Hur ligger det till med maskindiskmedel ?

Kan du inte dela tabletten?
eller varför inte lägga den i ett glas med vatten o sen "dosera flytande"

Skalman skrev:
2632251 Men vafan Olsson, du har ju TVÅ diskmaskiner Är inte det lyx i överflöd?

Man ska inte nöja sig med mindre:tummenupp

Cervantes skrev:
2632336 Nu finns det ju även tabletter där man inte behöver mata ut den ur påsen! lite dyrare men klart värt det :tummenupp

Tror det var en sån variant jag provade, vart en grön sörja i botten på maskinen bara.

Lugn skrev:
2632129 Du har redan tjej alltså...? Då ser jag inte riktigt problemet. Är hon stor? :va

Men hon jobbar ibland hon med och då blir ju jag tvungen att sköta disken.
Det blir sånt tugg om det står intorkade talrikar framme, varför förstår jag inte dom funkar tydligen så dom små liven.

I min värld så tar man undan det mest logiska först tex smöret det rinner ju ut på bordet om det står för länge, resten var väl inte så noga :va

Last edited:
Enda gångerna jag fått en halvsmält tablett och massa pulver på disken är när något blockerat armen med munstycken som snurrar under disken.

Använder en bänkdiskmaskin för sex kuvert så det är ju inte direkt mycket vatten som går åt... men funkar prima ändå med tabletter.

Vi har då pulver på jobbet, dock kommer jag inte på såhär direkt vilket märke, men en blå 1-2liters plastdunk/flaska är det.

Testa Finish. Det ska finnas i pulverform, just i en blå plastdunkdunk/flaska som "Strongliquid" nämner. Funkar kanonbra. Minst lika bra som Yes.

Vi kör med tabbiletter, brukar köpa den billigaste skiten som finns :D nävars men absolut inte dom dyraste funkar svin bra i en... vafaan är det för märke nu igen...... inte så ofta man.... :rodnar men va faan ska man annars ha en kvi.... till.. äsch

springer Å kollar vad det är för maskin det var en Bosch:tummenupp
den funkar bra säger hon :tummenupp

Så innan köp av diskmaskin se till att div tabbilleter och sambos är kompatibla med maskinen :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg