Hur kopplar man ihop högtryckstvätten?

Kerplunk

Den dagen den sorgen...
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
-
Det här känns väldigt pinsamt men det skiter jag i för hela bilen är full av fågelskit och måste tvättas tills imorgon. Grannen är inte hemma, pappa jobbar och jag vill helst inte ringa någon polare om hjälp för då kommer jag få höra det i all evighet... :död

Jag får liksom inte dit munstycket till själva högtryckstvätten. Det är ju som en mojäng som man ska skruva dit men det går fan i mig inte. Måste man ta i väldigt hårt, är rädd att hela grejen pajjar?

Är självklart jättesvårt att förklara men någon vänlig själ kanske kan vara snäll och försöka. Men det kanske är olika på olika högtryckstvättar?

Alltså, jag vet att jag är väldigt oteknisk men jag trodde inte att jag var så här jävla usel. Mamma har varit här och försökt hjälpa till men hon kunde inte hon heller, ligger väl i släkten antar jag. :näsblod Får snart panik på skiten. :gnissla

Är nog som du säger lite olika men på dom mindre tvättarna brukar det vara "bajonet-fäste", du trycker in munstycket och vrider det några centimeter.

Fabrikat och modell?

CPMS skrev:
2158517 Är nog som du säger lite olika men på dom mindre tvättarna brukar det vara "bajonet-fäste", du trycker in munstycket och vrider det några centimeter.

Fabrikat och modell?

Står Lavor Wash på den. Ska ut och försöka igen, kanske får trycka lite hårdare då. Får in den en bit men inte hela vägen liksom.

Kerplunk skrev:
2158527 Står Lavor Wash på den. Ska ut och försöka igen, kanske får trycka lite hårdare då. Får in den en bit men inte hela vägen liksom.
när kommer första snuskskämtet :tomten ??

-Rosen- skrev:
2158539 när kommer första snuskskämtet :tomten ??

Verkar redan vara här. :fatta!

:backontop
Lavor Wash - Verkar som munstycket sitter med bajonett-fäste enligt bilderna som jag hittade men dom har ju "några" olika modeller så...

Bild på problemet så går det lättare.

Okej, nu börjar det hända grejer här. Munstycket är nu på plats. :) Mamma tryckte och jag skruvade så nu sitter den nog som den ska, lär väl märkas när man sätter på vattnet om inte annat. Ett litet problem återstår dock. :hihi Vilket sätter man på/stänger av först, vattnet eller högtryckstvätten. Har för mig att man skulle göra det i någon viss ordning? :va

Kerplunk skrev:
2158599 Okej, nu börjar det hända grejer här. Munstycket är nu på plats. :) Mamma tryckte och jag skruvade så nu sitter den nog som den ska, lär väl märkas när man sätter på vattnet om inte annat. Ett litet problem återstår dock. :hihi Vilket sätter man på/stänger av först, vattnet eller högtryckstvätten. Har för mig att man skulle göra det i någon viss ordning? :va

:tummenupp
Slå på vattnet först sen tvätten, rikta munstycket så inget skadas om det lossnar, ev. kan det spotta lite luftblandat vatten från början.
Troligtvis är det auto-stopp på tvätten så den stannar själv när du släpper avtryckaren.
Glöm ej att stänga av både vattnet och tvätten när du är klar.

Jag avstår nog för att skriva nåt taskigt här, även fast det kliar i fingrarna :hihi

Bra att det gick till slut :tummenupp

Jonathan skrev:
2159311 Jag avstår nog för att skriva nåt taskigt här, även fast det kliar i fingrarna :hihi

Jaja, håna mig bara. Förstår faktiskt inte varför man ska hålla på och koppla isär skiten, helt onödigt extrajobb för den som kommer efter. :rolleyes:

Last edited:
Kerplunk skrev:
2159430 Jaja, håna mig bara. Förstår faktiskt inte varför man ska hålla på och koppla isär skiten, helt onödigt extrajobb för den som kommer efter. :rolleyes:

Jag sa ju faktiskt inget :)

För att det ska ta mindre plats eller nåt :confused:

Jonathan skrev:
2159311 Jag avstår nog för att skriva nåt taskigt här, även fast det kliar i fingrarna :hihi

är denna tråden en orgie för de som vill lägga in sexskämt eller vad :gnissla

-Rosen- skrev:
2159802 är denna tråden en orgie för de som vill lägga in sexskämt eller vad :gnissla

Nix, jag tänkte inte kläcka ur mig något sådant obscent faktiskt :mattias

Men om du vill, shoot :hihi

Jonathan skrev:
2159808 Nix, jag tänkte inte kläcka ur mig något sådant obscent faktiskt :mattias

Men om du vill, shoot :hihi
inte, annars är det ju lite av din "grej" :pannkyss

jag tror att mina tidigare kommentarer talar sitt tydliga språk :lol

-Rosen- skrev:
2159817 inte, annars är det ju lite av din "grej" :pannkyss

jag tror att mina tidigare kommentarer talar sitt tydliga språk :lol

Nej nej, jag är kass på sådana. Trots tappra försök, så jag lämnar det till dom som kan :gnissla

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti