorn, får iofs hoppas att det inte är allt för kallt på tidiga morgonkvisten bara.. Men den "smällen" tar jag gärna :tummenupp Så imorn blir det hojåkning! :yoparty
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Jag var ute på Bulten i dag vid... 15 ungefär, tror jag :tummenupp tänker gasa lite i morgon också kanske samma tid! Blev omåkt på vägen hem, låg i 160 och så slår öronen lock av nånn som sprängde ljudvallen i vänsterfilen, säkert runt 200, det var en Transalp :näsblod
 
Last edited:

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Stämmer - bor i Årsta. Kan tänka mig en tur efter kneget i morgon eller på torsdag. Blir välan körning i helgen också iofs ;-)...

Shyst! Jag jobbar såpass sent att jag kommer inte ifrån förän typ 6 tiden och då är det nästan gränsfall att ta en längre tur :(

Men helgen låter inte som en dålig idé
 

Malin

Förvirrad
Gick med
31 May 2008
Ort
STHLM
Hoj
Ducati Monster 696
Såg en svart retta idag inne i stan..
Det är inte lätt för en tös när det enda man vill är att få ta ut hojbojen :|
Men nästa vecka kanske!?!? ;D
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Oki, vi återkommer i ärendet :tummenupp
 

SoLdIeR_boy

push it to the limit
Gick med
25 Aug 2007
Ort
sthlm
Hoj
Långsam men underbar
vart ute hela veckan.. säsongen är ju igång nu.. ÄNTLIGEN :D:D de har redan börjat borsta bort grus från vägbanorna
 

Dovve

Medlem
Gick med
1 May 2007
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Kawasaki Z900 Performance
Hann köra 5 minuter innan det började pissregna på mig!!!! :mad:

Kanske blir bättre imorgon...
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Jag var ute på Bulten i dag vid... 15 ungefär, tror jag :tummenupp tänker gasa lite i morgon också kanske samma tid! Blev omåkt på vägen hem, låg i 160 och så slår öronen lock av nånn som sprängde ljudvallen i vänsterfilen, säkert runt 200, det var en Transalp :näsblod

Hahahaa har inte du nått jobb? VAFAN är avundsjuk på folk som kan vara spontana! :p Jag såg en upphottad Honda på Virkesvägen idag. nån som känner sig träffad? Blåa avgasrör.

Känns så skönt att säsongen är igång nu, bara ut o öva på manöverbanan till uppkörningen islutet av April! *HOPPAS HOPPAS HOPPAS* :)
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top