Hur lyckas man gå på grund "Costa Concordia"

Min lokaltidning ville inte vara sämre än den här tråden, så dom slängde in en reklamannons:
Ironi.jpg

Kaptenen är arresterad, hoppas att de som saknas har tagit sig i land på nåt sätt och inte registrerats men tydligen är det rätt kallt i vattnet hörde jag på nyheterna.

"Fartyget ska då ha gått nära land så att de boende skulle få njuta av åsynen av det vackra skeppet"
Vackert? Skutan ser ju som kriget. :rofl
Endast en arkitekt eller designer kan uppskatta detta. Knappast en skeppsbyggare.

Hoppas verkligen att de nu fått ut alla instängda, och att dödssiffran inte stiger.

"Fartyget ska då ha gått nära land så att de boende skulle få njuta av åsynen av det vackra skeppet"
Endast en arkitekt eller designer kan uppskatta detta. Knappast en skeppsbyggare.

Hoppas verkligen att de nu fått ut alla instängda, och att dödssiffran inte stiger.

Så här ska en kryssare se ut: Var och tittade på henne i Philadelphia 1999. Skorstenarna ser oproportionerligt stora ut men det är med god anledning. Hennes steamturbiner ger (gav) 248000 hästkrafter vilket ger en fart av 37 knop.

300px-Ssunited.jpg

Så här ska en kryssare se ut: Var och tittade på henne i Philadelphia 1999. Skorstenarna ser oproportionerligt stora ut men det är med god anledning. Hennes steamturbiner ger (gav) 248000 hästkrafter vilket ger en fart av 37 knop.

View attachment 351967

Tänkte just på S/S United States. True Girl Power. Tror att hon fortfarande har "Blå Bandet". Destriero räknar jag inte.
Hoppas att man kan ordna finansiering så att United States kan räddas.

En till
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?195673-Vad-säger-ni-killar/page4&p=3927335#post3927335

Last edited:
Endast en arkitekt eller designer kan uppskatta detta.

App app app! Nu tycker jag du har fel!
(När hände det sist? :rolleyes:)

Endast en ekonom kan uppskatta detta! :fakta

Allt annat har varit underordnat ekonomin i design och konstruktion av denna julgranslimpa.

Fast som det ligger nu kan i alla fall jag se ett visst mått av vanitasromatik i det hela.

1280px-Caspar_David_Friedrich_006.jpg

Sensmoral #1: Man skall inte stunta till det om man inte är 100% säker på sina mad skills.
Sensmoral #2: Att styrka sig med en silikondonna och en halvpanna Limoncello i baren
var tydligen inte heller rätt rutt att gå.

Galen historia räcker inte till. :jisses

/e

Tänkte just på S/S United States. True Girl Power. Tror att hon fortfarande har "Blå Bandet". Destriero räknar jag inte.
Hoppas att man kan ordna finansiering så att United States kan råddas.

En till
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?195673-Vad-säger-ni-killar/page4&p=3927335#post3927335

Var det inte så att Norwegian cruise line köpte henne for några år sedan? Jag minns fortfarande min reaktion när jag såg henne första gången. Jobbade på en lastbåt och vi förtöjde vid kajen bredvid United States. Minns att jag gick ut på däck och såg den typiska atlantkryssarbogen torna upp sig aldeles vid sidan om oss. Blev nästan chockad av upplevelsen.

Hur kallt är det i vattnet där såhär års? Spontant skulle jag gissa att en januaridag utanför Italiens kust borde gå att likställa med en rätt kass dag i en svensk badsjö runt midsommar...

Var det inte så att Norwegian cruise line köpte henne for några år sedan? Jag minns fortfarande min reaktion när jag såg henne första gången. Jobbade på en lastbåt och vi förtöjde vid kajen bredvid United States. Minns att jag gick ut på däck och såg den typiska atlantkryssarbogen torna upp sig aldeles vid sidan om oss. Blev nästan chockad av upplevelsen.

Visst var det NCL som köpte henne, mest för namnet skulle jag tro.

Hoppas verkligen inte att dödssiffran stiger mer!

Nån malmötidning hade visst också tänkt igenom innehållet en extra gång.

398728_10150537715288826_138549218825_8853954_1254562292_n.jpg

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back