Hur låter BOS? Snabba svar!

• Thread starter Thread starter Solid snake
  • Start date Start date

Solid snake

Guest
Hur låter ett BOS system jämfört med t.ex termignoni på en ducati? Eller på en annan hoj för den delen, mullrar det bra ur det eller låter det piss? Dvs mullrar inget och kan jämföras med original...

Snabba svar tack!

Solid snake skrev:
2431367 Hur låter ett BOS system jämfört med t.ex termignoni på en ducati? Eller på en annan hoj för den delen, mullrar det bra ur det eller låter det piss? Dvs mullrar inget och kan jämföras med original...

Snabba svar tack!
BOS föredras av tyska TRX-åkare, då det dels har E-märkning, men låter gott ändå. Djup dov ton enl. de som har det, och betydligt högljuddare än förväntat med tanke på E-märkningen.

HansJ skrev:
2431411 BOS föredras av tyska TRX-åkare, då det dels har E-märkning, men låter gott ändå. Djup dov ton enl. de som har det, och betydligt högljuddare än förväntat med tanke på E-märkningen.
Tack för svaret! Det räcker för mig för att jag ska köpa ett sånt system. :)

Wruuuaam, wrooooaoaam, brappapapapapa, wraaaaaam...

Typ.

0014.jpg

Last edited:
Solid snake skrev:
2431420 Tack för svaret! Det räcker för mig för att jag ska köpa ett sånt system. :)
Har inte hört BOS dämpare själv, men som sagt tyskarna har det j-vligare med myndigheterna, och måste hitta E-märkta dämpare, och deras favorit är BOS. Jag har ett helsystem från tyskland utan E-märkning, och det är högljutt med gott muller, men när tyskarna med jämför det med BOS, hävdar de att BOS låter "mulligare". Hoppas jag inte far med osanning nu, utan att du blir nöjd... 900SS och TRX borde ju vara hyfsat lika i ljudhänseende.

Vart kan man köpa Bos system? Finns det någon bra sida på internet som man kan kolla?

BOS låter bra på en 900SS, lagom bullrigt tycker jag. De levereras med dB-killers, med dem i låter det fortfarande mer än original, men besiktningsbart. BOS-dämparna är dragna snyggt på Duccen också.

Säljs av: http://www.ts-motor.just.nu/

Sådärja, man vann auktionen på eBay, fick pynta ungefär 3000 för 2 ovala burkar till min 900SS, inte så farligt tycker jag. :hihi

Nu ska jag bara få hem dem, sen ska dem på och mc'n ska mappas om, får bli nästa månad det händer.

Solid snake skrev:
2431367 Hur låter ett BOS system jämfört med t.ex termignoni på en ducati? Eller på en annan hoj för den delen, mullrar det bra ur det eller låter det piss? Dvs mullrar inget och kan jämföras med original...

Snabba svar tack!

Jag kör med BOS på min VFR 800 och det har gett en markant ökning jämfört med orginalburken, men det låter inte så in i H-E högt. Om jag ställer min hoj brevid kollegans Aprillia Caponord (V-twin) så låter hans högre med dubbla Sebring. Jag vet inte om jämförelsen säger något egentligen.

Om jag säger så här: Jag körde igenom en tunnel igår på norra Orust. Jag slängde i treans växel i hundra och vred på rullen. Tunneln fylldes då av en härlig sång.:D

HansJ skrev:
2431618 Kan inte låta bli :tungan
Hurså?

Jämnför inte Robert Wells med Mozart. ;)

Ordning i klassen och sitt upp rakt i stolen. :)

Farsan kör med BOS på sin Kawasaki ZR 7 S -02.
Den låter ju trevligt och tufft men inte särskillt högt.

Enligt honom hör han inte sin egen motor när han ligger efter mig,
fast de kanske inte är så konstigt...
Har en akra burk (utan db killer) på en enstånka.. :)

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back