Hur lyckas dom banta så mycket?

norrlansguld skrev:
Jorden kanske inte har samma dragningskraft i japan som här i sverige?

16,6 kg olja, vatten syra å bromsvätska.. hähä.. Det måste vara tungt vatten å jäkligt tjock olja..

/B
 
5-6kg borde det kunna va på riktigt va?
 
R2 skrev:
5-6kg borde det kunna va på riktigt va?

Tja.. vad går det i en sån där? 4 liter vatten, 3,5 liter olja kanske? Sen har vi 6 dl syra å två dl bromsvätska.. ungefär..

5-6 kg, kanske 7kg verkar rimligt eller?

För tusan jag glömde gaffeloljan å oljan i bakdämparn! Blir det 1,4 liter till då?

Fett! Hjullagerfett å allt annat fett (styrlager, länkage) åsså för den delen!

Vi borde vara uppe i 8 kg nu..

Nån som kan komma på något mer att ta bort för japanesisk torrviktsmätning?

/B
 
dom kanske väger innan lacken hunnit torka, och kan då dra bort 2-3kilo till.
densitet på oljorna? vi kanske kommer upp i 16kilo till sist.
 
Bj.O.rn skrev:
Nån som kan komma på något mer att ta bort för japanesisk torrviktsmätning?
våtkoppling, mutterlås. kedjesmörja ?
O all annan 'smörja' ?? (Nä, dom kan nog inte svenska)
/u
 
Nr:18 skrev:
Har redan kapat halva bakramen, blinkers, bakljus, kedjeskydd, framlampa, kylfläkt, passagerarfotpinnar, satt på glasfiberkåpor, lättare fotpinnar. Dessutom ska bromsoket bak bytas mot ett ISR, framoken är bytta mot brembo. Skulle gissa att jag hamnar på -15 kg. Nästa mål är att kapa lika mycket på föraren :rolleyes:
Kylfläkten kan man alltså fimpa utan vidare (om man inte står på tomgång i hundra år)?
 
japan

i japan e allt upp å ner,,,, jamt å ständit.
det vore bra om din teori skulle stämma med japan,,
tänk om saker å ting repilerade från marken där he he he
alt skit bara flög iväg liksom,, tyngdlöst fast med skjuts ut i jymden :banana

norrlansguld skrev:
Jorden kanske inte har samma dragningskraft i japan som här i sverige?
 
Gravitationen är inte samma överallt, sen inverkar centrifugalkraften oxå. Fast det är väldigt lite, betydligt mindre än viktfusket.
Men är det inte egentligen massan som gäller ?
/u
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top