Pelle
Musteridirektör
Vi kan nog vänta tills majoriteten av jänkarna kollar mer på datorn än på TV. Dit är det ett tag tror jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Går mobiltelefonin över satellit när man ringer inom Sverige?
Annars lär väll SMS eller MMS vara betydligt bättre om man vill gå ut med katastrofmeddelande till alla svenskar.
Och är det helt lockdown med all teknik, så är det nog kortvågsradio som gäller. Det har jag sett på en massa katastroffilmer.
Bra tanke där, visst, kortfattade meddelanden kan man skicka som mass-sms, men man brukar ju runt tolvslaget på nyårsafton se hur det fungerar.
Det går nog att skicka ut ett meddelande till alla, sen kommer folk att börja SMS'a varandra i panik och systemet brakar.
Radio är jättebra, och kommer givetvis att fortsätta att vara det primära sättet att uppmana folk, men TV har en annan trovärdighet, när man kan se att det är stadsministern som pratar.
Kortvågsradio kommer givetvis att användas för att skicka meddelanden mellan två punkter, men hur många privatpersoner känner du som har en kortvågsradio?
När jag läser nu så ser jag att det nog blev fel kanske.
Jag menade AM bandet. För det finns ju på dom flesta radioapparater.
ni glömde alternativet x antal år sedan man la ner TV i pollen
Jag är faktiskt förvånad över hur många som lagt ner tv´n
Jag hade faktiskt det svaret med som en kul grej för att se om det var någon som gjort det. Klart en överraskning.
Och när det nu visar sig att 44% redan har slutat kolla på tv´n så blir man ju lite nyfiken över om sporthoj.com´s medlemmar kan ge någon som helst indikation över hur det ser ut i övriga landet.
Undrar om "tv-tittar-siffror" som bolagen ljuger ihop har tagit hänsyn till att så många har slutat kolla på tv.
I verkligheten känner jag inte en enda människa som inte har TV.
Det är nog så att dom som inte har tv är ivrigare på att rösta i såna här pollar.
Jag tror faktiskt att det är siffrorna här som är bullshit!
Det kanske är så att folk här menar "Nej jag betalar inte TV licens".
Hur många människor känner du på riktigt som inte tittar på TV?
Så länge som viasat motor inte sänds via webben.
Jag tror faktiskt att det är siffrorna här som är bullshit!
Det kanske är så att folk här menar "Nej jag betalar inte TV licens".
Hur många människor känner du på riktigt som inte tittar på TV?
Det är nog så att dom som inte har tv är ivrigare på att rösta i såna här pollar.
Såg att Sony kommit med en tv som är färdig att visa webbtv och youtube mm, direkt. utan att behöva ha en dator inkopplad.
Den är alltså redan vara klar för internet, och man kan ta fram klipp och webbtv sändningar direkt med vanliga fjärrkontrollen.
Så man kan använda den utan att vanliga betalkanaler.
Tv´n kommer dö inom kort. Länge leve tv´n![]()
Problemet då är när 90% av alla andra har hittat samma favoritsida och ska kolla samtidigt så sidan blir överbelastad och dyker ner.nästa 9/11 lär man ju ha hitta sina egna favoritreportrar/kanaler etc. på nätet och inte via TV.
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |