Hur långt kan en DB-killer flyga?

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Hornet 600 (2004)
Dagens fråga för kollektivet att klura på....

Igår skulle jag tvätta bort allt sot vid utloppet på ljuddämparen, jag plockade ur db-killern för att komma åt bättre. Jag har haft denna fastsatt med skruv + mutter (istället för poppnit) för att kunna montera av/på denna enklare.

Nåväl, igår när jag skulle ta en tur så lät det ungefär såhär:

bröööl... *klonk(växel)* .... bröööl BRÖÖÖÖL

Satan i havet, db-killern har "skjutits ut" (taskigt åtskruvat).

Jag har gått sträckan fram & tillbaka 2ggr där jag tappade db-killern, men den är förhelvete borta? Hur långt kan denna "skjutas" iväg igentligen? :confused:

Behöver tyvärr denna då hojen går för snålt utan denna och jag är för snål för att ombestycka den (kostar ju 4.500)

haha.... det beror väl lite på hur mkt du gasade....:D

Men skämt åsido så borde den inte flygit så långt...:rolleyes:

Så jätte långt kan den väl ändå inte flyga :va

Någon meter max...

den kan nog flyga ett par meter.
Fast det ä'r ju inte riktigt samma skjut i en fyra som i en enstånka....

leta leta!

4500 för att ombestycka?
I vilken valuta?
Vad får du för de pengarna?
Hyper-thrust av kryptonit?

:D :D
Sådant där kan överaska! Jag hade en polare, på tidigt 90-tal, som jag körde bakom på motorvägen (rv40). Han hade en FJ1200, med sedvanliga originaldämpare. Inget kosntigt med det om man bortser från att vårdanade av utrustning inte fanns i hans vokabulär. I vilket fall som helst så låg vi väl i 140km/h när jag helt plötsligt och utan förvarning ser två svarta prylar komma flygande på varsin sida om mig. Sedan lät det "BRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖL" från hans cykel. Han hade lyckats blåsa ur hela stoppningen och metallröret när han skulle göra en snygg nerväxling och laddade på.
Vi brydde oss inte att leta efter dom, utan det var till att köpa nytt. Så på din fråga så blir nog svaret en hel del och sedan studs ut i terrängen:rolleyes: .

Min Db killer har också lossnat en gång, och den höll på att trilla ner i slutburken istället.. Kolla så den inte åkt in där.. Ett tips bara.. :tummenupp

Edit: Ser att du hittat den nu..

jag lovar dom kan flyga ganska långt fråga en viss ducce förare här på forumet som fick min db killer rakt på kåpglaset på anderstorp 2005 den hittade vi efter en timmes letande i utgånen av Gran prix kurvan och jag tappade den i ingågen av opeln :D :D

säger bara DEVIL MAGNUM

jag lovar dom kan flyga ganska långt fråga en viss ducce förare här på forumet som fick min db killer rakt på kåpglaset på anderstorp 2005 den hittade vi efter en timmes letande i utgånen av Gran prix kurvan och jag tappade den i ingågen av opeln :D :D

säger bara DEVIL MAGNUM

Häftigt att du orka leta i en timma :tummenupp

Längden av en kabel är en kabellängd. Snöret är exakt x gånger så långt.
(x är en stokastisk variabel.)

Frågan återstår....?
Hur långt flög den DÅ? :va

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...