Hur lär ni er att öka farten i kurvor?

Denna tråden e bland de bästa jag läst på sporthoj :). Satt o funderade lite efter min lilla incident på en bandag. Vilka sjukt små marginaler motogp killarna ligger på i utgången av varje kurva, kurva efter kurva, varv efter varv. Konstant 10-20cm till gräset/gruset vid varje utgång, trots de är upp på hastigheter 200 och över. Sen har de väl lika små marginaler innan de släpper av frambromsen in i kurvan som gaspådraget ut ur kurvan. Imponerande :)
 
Denna tråden e bland de bästa jag läst på sporthoj :). Satt o funderade lite efter min lilla incident på en bandag. Vilka sjukt små marginaler motogp killarna ligger på i utgången av varje kurva, kurva efter kurva, varv efter varv. Konstant 10-20cm till gräset/gruset vid varje utgång, trots de är upp på hastigheter 200 och över. Sen har de väl lika små marginaler innan de släpper av frambromsen in i kurvan som gaspådraget ut ur kurvan. Imponerande :)

Därför har de så bra betalt.:Bugar

Mest imponerande är ju förarskillsen. F1 är ju bara en massa bling bling och elektronik som tar hand om allt känns det som. Känns som snart behövs bara någon som trycker på "Autopilot on" knappen och sen stänger av när racet är slut.

WSKB är betydligt roligare att kolla på när det är 80% förare och 20% material eller nått sånt.

Ska ta hjälp av lite teknik att utveckla min körning.
Filmar från tanken och tänker samtidigt ta in lite laptimerdata att kika på i efterhand.

http://www.racechrono.com/ perfekt till alla som har en mobil med GPS. Då kan man se lite tider på delar av banan och inte bara varvtider. Perfekt när man ska träna fartökning i en speciell kurva eller två.
 
Last edited:
Back
Top