Hur kul är det att köra mc? EGENTLIGEN?

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Är varje tur lika kul? Allvarligt talat? Njuter du av varje meter? Jag gör fan inte det och det retar mig, jobbar för mycket och när jag kommer hem vill jag bara knulla, käka chips och knulla igen som ni andra gör. Nää, ska vi ta oss samman och komma till saken: Lördag morgon, går upp tidigt, käkar frukost och rusar ner till garaget. Knäböjer och kollar oljenivån (sen endurotiden). Rullar ut vraket och drar på mig hjälmen. Känner mig för, funkar hojen? Absolut. Ger mig iväg och för min döda svärfar svänger jag lite höger och vänster för att "värma däcken", han frågade ofta om det och jag sa att det var helt jävla meningslöst men det såg förmodligen rätt coolt ut

Svänger av, här börjar det roliga. Känner mig trött, Kawaskin är på topp men jag är fan inte på hugget. Det här är det bästa jag vet men jag är håglös. Känslan när det klilar under pungkulorna är sjukt trevlig och när adrenalivet slår till, det älskar vi ju alla. MEN OM DET INTE GÖR DET?

Är jag sjuk, skall jag sälja mc:n? Ska jag ta livet av mig?

Vad säger ni? Är varje vända fantastisk?
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Mc är en krydda, som allt annat roligt i livet. Fundera lite på om det är annat som stör och gör att du inte finner glädje i de nöjen du vurmat för tidigare.

Personligen håller jag med dig. Det är inte lika roligt längre, eller rättare sagt, jag är inte villig att försaka annat till samma grad som förr. Arbete, vänner, andra nöjen prioriteras istället. Fick dåligt samvete över att hojarna bara stod still och sålde alla tre tidigare i somras. Dessutom tycker jag det är löjligt tråkigt att köra i rimliga hastigheter på allmänna vägar. Har riktigt roligt på bana, men det kräver mer tid än det smakar just nu.

Köpte en rolig bil istället och småler varje gång man hamnar vid ett rödljus inne i stan. Även om man är på väg till jobbet...

Hitta på nåt annat, vintermobbas på sporthoj.com, och känn efter igen till våren :)
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Har också tänkt på detta nått år, men så i sommar va vi ute på en tur... Och heltplötsligt kommer en helt fantastisk väg, vi får bra fart och leendet exploderar i hjälmen, ja tror ja sa "det här är fan hur hoj skall köras" då va de riktigt kul!! :) Men som sagt det va kanske 3-4 sådana moments i somras.. Igår på vägen till gymmet blev de några riktigt trevliga rondellhäng med BMW och det är fan rätt käckt de med, de händer oftare:rodnar
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Jag har säkert guldfiskminne för det är fortfarande precis lika kul att köra nu som när jag började mitt återfall för 13år sedan, spelar ingen roll om det gäller sportisen eller någon av grusmopparna :tummenupp
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Skaffa Ducati, jag kände precis som dig, sen skaffade jag en Ducce. Det var som att börja om på nytt igen. Det är en helt annan grej :fakta
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Som R-1000 säger i sin nyvunna fanatism. Omväxling förnöjer. Köp nya hoj!

Men lite rätt har han definitivt i fanatismen. Radfyra mullrar KEWLT SOM FAN på tomgång och de ylar gött på toppvarv. Men en sportig twin är rolig hela tiden, det mullrar, smäller, skakar och hoppar. Ashäftigt! :banana
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Låter som om du behöver en hojpolare. Alltid roligare att köra med någon. Att köra sin gamla vanliga runda ensam är fan tråkigt i längden
 

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
i öppna landskap
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Problemet tycker jag är att ingenting är lika kul längre !
Jag har haft jaktkort sen jag var 15 , bike sen 16 och båt sen 17 .
Bil sen 18 , de är länge sen nu men inte alls lika kul längre .
De händer ju någon gång när vädret är fint osv att de är kul men inte varje gång .
Arbetet och alla "måsten" tar för mycket energi tror jag . :va
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Jag har skaffat mig en gammal hoj som inte kostar skortan i försäkring varje månad, plus en grusmoppe ock med den kan jag jag så att säga "gasa ur mig" med,

Att åka fort på grusväg o små stigar är spännande hela tiden, :yoparty
O sist men inte minst unna dig en bandag lr. två under sesongen det livar upp :banana
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Köra på väg är inte alls speciellt upphetsande längre, enda fördelen är att man kan smita emellan köer o sånt och att det därav går fortare. Bana däremot är fortfarande skitskoj!
 

gryme jocke

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Ort
varberg
Hoj
ZX10R2006 ZX10R 2016
för mig är mc-åkning en terapi komma bort i från jobbets alla måsten hemmets alla måsten bara jag och ninjan så glömmer jag allt nu är det körningen som gäller och då spelar det ingen roll om jag har kört samma väg 1000 gånger när man kör om alla svensson i sina bilar som tror att dom har en chans då ler man under hjälmen eller en kurvig väg där man känner g-krafterna trycker på då är jag lycklig och plötsligt har det gått 2 timmar var det kul hell yes:yoparty
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Tror som cawaspien. Att din hjärna är full med massa annat. Vad det nu må vara, och kanske känner du inte så här bara för mc-n. Utan allmänt. Hjärnan är lite som processor i datorn. Ju mer saker den har att arbeta med ju trögare blir den. Går man runt med saker ogjort/eller osagt ligger det o tar ifrån en konstant. Man e liksom inte på hugget. Säkert olika från perdon till person. Så är det iallafall för mig
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Som R-1000 säger i sin nyvunna fanatism. Omväxling förnöjer. Köp nya hoj!

Men lite rätt har han definitivt i fanatismen. Radfyra mullrar KEWLT SOM FAN på tomgång och de ylar gött på toppvarv. Men en sportig twin är rolig hela tiden, det mullrar, smäller, skakar och hoppar. Ashäftigt! :banana

Så sant, det är det som är grejen. Duccarna är roliga även vid oinspirerad körning. Karaktären gör nästan allt :Bugar
 

Ph-92

Medlem
Gick med
4 Jun 2012
Ort
Malmö
Hoj
En Er6a
Att bara köra väg är ju skittråkigt, roligaste är om man kan blanda det lite med väg, grusväg, skog osv. Men då krävs det också en hoj efter det. Sen blir man ganska trött på det om man ligger ute och kör för länge.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Egentligen finns den inget roligare än att åka hoj! :D:banana

Min nytändning har varit bankörning. 6 bandagar i år. Precis jävla skitkul!!! :yoparty
Långsam som faan, men det är ju så otroligt roligt.
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
För mig personligen så behöver jag ett mål med hojkörningen, att bara köra runt, runt kan lätt kännas meningslöst för mig. Vi snackar inte om några avancerade mål utan det kan handla om att ta en kvällsrunda på stan för att se vilken temperatur Slussentermometern, som nu är borttagen,visar. Hälsa på vänner och bekanta som bor i avkrokar (utan att ringa innan förstås, om man vet i förväg att dom inte är hemma så blir det ju ingen hojtur). Eller bara en kort tur för att äta den perverst goda äppelkakan på Eldtomta café.

Nu vet jag inte hur dina chips- och knullvanor ser ut, men sånt brukar man väl hinna med ändå? Och skulle du inte hinna med det under hojsäsongen så kan du ju iaf knulla och käka chips tills du storknar på vintern :brynad
 

TheHansson

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2015
Ort
Ekeby
Hoj
Suzuki DR650
Jag sorterar bort så mycket negativt jag kan och puttar in positiva saker, tex kör jag inte om vädret är tveksamt, om inte allt på hojen är tipp topp eller om jag har en snäv tidsgräns att kunna vara ute på. Istället puttar jag in små mål med resan. Det kan vara att hälsa på någon eller bara köpa en korv. Har man dessutom sällskap höjer det målet i resan.
 

Husker

Medlem
Gick med
25 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Z1000SX
Det är det ända i mitt liv just nu så får allt detta tramset att kännas meningsfullt.
Det kommer bli en lång vinter :( :3freak
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top