Hur lång tid behöver du för att kränga på dig säkerhetsutrustningen?

Hur lång tid behöver du för att kränga på dig säkerhetsutrustningen?


  • Antal röstningar
    0

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Har länge kämpat för att komma under ett par, tre minuter, men det är tufft. Nu räknar jag alltså ifrån att man har vardagsklädsel på sig till att underställ, ryggskydd, säkerhetsställ, stövlar, handskar och hjälm är på plats. En del tar sjukt lång tid på sig... såpass lång tid att det skulle gå snabbare att ta stadsbussen.
 

Mc_killen

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2008
Ort
MALMÖ
Hoj
Suzuki GSXR 600
Det beror på suget och humöret att göra hoss mig :) har kärringen gapat så tar det sin tid osv..heheh
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
Inte nog med att det tar lång tid, man blir svettig också. Ska jag typ 3 km så går det fortare att cykla än att kränga på sig allt, låsa upp, starta och köra sträckan. :gnissla
 

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala, Sunnersta
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
skulle gissa på ca 2 min om jag har bråttom. men då ska allt ligga på rätt plats så man slipper leta.
 

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Klarar det nog normalt på 2minuter. Om hjärnan inte krånglar... Hmmm. Nycklarna i träningsbyxorna underst,,,,var är telefonen?,,,,Jasså i kylen. Hade jag plånboken med mig? Nu är,,,jag inte klar, ryggskyddet var det,,, Ahhh äntligen allt på plats. JAG ÄR KISSNÖDIG!
 

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
Jag är tjej... alla klädbyten tar en evighet...

Hur funkar det egentligen? Har du flera skinn, skor, hjälmar osv? Min erfarenhet säger att 2-3 klädbyten är ett minimum för fruntimmer innan de ens vågar sig utanför dörren:va . Jag menar, om du bara har en uppsättning, känns det inte fel...?:confused: :tungan
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag åker omkring i en veritabel 1400-tals rustning. Det tar tid att dra på sig allt. Runt tio minuter tar det...
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
Klarar det nog normalt på 2minuter. Om hjärnan inte krånglar... Hmmm. Nycklarna i träningsbyxorna underst,,,,var är telefonen?,,,,Jasså i kylen. Hade jag plånboken med mig? Nu är,,,jag inte klar, ryggskyddet var det,,, Ahhh äntligen allt på plats. JAG ÄR KISSNÖDIG!

haha, ja det där ryggskyddet brukar man alltid komma på sist.
 

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
haha, ja det där ryggskyddet brukar man alltid komma på sist.

Ja och så när man låst upp och fått ut hojen och fått på hjälm och handskar och ska till och gasa iväg,,,,,,, öronpropparna!

Sa jag att min fobi är att åka nära förbi ålderdomshem? :D
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Nu är det ju så att ta på sig utrustningen är en del av uppvärmningen.
Ställa sig framför spegeln på pedistalen se hur grym man är sen på med understället, dra på stället till midjan, på med ryggskyddet, sätta sig i soffan och vila en stund, slita på sig stället över axlar, gå ut på altanen ta sig en cigg och pusta.
Ta nya tag, på med skor, proppar, hjälm, kolla sig i spegeln och se hur cool man är starta moppen sätta sig på den och ta på sig handskar. Nu efter 25min så är allt klart.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag är tjej... alla klädbyten tar en evighet...

Borde inte ni med eran erfarenhet klara av det på 10 sekunder blankt?

Dessutom borde ni ha listat ut hur man tar på sig ryggskyddet genom ena ärmen.
(har sett men inte förstått hur det går till när ni byter BH utan att ta av er t-shirten)

On topic: Under minuten, goretex med inbyggda "skydd" :tummenupp
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Skrev 5-10 brukar väldigt sällan stressa när jag ska ha på mig grejjerna.. Sen tar jag på stövlar och ställ hemma och resten i garaget. Men iom att jag gärna går och lallar lite tar det nog 5 minuter + :hihi
 

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
R1 06 & R6 00
5-10 min. Tar längre tid för varje år. Mina skinställ krymper! Om detta fortsätter behöver jag snart byta ut dragkedjan mot spännband.
 
Last edited:
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Top