lerox78
nöjd sm ägare
hur långt ska ett däck hålla ca utan att börna...??jag har kört 800mil på mina (som var nya) pirelli diablo och dom börjar släppa gummi på mitten redan!! nån som har nått givande svar??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
lerox78 skrev:hur långt ska ett däck hålla ca utan att börna...??jag har kört 800mil på mina (som var nya) pirelli diablo och dom börjar släppa gummi på mitten redan?? nån som har nått givande svar??
lerox78 skrev:hur långt ska ett däck hålla ca utan att börna...??jag har kört 800mil på mina (som var nya) pirelli diablo och dom börjar släppa gummi på mitten redan?? nån som har nått givande svar??

Gottis skrev:kan du berätta hemligheten hur du får ett däck att hålla 800 mil jag har då inte lyckas men visseligen tar mina slut på sidan![]()
Infamous skrev:har en speed triple, standarddäck höll 500 bak och 1000 med lite vilja fram...
800 mil är väl bra för däck som Diablo/Power/208/Sportec. Behöver du mer mil än så får du köpa ett mindre sportigt däck.lerox78 skrev:hur långt ska ett däck hålla ca utan att börna...??jag har kört 800mil på mina (som var nya) pirelli diablo och dom börjar släppa gummi på mitten redan!! nån som har nått givande svar??
OLJEKYLD GSXR skrev:800 mil på ett Diablo bakdäck är bra, mitt bytte jag efter nästan 600 mil. Framdäcket blev blankt på sidorna efter 800 ungefär. Kör med lite hårdare gummiblandning om du vill ha mer mil, finns många bra däck som lutar mer åt touringhållet som håller längre och greppar bra.
lerox78 skrev:tjenis grabben.....åfan kanske det man får göra då för nästa år blir det ju mer än 800 hoppas jag....
Du kan tex prova Diablo strada, Pilot road, Roadtec, bra däck med bra grepp men men fler mil.OLJEKYLD GSXR skrev:Du kan tex prova Diablo strada, Pilot road, Roadtec, bra däck med bra grepp men men fler mil.
lerox78 skrev:då ska jag kolla det....hur länge till kan man köra innan allt släpper??det e första millimetern??
OLJEKYLD GSXR skrev:Om det släpper bitar av gummi så ska du inte köra alls tycker jag. När mönstret blir dåligt så blir det problem att få upp tempen i däcket, och kombinerat med att det är kallt i backen så kan det bli halkigt. Låter märkligt om det släpper bitar, har du kollat luften på länge? Låter som att du åker runt med för lite luft.
så då blir det ännu mer slitage..men e däcken så billiga så är det ju bara köra ...haha
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |
|
|
Bikeweekend på Kjula denna helg
Den 22-23 augusti är det da... |