Hur lång tid tar mönstringen i Stockholm?

Croman

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2005
Hoj
-
Ska till mönstring imorgon för första gången och hade tänkt dra runt i Stockholm City efter att jag är klar. Börjar 10:00, någon som vet hur lång tid det ska ta innan jag är klar?

Croman skrev:
Ska till mönstring imorgon för första gången och hade tänkt dra runt i Stockholm City efter att jag är klar. Börjar 10:00, någon som vet hur lång tid det ska ta innan jag är klar?
Kan ta allt mellan 2 timmar och 4 dagar. Typ.

Edit: I Göteborg tog den för mig 2 ½ dag.

Croman skrev:

För första gången? :va

Är det mönstringen till värnplikten så genomförs den på en dag numera. Det tar 6-8 timmar nånting.

Jaså, bara en dag numera? Om jag inte minns fel så var det tre dagar för mig. -98 har jag för mig det var.

Det var ett inferno :hihi

Iofs var jag ganska väck eftersom jag varken ätit eller sovit ordentligt på 2 veckor dessförinnan, så jag vågar inte lita på mitt minne i det här fallet. Jag och en till i en busslast om 60 pers hamnade i utbildningsreserven. Resten blev utplacerade.

Chris Ash skrev:
-98?? Jag trodde du var gammal som fan.
Nä, jag är bara 24. Äldre än dig iaf :tungan

Tog lätta mc-kortet, så det kan va att du lurat dit på hur många år jag skrivit att jag kört hoj.

mb skrev:
Nä, jag är bara 24. Äldre än dig iaf :tungan

Tog lätta mc-kortet, så det kan va att du lurat dit på hur många år jag skrivit att jag kört hoj.

Nu kan jag inte svara på varför jag trodde det, helt ärligt trodde jag du var typ 35. :3freak

Chris Ash skrev:
Nu kan jag inte svara på varför jag trodde det, helt ärligt trodde jag du var typ 35. :3freak
Hehe, inte så många unga som lyssnar på "gubbrock" :tomten

mb skrev:
Hehe, inte så många unga som lyssnar på "gubbrock" :tomten

Nä det är kanske därför... :)

Förresten såg jag en kille på bussen förra veckan, han kan inte varit äldre än 14-15. I långt hår och med en Led Zeppelin-tröja,fan Bonzo hade varit död i minst tio år när han föddes, sånt ger mig hopp för mänskligheten.

Chris Ash skrev:
Förresten såg jag en kille på bussen förra veckan, han kan inte varit äldre än 14-15. I långt hår och med en Led Zeppelin-tröja,fan Bonzo hade varit död i minst tio år när han föddes, sånt ger mig hopp för mänskligheten.

Det finns alltså hopp. :)

Croman skrev:

Min mönstring varade mellan 07.00 till ca 15.00, hade otur dock eftersom en kompis till mig tog studenten samma dag. Mönstrade vid Näsbyslott och jag tror att det går fortare vid mönstringen i dessa dagar eftersom många sållas bort direkt när de kommer dit, mao räcker det ofta med att säga att man inte är motiverad nog att göra lumpen om man nu inte är så sugen på det.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti