hur långt ska ett däck hålla ca utan att börna

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
yamaha xt660x sm -06
hur långt ska ett däck hålla ca utan att börna...??jag har kört 800mil på mina (som var nya) pirelli diablo och dom börjar släppa gummi på mitten redan!! nån som har nått givande svar??

lerox78 skrev:
hur långt ska ett däck hålla ca utan att börna...??jag har kört 800mil på mina (som var nya) pirelli diablo och dom börjar släppa gummi på mitten redan?? nån som har nått givande svar??

har en speed triple, standarddäck höll 500 bak och 1000 med lite vilja fram...

lerox78 skrev:
hur långt ska ett däck hålla ca utan att börna...??jag har kört 800mil på mina (som var nya) pirelli diablo och dom börjar släppa gummi på mitten redan?? nån som har nått givande svar??

kan du berätta hemligheten hur du får ett däck att hålla 800 mil jag har då inte lyckas men visseligen tar mina slut på sidan :näsblod

..

Gottis skrev:
kan du berätta hemligheten hur du får ett däck att hålla 800 mil jag har då inte lyckas men visseligen tar mina slut på sidan :näsblod

jag e väl rookie och inte ban körd än...hehe :tummenupp

Infamous skrev:
har en speed triple, standarddäck höll 500 bak och 1000 med lite vilja fram...

det e så illa alltså..

800 mil på ett Diablo bakdäck är bra, mitt bytte jag efter nästan 600 mil. Framdäcket blev blankt på sidorna efter 800 ungefär. Kör med lite hårdare gummiblandning om du vill ha mer mil, finns många bra däck som lutar mer åt touringhållet som håller längre och greppar bra.

lerox78 skrev:
hur långt ska ett däck hålla ca utan att börna...??jag har kört 800mil på mina (som var nya) pirelli diablo och dom börjar släppa gummi på mitten redan!! nån som har nått givande svar??
800 mil är väl bra för däck som Diablo/Power/208/Sportec. Behöver du mer mil än så får du köpa ett mindre sportigt däck.

OLJEKYLD GSXR skrev:
800 mil på ett Diablo bakdäck är bra, mitt bytte jag efter nästan 600 mil. Framdäcket blev blankt på sidorna efter 800 ungefär. Kör med lite hårdare gummiblandning om du vill ha mer mil, finns många bra däck som lutar mer åt touringhållet som håller längre och greppar bra.

tjenis grabben.....åfan kanske det man får göra då för nästa år blir det ju mer än 800 hoppas jag....

lerox78 skrev:
tjenis grabben.....åfan kanske det man får göra då för nästa år blir det ju mer än 800 hoppas jag....

:hej Du kan tex prova Diablo strada, Pilot road, Roadtec, bra däck med bra grepp men men fler mil.

OLJEKYLD GSXR skrev:
:hej Du kan tex prova Diablo strada, Pilot road, Roadtec, bra däck med bra grepp men men fler mil.

då ska jag kolla det....hur länge till kan man köra innan allt släpper??det e första millimetern??

Ehhh.. 800 mil :confused:

Verkar vara ett bra byte jag gjort nu då. Bytte in zx12:an mot en ny Daytona.
zx12:an åt ett bakdäck på 250 mil. Körde slut på 3 däck på en säsong.

lerox78 skrev:
då ska jag kolla det....hur länge till kan man köra innan allt släpper??det e första millimetern??

Om det släpper bitar av gummi så ska du inte köra alls tycker jag. När mönstret blir dåligt så blir det problem att få upp tempen i däcket, och kombinerat med att det är kallt i backen så kan det bli halkigt. Låter märkligt om det släpper bitar, har du kollat luften på länge? Låter som att du åker runt med för lite luft.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Om det släpper bitar av gummi så ska du inte köra alls tycker jag. När mönstret blir dåligt så blir det problem att få upp tempen i däcket, och kombinerat med att det är kallt i backen så kan det bli halkigt. Låter märkligt om det släpper bitar, har du kollat luften på länge? Låter som att du åker runt med för lite luft.

luften e bra ---det har släppt som en liten flinga....men nu har jag beställt nytt,,,,1575 trorjag det gick på för Diablo strada däcket

Du har, som de andra redan påpekat, fått ut en hel del ur ditt bakdäck redan...

Jag bytte mina Michelin Pilot Power (höll ca 5-600 mil bak) till fördel för Metzler Sportec fram och Roadtec bak. Borde ge en bra bit till under nästkommande vår/sommar. De har gått ca 600 mil och det märks knapps.. Eum... :rolleyes:

Är du inte Rossi känner du nog inte skillnaden, speciellt om du inte nöter bana.

Är du inte Rossi känner du nog inte skillnaden, speciellt om du inte nöter bana.[/QUOTE]

bana kommer i sommar... :banana :banana så då blir det ännu mer slitage..men e däcken så billiga så är det ju bara köra ...haha
:fyllisar

800 mil och jag skulle vara överlycklig.
ZX10R och Rennsport/SuperCorsa så allt över 250mil på bakdäcket var bonus.
Fram ~500mil.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...