Hur läser man av mätaren?

2983078 Den ar väll gått nästan 61 timmar? e tidräknare.. men den borde väll gå att ändra så att den visar distans med.. så gör de på min iaf.. men så är det inte en aprilia heller
känns så ja. Tryck på nån reset knapp :hihi

Haha, tänkte precis ställa samma fråga här i forumet. Hur FAN?!

På bilden som bifogades visas dock inte alla mätare, det finns ju några andra grejer också. Jag trodde mig förstå mig på mätaren när den gick från 00.00 -> 9.99 och sedan slog över till 00.00 upphöjt med 1, där den upphöjda ettan alltså skulle innebära 10 mil (stämde helt överens med åkt sträcka). Men när jag sedan kom till 9.99 och upphöjt till 10, och den slog över.. Så kom den tillbaka på 00.00 upphöjt till inget? Hur fan ska man förklara det när man säljer den?:D :D

2983241 Haha, tänkte precis ställa samma fråga här i forumet. Hur FAN?!

På bilden som bifogades visas dock inte alla mätare, det finns ju några andra grejer också. Jag trodde mig förstå mig på mätaren när den gick från 00.00 -> 9.99 och sedan slog över till 00.00 upphöjt med 1, där den upphöjda ettan alltså skulle innebära 10 mil (stämde helt överens med åkt sträcka). Men när jag sedan kom till 9.99 och upphöjt till 10, och den slog över.. Så kom den tillbaka på 00.00 upphöjt till inget? Hur fan ska man förklara det när man säljer den?:D :D
Du har kört för långt. :D

I din annons sen kan du skriva: "Jag vet inte hur långt hojen har gått för jag kan inte läsa av mätaren, listar du ut det får du hojen gratis."

HAHAHAHA! Den tanken har slagit mig med! Hur fan gör man när man ska sälja den! Jag har för mig att allting gick att nollställa genom att trycka på alla tre knapparna i fem sekunder...men jag vågar inte testa det, för kommer det nån jävel som vet hur man läser av skiten så märker han säkert att det inte stämmer ;)

Den ar väll gått nästan 61 timmar? e tidräknare.. men den borde väll gå att ändra så att den visar distans med.. så gör de på min iaf.. men så är det inte en aprilia heller

Fan va alla är mot Aprilia!!! Det är Italiensk kvalité! :tummenupp

Har du ingen instrutionsbok???

Om ändå den skulle ge något vettigt svar...

Last edited:
Haha, tänkte precis ställa samma fråga här i forumet. Hur FAN?!

Jag var inne och kollade på din profil för att se om inte du redan hade lagt upp en liknande tråd...till min stora förvåning hade du inte det. Men det är bra att jag inte är ensam om problemet :tungan Det du beskriver stämmer på min med...jag har kommit fram till samma sak som du. Orkade bara inte förklara det när jag la upp tråden.

Nu kan jag även avslöja att du fick mig att köpa en MX 125:a...jag såg din hoj på moppenet (det är till och med pinsamt att bara nämna det forumet) förra året och föll för den. Så tack så mycket AxlySM! :pannkyss

Men hur fan tänker man om man gör en mätare med minnessiffror och skit UTAN att förklara hur man läser av skiten i instruktionsboken!? :confused:

Jag var inne och kollade på din profil för att se om inte du redan hade lagt upp en liknande tråd...till min stora förvåning hade du inte det. Men det är bra att jag inte är ensam om problemet :tungan Det du beskriver stämmer på min med...jag har kommit fram till samma sak som du. Orkade bara inte förklara det när jag la upp tråden.

Nu kan jag även avslöja att du fick mig att köpa en MX 125:a...jag såg din hoj på moppenet (det är till och med pinsamt att bara nämna det forumet) förra året och föll för den. Så tack så mycket AxlySM! :pannkyss

Men hur fan tänker man om man gör en mätare med minnessiffror och skit UTAN att förklara hur man läser av skiten i instruktionsboken!? :confused:

Jag tänkte faktiskt lägga upp en sån här tråd innan ev. försäljning, men du hann före. Blir som du säger inte vettigare av instruktionsboken (som i mitt fall är på tyska) heller.

Fan vad gött att man kan inspirera lite då! :) Men joo, det var ett tag sedan man var inne på det forumet.. Någonstans ska man börja dock. :)

Iaf, innan jag köpte den hade den gått ungefär 50 mil, och i min ägo ca 100.. Det är inte så mycket för att vara en -04:a. Och nu när den funkar och går som satan så har jag sålt skinnstället och hojen får nog lämna garaget den med är jag rädd. :(
Nu återstår bara att polera upp röret och lägga ut en annons. Så ni som vet att ni har någon som ni känner som är sugen på en grymt fräsch MX med 28 hk bänkad på bakhjulet, säg till! (Och nu tillbaka till Topic:tummenupp)

Är ni säkra på att det finns distans då? Så det inte bara är timräknare? Finns inget krav på odometer nämligen.

Dags att göra slut på den här diskussionen nu :tummenupp

Bifogat

• mx125_matare_persson.jpg
    mx125_matare_persson.jpg
    128.9 KB · Visningar: 192
2983241 Haha, tänkte precis ställa samma fråga här i forumet. Hur FAN?!

ja, men det är liksom..den är programmerad för att nollställa sig efter kolvbyte, efterssom dt är det man säljer den på..hur långt den gott med samma kolv osv..Så den är förbrogramerad på 10 mil..så alla slipper beskymret att räkna själva..:)

Smart jävla sak det där ju!

Får dra iväg kolla vad den står på då.. Vill bara minnas (var några månader sedan jag kollade till den då den inte står i vårat garage här hemma), att vad ODO visade, inte var något som kunde stämma. Återkommer dock, och tack för hjälpen.:)

rätt kul om de e så som axlysm säger.. då är det nog kvalitets aprilia för den har gått 60.64 x 10^74 km i så fall:tuttar :rolleyes: o alla som vet hur man räknar sånt vet att det är jääätemycket

Jag tänker att den kanske har gått 1746.094 mil. Jag menar jag vet att jag kör mycket...men är det HELT ologiskt att den har gått så långt sen jag fick den i september förra året? Då har jag inte kört på vintern heller...

Jag tänker att den kanske har gått 1746.094 mil. Jag menar jag vet att jag kör mycket...men är det HELT ologiskt att den har gått så långt sen jag fick den i september förra året? Då har jag inte kört på vintern heller...
1746.094 km låter trovärdigare.

Nu påstår en gammal MX-ägare att det är fel i programvaran, en miss av Aprilia. Det går tydligen inte att se hur långt den har gått...undra om det stämmer...

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph