Ducati Panigale 899 eller 1199

Vill man ha en ngt för att köra i stan, köp en skoter, annars är det 1199s som gäller alla dar i veckan!
Du får inte samma "ducati" vrid i de små modellerna helt enkelt... köp ngt riktigt så blir du inte besviken.
/Hepp

Jo, lutar åt en 1199S... galet fin hoj.. får helt enkelt lära mig att tämja den..
Har min HD Breakout ute på försäljning nu(blocket), den måste väck först..!
Så om någon är eller vet någon som är intresserad.. en mkt fet HD, trevlig att köra, låter riktigt gott..!! Mkt fint skick..modellen är ingen ”dussin” Harley.
Kolla efter Harley-Davidson Breakout, finns i Örebro.. priset går nu mera att diskutera vid snabb å smidig affär..!!
Må gott..!!

Hej,
Jag har en Ducati 899 och trivs bra med hojen. Den är inte lika brutal i motorn som en 1199 men det rör fortfarande på sig om du använder högerhanden rätt :D. Det är viktigt att komma ihåg att både 899 och 1199 har en rejäl dipp i momentkurvan varför du inte har samma jämna vrid/drag över registret som 1098/1198 eller på 1299. Min erfarenhet av 1199 är mycket begränsad men jag kan säga att 899 är en välldigt trevlig superbike som funkar både som vardagshoj och banjärn. Angående värme så är den påtaglig om du fastnar i köer i stan vid +25 grader men det är inte där du skall vara med en sådan hoj ändå :tungan. Åk till Italia bike Center i Arboga och snacka med Chrisse så kan han nog hjälpa dig med en provkörning så fort dom får in en beggad 899/1199. sedan kan jag ju tilläga att hojen ju inte är direkt ful att titta på även efter 5 år :yoparty
/Patrik
DSC_5000_edited.jpg
Observer att hojen på bilden kan vara extrautrustad :lol:lol:lol

Var är det fotot taget @Patrik72 ?
Niz bild!

Tack för input Patrik72..!!
Hoppas att få HDn’ såld snarast..!! Har sänkt den lite i pris då jag fått hugg på en 1199:a
Må gott :tummenupp

Var är det fotot taget @Patrik72 ?
Niz bild!

vid Hamnen i Mariefred med Gripsholmsslott i bakgrunden för två år sedan. Idag är dock tank, kuts/bakram samt alla kåpor bytta mot ditto i kolfiber. Tillsammans med kolfiberfälgarna på bilden och en massa annat smått och gott har jag sänkt vikten med cirka 27 kilo i gatlegalt utförande med monterade ramsliders mm :yoparty. Fälgarna och lättviktsdrevet sänkte vikten med cirka 7 kilo så den svänger lätt och smidigt :D

Okej, tack för infon :)

Haha fy fan vilket monster.. Inte illa med 27 kilo dropp. Lägg gärna upp en ny bild på hur den ser ut idag. Vore kul att se förändringen. :yoparty

Okej, tack för infon :)

Haha fy fan vilket monster.. Inte illa med 27 kilo dropp. Lägg gärna upp en ny bild på hur den ser ut idag. Vore kul att se förändringen. :yoparty

Har varit en hel del pyssel för att komma dit, samt mycket tid och pengar :rodnar. Har fått god Hjälp av Italiabike center och deras kontakter som gett möjlighet att komma över prylar som är svara att få tag på normalt. Lyckades knipa CNC-racings första slirkoppling för en panigale före Charlos Checha som fick nöja sig med nummer två :D.
Skall försöka ta en rättvis bild och lägga upp, matt kolfiber gör sig dåligt på bild tyvärr :huvet men det ser dock grymt ut IRL :yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT