Hur lever du ditt liv

Hur gör du

• Antal röstningar
    0
Kevorkian skrev:
Jo, själv. Men jag lyckas satan inte spara mycket för det.
Ja man blir inte rik på dom stora inkomsterna om man har lika stora utgifter som inkomster.

:)

GSXR1100R skrev:
Ja man blir inte rik på dom stora inkomsterna om man har lika stora utgifter som inkomster.

:)

Det är precis så, spelar ingen roll hur mycket man tjänar.. ju mer man tjänar detsto mer "lyxkant" blir det på precis allt. Lite snabbare internet, lite dyrare kläder, lite dyrare slipon osv osv... Har ca 13-14' över när allt är betalt, men ändå känns det inte som att jag har mer pengar nu än på den tiden när man hade 3' över. :3freak

Det jobbiga är att man vet att om man fick 50' över så skulle det ändå bara bli lite finare bil osv, inget tryggare liv... men vafan, pengar är till för att göras av med!

Last edited:
Bränner pengar men har alltid kvar till slutet av månaden. sen är jag en livs njutare så jag gillar inte att snåla på mat och dryck mm utan köper det som är gott!

Förstår inte hur folk på landsbygden kan gnälla... Där får man boende typ gratis, såg nyss på hemnet att man kunde få en fet bostadsrätt för 70,000:- å hyra som det kostar att betala vägtullar i stockholm....

Hur jag lever mitt liv??

TOP OF THE LINE säger jag bara...!!! :tummenupp

Nää...skämt åsido. Man kan väl säga att det räcker och blir över.

//Mad

IronMike skrev:
Förstår inte hur folk på landsbygden kan gnälla... Där får man boende typ gratis, såg nyss på hemnet att man kunde få en fet bostadsrätt för 70,000:- å hyra som det kostar att betala vägtullar i stockholm....

Samtidigt som lönerna är högre i Stockholm.

Är just nu utan jobb så min hustru får stå för inkomsterna. Ok, a-kassa får jag. Klagar inte, 2 små barn, villa+audi+mc och har till trots pengat över i slutet av månaden. Snålar lite men lever inte på makaroner hela månaden.

lilltryne skrev:
Vi slänger in 3000kr på ica-kortet varje månad när lönen kommer, så även om man skulle råka spendera alla sina andra pengar så har man ändå råd med ordentlig mat i slutet av månaden.

En följdfråga: Hur mycket pengar har ni kvar när ni betalat alla räkningar?
Runt 8500kr kvar.

Edit: denna månaden.

Helt OT.
Solid snake, du har den äckligaste/mest facinerande avataren jag har sett. Den är hypnotiserande på nåt obehagligt sätt, det går ju knappt att sluta titta på den. Det var allt.

Strongliquid skrev:
Samtidigt som lönerna är högre i Stockholm.
Vilka löner då? ..få som har bättre betalt i sthlm. Handels t ex, eller andra fackförbund etc har väl samma grundlöner i hela landet? Om man pysslar med sånt..

Skulle vara kul å höra norrbaggarnas gnäll om en 1a bostadsrätt kostade uppåt 1,4 miljoner...

:huvet

IronMike skrev:

Förstår inte hur folk i sthlm kan gnälla... det är ju ingen som tvingar er att bo kvar där!

IronMike skrev:
Vilka löner då? ..få som har bättre betalt i sthlm. Handels t ex, eller andra fackförbund etc har väl samma grundlöner i hela landet? Om man pysslar med sånt..

Skulle vara kul å höra norrbaggarnas gnäll om en 1a bostadsrätt kostade uppåt 1,4 miljoner...

1,4miljoner är mycket. Men om allt nu är så dyrt och dåligt i stockholm varför bor du där då?

Last edited:
AndersJohansson skrev:
1,4miljoner är mycket. Men om allt nu är så dyrt och dåligt i stockholm varför bor du där då?
Jag gnäller inte... har inga problem alls med att bo här :)

IronMike skrev:

kollade på en lgh i Oslo nu i helgen, 75m2 och 4.2 milj norska, dvs. 5.25milj. svenska. :brinnerup
pizzan kostar 250 svenska. men där har dom bättre löner.

Med tanke på att jag är student så är det lätt hänt att pengarna är slut en vecka innan det trillar in nya. Men nu när jag håller på med MC-kortet har jag faktiskt klarat av att se till att det finns kvar pengar tills de nya trillar in på kontot.

Jag lever ett liv fyllt av skivor och snus. :tomten

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back