Hur långt in i hösten tänker ni köra?

Kör året runt om det är snö- och isfritt. Hojen står alltid i varmgarage, så om abstinensen slår till under vintern, så är det bara sticka ut och köra:tummenupp . Har också åretruntförsäkring, ingen rabatt om man ställer av den.

Inte kört på en månad - men tänker dra ut idag nu.

Efter det? Kanske väntar tills april/maj...

förra vintern var ju nästan snöfri i stockholm, så det blev hela året. Medvetet val av hoj av den anledningen. Men ni andra som åker året runt, er såg jag inte. Bara jag och mc-buden ute då, vore kul att se lite fler dårar;)

Har åretrunt-försäkring men brukar ställa in i oktober, om vädret blir bra kanske november. Har inte kört så mycket senaste två veckorna, blött och kallt gör att greppet blir dåligt och det blir tråkigt att köra. Fiskör gör jag hellre med bilen.

förra vintern var ju nästan snöfri i stockholm, så det blev hela året. Medvetet val av hoj av den anledningen. Men ni andra som åker året runt, er såg jag inte. Bara jag och mc-buden ute då, vore kul att se lite fler dårar;)

Mig lär du se ute på hoj om vintern här i stan blir som förra:D .Mc-buden brukar man alltid se, har några i grannskapet som jobbar som det. Men såg några andra hojåkare då och då förra vintern. Helt ensam var man inte, he, he...

Har ÅR-försäkring, så det blir på dagsbasis, men just nu känns det som söndag blir sista dagen på länge. Hojen behöver lite vinterkärlek snart.

Vinter?

Lite ombyggnad så åker vi året runt... :)

Bifogat

• Xjr snöskoter.jpg
    Xjr snöskoter.jpg
    167.4 KB · Visningar: 78
  • MotoGP snö.jpg
    MotoGP snö.jpg
    213.9 KB · Visningar: 120
försäkringen gäller året runt, så därför kör jag så fort vädret inte är alltför pissigt:) blir det en solig och mild dag med torra vägar så blir det lätt en tur, vare sig det "egentligen" är vinter eller ej!:tummenupp

Tänkte faktiskt starta den här tråden för några dagar sen! Har tänkt köpa MC någon gång dom kommande veckorna och vill veta hur länge det funkar att köra om man är jävligt sugen och inte rädd för lite kyla :)

Tänkte faktiskt starta den här tråden för några dagar sen! Har tänkt köpa MC någon gång dom kommande veckorna och vill veta hur länge det funkar att köra om man är jävligt sugen och inte rädd för lite kyla :)

Det är omöjligt att svara på. Det beror tex på vad det är för hojtyp i och hur den är utrustad vad gäller tex däck mm. Var i landet man bor. Hur mycket trafik det är. Hur skicklig och omdömesgill man är som förare. Hur mycket vård resp värdeminskning man är beredd att ta.
Hur roligt man tycker att det är att köra i dåligt väglag. Osv osv.

Jag körde året runt när jag var i 20 årsåldern. En gammal häckig Honda XL offroad med dubbdäck på vintern. Jag tyckte det var kul då.

Idag vill jag sällan vara i trafiken på hoj vintertid. Däremot i skogen eller på isen.

Last edited:
Det är omöjligt att svara på. Det beror tex på ............

Bra svar.. Får helt enkelt tänka lite mer på det. Kanske ska värdera att köpa en annan hojtyp för att kunna använda den i vinter - för att sedan byta när våren kommer.

Kan tänka mig att din HD inte är något vidare i vinterväglag, med tanke på effekt, väghållning och vård :gnissla
Läste dessutom i någon annan tråd hur mycket kärlek du gav hojen efter regn - vill inte ens tänka på hur lång den listan skulle vara efter frost/snö/salt/slask :D

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla