Hur lindra hosta??

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
Har ni några bra knep.. Började hosta imorse, sen har det blivit värre och värre. Kvällen har varit för jävlig, legat på soffan, hostat hela tiden...å varje gång gör det ont i hela kroppen, skallen värker, å febern kryper uppåt :död :huvet

Hostan e värst... Inget verkar funka, testat varmt te, kall dryck, alvedon (mot smärtan) men inget verkar funka :(

Är de ngt skit som går annars, nån form av influensa? fyfan 3e gången på kort tid som man blir sjuk, å givetvis poppis på jobbet där det alltid är kort om folk :död

har ni nå bra tips?

IronMike skrev:
2199297

har ni nå bra tips?
Hostmedicin..?

Bromhexin eller Noskapin/Nipaxon (beroende på om det är torrhosta eller slemhosta) funkar alltid på mig..! :tummenupp

FeeBee skrev:
2199305 Hostmedicin..?

Bromhexin eller Noskapin/Nipaxon (beroende på om det är torrhosta eller slemhosta) funkar alltid på mig..! :tummenupp
:död

sånt vågar jag inte ta.. de e ju röd varningstriangel å skit på sånt väl?

:3freak ...inga naturknep, typ bada kallt vatten, men dricka varmt, eller nåt annat skumt man inte tänkt på. en varm halduk kanske? va vet jag

:4skrika

IronMike skrev:
2199326 :död

sånt vågar jag inte ta.. de e ju röd varningstriangel å skit på sånt väl?

:3freak ...inga naturknep, typ bada kallt vatten, men dricka varmt, eller nåt annat skumt man inte tänkt på. en varm halduk kanske? va vet jag

:4skrika
Nej, ingen varningstriangel på dem! Och de funkar, jag får luftrörskatarr varje vinter och hostar som f*n i en månad, det enda som funkar mot det är Bromhexin.. Tro mig, jag har provat det mesta.. :död

Annars kan du försöka ta dig till Gent i Belgien, där köpte jag nån mysko hemkokt naturhostmedicin, slutade hosta helt efter en halvtimme..! :banana

FeeBee skrev:
2199336 Nej, ingen varningstriangel på dem! Och de funkar, jag får luftrörskatarr varje vinter och hostar som f*n i en månad, det enda som funkar mot det är Bromhexin.. Tro mig, jag har provat det mesta.. :död

Annars kan du försöka ta dig till Gent i Belgien, där köpte jag nån mysko hemkokt naturhostmedicin, slutade hosta helt efter en halvtimme..! :banana
får väl palra mig in till apoteket scheele, igen :S handla näsdroppar där några nätter i veckan. fan stammis :(

biverkningar av att åka hoj, å jobba i bunker med dålig luft *suck*

så trött på att bli sjuk :död

är dom där hostmedicinerna recepfria? man får köra bil efter att ha tagit sånt? kanske såntm an behöver.. hostat så mkt nu att jag får blodsmak i munnen :(

Silvertejp några varv runt skallen, så käft å näsa förseglas.

Sen får vi se om du hostar med öronen, eller om huvet exploderar. :rolleyes:

(Under tiden blir det ju lugnt å skönt för din omgivning iallafall.)

IronMike skrev:
2199297 Har ni några bra knep.. Började hosta imorse, sen har det blivit värre och värre. Kvällen har varit för jävlig, legat på soffan, hostat hela tiden...å varje gång gör det ont i hela kroppen, skallen värker, å febern kryper uppåt :död :huvet

Hostan e värst... Inget verkar funka, testat varmt te, kall dryck, alvedon (mot smärtan) men inget verkar funka :(

Är de ngt skit som går annars, nån form av influensa? fyfan 3e gången på kort tid som man blir sjuk, å givetvis poppis på jobbet där det alltid är kort om folk :död

har ni nå bra tips?

Låter lunginflammation om det där, du....Get thine ass to a doctor. Been there, done that, gå och få det kollat. Jag sket i det...slutade med en vecka på hospitalet och 5 veckors sjukskrivning. Inte kul... :död

Lord Adrian skrev:
2199444 Låter lunginflammation om det där, du....Get thine ass to a doctor. Been there, done that, gå och få det kollat. Jag sket i det...slutade med en vecka på hospitalet och 5 veckors sjukskrivning. Inte kul... :död
åh fyfan.. hade du huvudvärk å ont i hela kroppen när du hosta? jag har feber också :S fyfan

War-psycho skrev:
2199439 Silvertejp några varv runt skallen, så käft å näsa förseglas.

Sen får vi se om du hostar med öronen, eller om huvet exploderar. :rolleyes:

(Under tiden blir det ju lugnt å skönt för din omgivning iallafall.)
tack för den

står de war-psyko på din hoj eller tröjja, så man vet :finger :kulspruta :machinegu :skrattaåt

IronMike skrev:
2199422

är dom där hostmedicinerna recepfria? man får köra bil efter att ha tagit sånt? kanske såntm an behöver.. hostat så mkt nu att jag får blodsmak i munnen :(
De är receptfria och det går finfint att köra bil! Fast om du är kass överallt och inte bara hostar ska du kanske kolla upp det som nån skrev tidigare. Om det inte känns som en vanlig förkylning med hosta..

IronMike skrev:
2199477 åh fyfan.. hade du huvudvärk å ont i hela kroppen när du hosta? jag har feber också :S fyfan

Jepp, och jag släpade mig till jobbet dessutom....*skitsmart* hade febertoppar runt 40 innan jag släpade mig till doktorn. Ska inte måla fan på väggen, men gå och kolla det...dubbelsidig lungpaj är inget du vill testa, I fucking guarantee it.

IronMike skrev:
2199477 tack för den

står de war-psyko på din hoj eller tröjja, så man vet :finger :kulspruta :machinegu :skrattaåt
Nä, men du märker att det är jag, när jag kör om dig å ger dig en örfil i bakhuvudet. :squid

(Om du överlevt HIV'et eller vaffan du nu har d.v.s.) :hihi

War-psycho skrev:
2199502 Nä, men du märker att det är jag, när jag kör om dig å ger dig en örfil i bakhuvudet. :squid

(Om du överlevt HIV'et eller vaffan du nu har d.v.s.) :hihi
Shiiiiit så häftig du är...! :Bugar

:lol

FeeBee skrev:
2199491 De är receptfria och det går finfint att köra bil! Fast om du är kass överallt och inte bara hostar ska du kanske kolla upp det som nån skrev tidigare. Om det inte känns som en vanlig förkylning med hosta..
Okej.. Nja har nog inte haft så jobbig hosta förr, retsam hosta eller vad man nu ska säga :(

IronMike skrev:
2199524 Okej.. Nja har nog inte haft så jobbig hosta förr, retsam hosta eller vad man nu ska säga :(
Känner du inte för att gå till farbror doktorn så testa Bromhexin, den är grym mot rethosta! :tummenupp Fast funkar inte den efter ett par dar borde du nog kolla upp det...

War-psycho skrev:
2199526 Of course, I'm War-psycho !! :)
War-psycho Is Da Shit!!! :Bugar :Bugar :Bugar

Får jag låtsas att jag känner dig...? :rodnar

War-psycho skrev:
2199575 U want the pain to go away ?? *sliter upp kniven* :cdevil
Nu är du läskig... :eek: glöm att jag frågade om jag fick låtsas känna dig...!! :notme Jag vågar inte...!

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8