Silwer
för******
ambulans skrev:bromsar... ? va ... vem bromsar![]()
Vad är det för motorer i de där då, vanlig 350 eller vad?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ambulans skrev:bromsar... ? va ... vem bromsar![]()
Silwer skrev:Vad är det för motorer i de där då, vanlig 350 eller vad?
ambulans skrev:ja numera så är det 350 motorer i dom.. nån uppdaterad version som ger runt 300 häst.
Innan va de 454 motorer.. dom va de faktist bättre knuff i... men med 3 stegad låda som de va då.. så gick dom inte så fort..
men upp till 140 va de inte många som hängde med... trots 5 tonMen dom äldre drog åxå 5 liter milen.. om man hade pjäxan i maskinrummet...
![]()
Gör inte det väldigt vanliga att tvärbromsa! Det e nog det mäst ireterande jag vet.Lennart skrev:En fråga till "Ambulans" eller nån annan som kör runt med blåljus !
Vad gör man när tex en ambulans eller nåt annat utryckningsfordon kommer upp bakom en ??
Med hojen är det lättare att hålla undan, men vi åker väl även bil ibland !!
En körbana med wire räcken tex, eller andra svåra situationer ??
Ni som jobbar med detta måste väl ha några tips hur vi stoppklossar skall bete oss så att ni slipper onödigt tidsspill ??
Har sett så många situationer när folk nästan sätter livet till själva för att släppa fram blåljusen !!

ambulans skrev:ja... de är inte många som sticker upp när man kommer i 150 med en 5 tons pansarvagn...![]()
PutteLiten skrev:När TAXI kör lungt och lagligt är det Poliskontroll på G i närheten.![]()
rougie skrev:Synd bara att blåljus har missbrukats så, menar alla har fan blåljus Adena Pickos budbilar, SL trafikbilar, plus en massa andra wannabi`s.![]()
Folk har nog tappat respekt för blåljus till en viss grad.
Enda som ska ha blåljus är Ambulanser, Brandkår, Polis!.![]()
Tokig skrev:Japp, vi brukar få reda på sånt i samma stund kontrollen kommer upp...![]()
Men vafan, jag kommer fram snabbt ändå. Blåljusen e ju slöa jämförelsevis... Folk har redan en förutfattad mening om taxi så det spelar ingen roll hur snällt man kör. Tyvärr, så då kan man lika gärna brassa på!
Jag kör efter devisen: "Ingen vill krocka" o sen e det bara att brassa!!![]()
![]()
Hejsvej!![]()

xplojt skrev:Hum har inte förstått en grej här, får ni mer "pengar" lön desto fler jobb ni får? ni har alltså inge fast lön? eftersom ni kör som ni kör![]()
RPM lover skrev:Ambulans
Slår faktiskt dig 25 ton (tankbil) och 120 knyck, jag älskar(inte) när man kommer ifatt bilar på en raksträcka och man får möte vad händer ökar man farten för att man skall slippa bromsa så mycket...nopp...oftast en tvärnit istället så en annan håller på trampa foten genom durken. 25 ton är tungt![]()
RPM lover skrev:jo jag vet hur ni kör lugnare hem än ut eller hur...*s*...
själv så sitter jag med blåljus också på bilen fast mina fordon är lite större än dina..*s*... sen är dom röda och vita.
Så folk vill gärna att vi kommer innan dom ringt om du förstår vad jag menar.
SwiM skrev:Det är klart att de får mer pengar ju mer man kör och dessutom så får du ju inte betalt mellan körningarna. Så det är ju fort fram så man kan plocka nästa som man kan ta betalt av.

ambulans skrev:ja numera så är det 350 motorer i dom.. nån uppdaterad version som ger runt 300 häst.
Innan va de 454 motorer.. dom va de faktist bättre knuff i... men med 3 stegad låda som de va då.. så gick dom inte så fort..
men upp till 140 va de inte många som hängde med... trots 5 tonMen dom äldre drog åxå 5 liter milen.. om man hade pjäxan i maskinrummet...
![]()
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife