Hur lång tid behöver du för att kränga på dig säkerhetsutrustningen?

Hur lång tid behöver du för att kränga på dig säkerhetsutrustningen?


  • Antal röstningar
    0

Da bitch

Jag är inte dum... bara blondin!
Gick med
13 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
hojlös... :(
Hur funkar det egentligen? Har du flera skinn, skor, hjälmar osv? Min erfarenhet säger att 2-3 klädbyten är ett minimum för fruntimmer innan de ens vågar sig utanför dörren:va . Jag menar, om du bara har en uppsättning, känns det inte fel...?:confused: :tungan

Det alltid en massa saker som ska kollas, man ska bestämma sig vad man ska ha på sig under.. och då måste man gå ut på balkongen för att känna hur varmt det är.. är det tillräckligt varmt måste man leta fram rätt bikini annars måste man bestämma sig för vilken top man ska ha(och man absolut MÅSTE ha den man inte hittar), ett par vettiga strumpor, man måste fläta/sätta upp håret osv. Skinstället i sig tar inte jättelångt tid att få på sig.. det är allt det andra...

Borde inte ni med eran erfarenhet klara av det på 10 sekunder blankt?

Dessutom borde ni ha listat ut hur man tar på sig ryggskyddet genom ena ärmen.
(har sett men inte förstått hur det går till när ni byter BH utan att ta av er t-shirten)

On topic: Under minuten, goretex med inbyggda "skydd" :tummenupp

Tyvärr så lär man sig aldrig... Om man kunde få in i sin blonda skalle att det inte spelar så himla stor roll vad man har på sig under, för det syns iaf inte så skulle det antagligen gå mycket snabbare...

nog hade det varit praktiskt att kunna ta på sig ryggskyddet så, men alla tjejer jag träffat är överens om att det finns ett betydligt jobbigare problem...:
Att man måste plocka av sig halva skinnstället så fort man måste kissa. DET är jobbigt...
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tillräckligt länge för att det aldrig är lönt att ta hojen till jobbet för att spara tid. Med obligatoriskt gnäll och irritation tror jag att det tar uppåt 10min nästan, kanske mer om man ska tvätta visiret.
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Skrev 5-10 brukar väldigt sällan stressa när jag ska ha på mig grejjerna.. Sen tar jag på stövlar och ställ hemma och resten i garaget. Men iom att jag gärna går och lallar lite tar det nog 5 minuter + :hihi

Helt riktigt, under normala omständigheter. Jag satte 2-5 minuter för jag utgick från hur fort jag kan göra det om det är bråttom, och självfallet under förutsättning att allt redan finns framplockat.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
nog hade det varit praktiskt att kunna ta på sig ryggskyddet så, men alla tjejer jag träffat är överens om att det finns ett betydligt jobbigare problem...:
Att man måste plocka av sig halva skinnstället så fort man måste kissa. DET är jobbigt...

Varför blir man alltid nödig när man just har fått på sig all utrustning?

Trots att jag har allväders och är utrustad med slang så måste jag av med kläderna i samma utsträckning.
Även om jag öppnar gylfen på byxorna så är det en flik bakom som går ända upp till linningen, altså måste byxorna hasas ner, för att kunna hasa ner byxorna måste jag först ta av mig jackan och kränga av hängslena, så jäkla praktiska är inte såna kläder heller....

Vad jag har under däremot, det struntar jag i....
 

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Strömstad
Hoj
...
För mig går det på under 5 min.
När tjejen skall med så kan jag gå ut och tvätta av hojen samt sämskinna innan hon är färdig :hihi
 

big_gun

Dooh!!
Gick med
1 Apr 2008
Ort
Järpen
Hoj
Hayabusa -99
Kul tråd:tummenupp
lösningen är att behålla stället på hela dygnet.
Lukten spelar ingen roll för det fungerar ändå inte med något intimt umgänge.
Men vem behöver sex när det står fyra vrålande cylindrar i garaget:) .
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ska man "bara" köra är det enkelt.

Fram med ett par redan skitiga strumpor (lätt att hitta).
Benen i stället
Fossarna i stövlarna
På med ryggskydd
Armarna i stället
Stäng stövlarna
Spänn ryggskydd
Handskar, buffar i hjälm, nycklar i hand --> gå till garage

Lås upp
Rulla ut
Starta
Buff på
Hoodie på
Hjälm på
Handskar på

KÖR

Ganska enkelt, under 10 min från samtalet att det är åkning.

Problemen börjar när man ska ha tlf, cigg/snus, nycklar, cardcase och sånt med sig. jag har inga fickor i stället så att måste in under kutsen. Då ska man starta för att varmköra lite, peta ner grehjerna, lyckas få igen sadeln, starta igen och SEN får man åka.. Ska låset med ska det packas in så det inte skadar nåt, då måste nyckelknippan med och då blir det mkt saker under kutsen osv..
 

MickeSthlm77

I morgon regnar det måsbajs
Gick med
5 May 2008
Ort
STHLM
Hoj
2007, Honda CBR1000RR
Tar man allt i lugn takt och i rätt ordning så landar man på 2-5 minuter. :yoparty
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag gissar att jag grejar det på strax över en minut om jag har bråttom. Jag har alltid alla grejorna liggande på samma ställe så jag vet vart jag har dom. Inga problem att hitta. Ett underställ ligger hela tiden redo tillsammans med handskar, buff mm. Kanske går det att göra det på under minuten om det riktigt brinner i knutarna men jag är lite tveksam. Normalt sett om jag gör det i lugnt tempo hamnar jag nog kring 3 minuter.

För övrigt kan jag bara hålla med några av föregående talare. Kissnödig när man har ett ställ med Gore-Tex och hängslen är ytterst opraktiskt. Av med jackan, haka av hänglsena och dra ner byxorna till knäna. Att ingen kunnat lösa det problemet på ett smidigt sätt förstår jag inte.
 

Mat_hilda

ABY
Gick med
29 Aug 2005
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
Honda VFR 400r
Ja forst ska det fixas med understall och sen ska man bestamma hur man ska ha haret; flätor/toffs/knut (aldrig utslappt=trollfrillan arne). Sen e det skydd, stall och stovlar som tar sakert 5 min i min minimala hall. Allt som allt skrev jag i 10-15...

For att inte tala om nar man ska traffa nagon speciell :), da blir det ju palagg pa flera minuter med smink och duschningar :p


Ps. Lagg marke till hur jag skrev flätor och inte flator.... man vet ju hur det hade slutat annars.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Med gamla stället var det nog under 5min..

Nu vetif*n. 10 min skulle jag gissa. Stövlarna tar längst tid (Alpinestars med innersko).
 

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Segeltorp, Stockholm
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
5-10 svarade jag, inte för att jag har tagit tid men någonting ditåt. Värst tycker jag handskarna är: ska man dra på sig utan att "öppna" upp handledsstängningen eller ska man spänna och hålla på? Jag har ett par Halvarssons Dino.
 

Da bitch

Jag är inte dum... bara blondin!
Gick med
13 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
hojlös... :(
Ps. Lagg marke till hur jag skrev flätor och inte flator.... man vet ju hur det hade slutat annars.

:rofl :rofl :rofl

För övrigt kan jag bara hålla med några av föregående talare. Kissnödig när man har ett ställ med Gore-Tex och hängslen är ytterst opraktiskt. Av med jackan, haka av hänglsena och dra ner byxorna till knäna. Att ingen kunnat lösa det problemet på ett smidigt sätt förstår jag inte.

Jag har börjat undra om man inte kan tillverka ett ställ med sån där lucka i baken som dom hade på pjamasarna förr... Skulle vara mycket praktiskt...
 
Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
En halvtimme....:gnissla
Måste ju sitta lite framför datorn, ta en snus, plocka fram allt, rulla ut hojen, byta snus, i med propparna...komma på att jag måste pissa, byta snus..... :D

Nu var det inte DET som det frågades om... :brynad

Du o din pervofantasi! :mad:
 
Last edited:

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
:rofl :rofl :rofl



Jag har börjat undra om man inte kan tillverka ett ställ med sån där lucka i baken som dom hade på pjamasarna förr... Skulle vara mycket praktiskt...

Ja. Det vore onekligen väldigt praktiskt i händelse av trängande behov. Fast jag är lite tveksam ändå. Det innebär ju att man gör en öppning i membranet just där man sitter. Inte kul om det regnar. Jag misstänker att det är en svårlöst uppgift på kläder som ska vara vattentäta. Inte så kul om luckan inte sitter tillräckligt hårt heller om man klotar. Oskadd överallt utom rumpan som är helt bortnött. :gnissla
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top