zilog
Mr. Hardtechno
Jag har en hoj som jag är rädd att den går över 108C kylvattentemp på bana (vilket ger 1 bar utan glykol). Vad är vanligaste sättet att lösa det här problemet? Jag ser inte riktigt hur jag skulle kunna öka kylarean utan att ta till jobbiga åtgärder.
Kyler det något alls om man stoppar en bit extrakylare nere i båten även om all luft som kommer in där redan har passerat oljekylet samt värmts upp av avgassystemet?
Kan man förspänna kylarlocket mer för att öka säkerhetstrycket från 1 till säg 2 bar och på så sätt höja kokpunkten 7-8C ytterligare?
Om det krävs större kylare, var köper man isf billiga kärnor att kapa/svetsa lämpliga block av?
Gör det någon nytta att gå upp i tjocklek på kylpaketet, eller är det bara frontarea som räknas?
Kyler det något alls om man stoppar en bit extrakylare nere i båten även om all luft som kommer in där redan har passerat oljekylet samt värmts upp av avgassystemet?
Kan man förspänna kylarlocket mer för att öka säkerhetstrycket från 1 till säg 2 bar och på så sätt höja kokpunkten 7-8C ytterligare?
Om det krävs större kylare, var köper man isf billiga kärnor att kapa/svetsa lämpliga block av?
Gör det någon nytta att gå upp i tjocklek på kylpaketet, eller är det bara frontarea som räknas?