swlabr
Gudomlig sporthojare
Skulle belastningstesta batteriet.
Innan jag jag slår på tändningen mätte batteriet 12.9V.
Slår på tändningen, mäter 12.7V.
Slår på halvljuset, mäter 12.2-12.3V
Detta händer omedelbart, ingen tid har gått.
Fortsätter ändå, halvljuset får stå på i 30 sek, multimetern står på 12.1-12.2.
Slår av tändningen, mäter 12.45V.
Det verkar ju väldigt bra med 12.45V efter 30 sek med halvljus. Efter en kort stund är batteriet uppe i 12.7V igen. Återhämtat sig alltså.
Jag trodde att med ljuset påslaget skulle jag se hur multimetern långsamt sjunker från 12.7-12.4V. Nu var det ju istället direkt nere på 12.1-12.2V.
Batteriet är ett nytt Yuasa. Multimetern heter BST BS1901W från Clas Ohlson, 149kr, billigt skit kanske, länk: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=164032230
Nån kunnig som ser nåt fel nånstans? Eller att allt ser rätt ut?
Innan jag jag slår på tändningen mätte batteriet 12.9V.
Slår på tändningen, mäter 12.7V.
Slår på halvljuset, mäter 12.2-12.3V
Detta händer omedelbart, ingen tid har gått.
Fortsätter ändå, halvljuset får stå på i 30 sek, multimetern står på 12.1-12.2.
Slår av tändningen, mäter 12.45V.
Det verkar ju väldigt bra med 12.45V efter 30 sek med halvljus. Efter en kort stund är batteriet uppe i 12.7V igen. Återhämtat sig alltså.
Jag trodde att med ljuset påslaget skulle jag se hur multimetern långsamt sjunker från 12.7-12.4V. Nu var det ju istället direkt nere på 12.1-12.2V.
Batteriet är ett nytt Yuasa. Multimetern heter BST BS1901W från Clas Ohlson, 149kr, billigt skit kanske, länk: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=164032230
Nån kunnig som ser nåt fel nånstans? Eller att allt ser rätt ut?