Hur långt kan en DB-killer flyga?

Frågan återstår....?
Hur långt flög den DÅ? :va

Hm, allt är ju relativt ;)

Den låg på ett ungefär där den föll ur +-20m och jag hade en hastighet på ~90km/h. Vi behöver även veta vilken utgångshastighet DB-killern i förhållande till motorcykeln för att kunna räkna ut ungefärlig flygsträcka. :gnissla

Känsla era jävla ingenjörer!!

Den vibrerade ut och studsade ca 1,2 gånger i asfalten innan den landade i dikeskanten....räkna på det ni.

:mad:

Edit:

:gnissla

ja jag fick ju inte köra resten av dagen annars humlan va så där glad när jag blåste förbi med 105 db på start och målrakan :D :D

Shit vad tysta era hojar är, 105dB utan insats... Min har 102dB på tomgång och 122dB vid 3000rpm enligt besikningen. Dvs, någonstans runt 200dB på varvstoppet.

Men som svar på trådfrågan. Min insats flög 5meter på parkeringen vid ett varv om 7-8k, så med en lätt överslagsräkning rörande din faktiska hastighet,varvtal/avgastryck och luftmotstånd så borde den landat ungefär -10meter efter det att hojen började låta mer. Den åkte med andra ord framåt.

Edit: Äää, jag bara jiddrar lite, har lite tråkigt så här på förmidddagen:tungan

Shit vad tysta era hojar är, 105dB utan insats... Min har 102dB på tomgång och 122dB vid 3000rpm enligt besikningen. Dvs, någonstans runt 200dB på varvstoppet.

från 122dB till 200dB?

Du vet väl hur sjukt stort steg det är eller?
En ökning på 3dB, ger en FÖRDUBBLING av det uppfattade ljudet.
200dB är SJUKT mycket.
Dvs, ligger man på 99dB uppmätt hos bilprovningen, så kan det bröta betydligt mer innan du kommer upp till nivån på 102dB som är max vad som är godkännt.

från 122dB till 200dB?

Du vet väl hur sjukt stort steg det är eller?
En ökning på 3dB, ger en FÖRDUBBLING av det uppfattade ljudet.
200dB är SJUKT mycket.
Dvs, ligger man på 99dB uppmätt hos bilprovningen, så kan det bröta betydligt mer innan du kommer upp till nivån på 102dB som är max vad som är godkännt.

Jag vet, det ökar i kvadrat eller något i den stilen...

Men besikninsgubben duttade bara till på gasen så trippade dem digitala sifrorna iväg av bara s**an. Det enda jag kunde uppfatta var 122dB. Sen ville han inte vara med ock mäta längre... Hi, hi...

Jag kan nämna att detta var med en lagom fin besikningsanordning monterad som täppte ena burken och sänker ljudnivån extremt mycket. Jag trodde faktiskt den skulle gå igenom så...

Ja, ja, nu kommer den i alla fall inte att orsaka mer spontana hjärtsviktar på dem man kör om, insatser är inhandlade och kommer att användas, i alla fall en av dem. Loud pipes saves lifes eller hur det nu var.

Alla som har hört mig vet :yoparty

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...