Hur många åkte MC idag?

Ja idag blev det en snabb sväng med polarns R1 min egen Gixxer står snällt kvar i garaget och väntar på sopade vägar och varmare väder.

jag körde en sväng i kalmar. As-fint väder och hyfsat varmt

Uppsala-Sthlm tur och retur idag, helvetes regn på vägen hem. Döm av min förvåning så blir vi ikapp körda av ett par gul/svarta jackor (mc poliser) på skolhojar i duktig hastighet på E4an (en infarkt känsla ifann sig jävligt fort i kroppen när man såg dom i backspegeln i den hastigheten :mad: ), dom bromsade in jämsides med oss och sen mattan iväg igen :D ! Måste vara olagligt att skrämmas så där. Dom tyckte nog det var lika kul att dra som alla oss andra. Har nog mött ett 15 tal idag.

Känns så skönt att säsongen är igång nu, bara ut o öva på manöverbanan till uppkörningen islutet av April! *HOPPAS HOPPAS HOPPAS* :)

Hade inte du redan A-begränsad? Det blir väl obegränsad efter 2 år automatiskt och behöver ingen uppkörning... väl?

Tog hojen till jobbet (Nacka-Norrtull) vid 12 och då var det soligt... Kom nyss hem och det spöregnade hela vägen hem... Inte nice!

Hade inte du redan A-begränsad? Det blir väl obegränsad efter 2 år automatiskt och behöver ingen uppkörning... väl?

Helt rätt där men det övergår automatiskt i SEP!! tror inte jag orkar vänta SÅ länge har en Daytona 675 som väntar på att få sträcka på svingen! :)

Tog hojen till jobbet (Nacka-Norrtull) vid 12 och då var det soligt... Kom nyss hem och det spöregnade hela vägen hem... Inte nice!

Samma här, åkte hem från polarn och det småregnade hela vägen hem. Även med en 25kW så fick man hjulspinn må jag säga! :) :yoparty :banana

Last edited:
Ja idag blev det en snabb sväng med polarns R1 min egen Gixxer står snällt kvar i garaget och väntar på sopade vägar och varmare väder.
Var det du som var michelingubben på den röda R1an (högt draget avgassystem) som jag såg inne i stan idag. Blev grymt avundsjuk!! Så j*kla nice ljud :tummenupp. Fan att man ska behöva dras med de här mellankortet till nästa säsong :gnissla

Blev inget köra för mig idag :(, kom hem vid 9 i morse och sov till 3... kände mig inte riktigt i skick att köra sen heller :rolleyes:. Men imorn då jäklar ska det ut och vinkas :yoparty

Last edited:
de vart några mil runt ikring Karlskoga ...gött som fan å mer lär de bli imorn..

Tog själv hojen till jobbet idag och vilken ENORM skillnad det är i tidsvinst när jämfört med bil under rusningen här i sthlm! hela 20 MIN och då är avståndet mellan Johanneshov och Bromma. Så jäkla skönt och bäst är ju när man ligger på tokhöga varv och folk hör en komma o viker av lite för att släppa förbi en, TACK ni gör verkligen ens dag ibland! :)

Söderledstunneln imorn kl 7.30... Va beredda!!!
*Vrooooooooooooom* :)

Sträcka på svingen? :D Själv körde man i söndags, med samtliga fotpinnar nere. Det var ju ändå premiärturen...:D

Hahahaa ända bort i Malmö så mobbar ni mig :)
Äh den bjuder jag på :P

Ni lär ju ha rätt så fint väder och över 10an va?

Ni har det för bra där nere i södern. Här uppe i Norr ( I det "riktiga" Sverige ) så har vi inte åkt hoj.... Idag när jag kom hem från jobbet så fick jag skotta SNÖ :tummenupp Jepp ni läste rätt det har snöat... iofs så blir ju skoterföret bara bättre... 1 mån kvar tills man kan premiäråka hojen...

Jag ska äntligen börja i morgon. Har väntat sen november då jag köpte min älskling :)

Start från Högdalen efter jobbet! yeahhhh

Löjligt fint väder idag! Dessvärre måste jag fixa oljebyte och försäkring på kawan först, men till nästa helg förhoppningsvis!

(är ju iofs inte i sthlm/sverige då, men, men...)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman