Hur klara av/fixa ett "brejk"

Kom på att jag har en polare som varit med om det här ,
Hon ville flytta hem till päronen en vecka o tänka lite :va

Sa till honom att det ska man inte behöva genomlida
sparka ut henne.
sagt o gjort , kvällen efter stod alla hennes grejjer packade
klara för att hämtas.

Han mådde piss i 2 veckor sen ordnade det till sig .
nu har han skaffat en underbar flickvän .

en sånndär mysig dagisfrökentjej eller nått hehe...
Så jag ändrar mitt förra svar , skicka henne till
huggormarna. Och skaffa en ny pingla...

Klarar man inte av en svacka utan ett brejk så är det inte mycket till förhållande. Hur skall man göra sen när man har barn och det är en lååång svacka? Ett brejk? Nä, det är ingen lösning. Ibland måste man stångas lite oxå för att hitta tillbaka!

En liten update, såhär i vårvädret...

Egentligen har det väl inte hänt mycket, förutom att hon har hört av sig fem gånger. Dels för att höra, hur det är, önska glad påsk samt att hon ville att jag berättar hur jag mår, och hör av mig om det är något jag undrar över...

Det sköna ,var att vi fick en liten pratstund. Då det också kröp fram. Precis som misstänkt, så var det att hon måste fundera ut saker och ting i livet. Fick även höra av det handlade om, så på så sätt känns det skönt. Att det inte bara va om "oss" som skon klämde.

Jag är fullt medveten, om att det kanske inte ger några bättre framtidsutsiker för oss. Men det gör det lättare för mig, att fokusera på något annat. Framförallt, att vänta och se vad som händer. Utan att behöva älta saker fram och tillbaka i oändlighet.

Utan, vi ska höras under början av nästa vecka. Så får vi se då.. Återigen, tack för alla glada hejarop och goda råd, och tips.

Beanise skrev:
2097831 En liten update, såhär i vårvädret...

Egentligen har det väl inte hänt mycket, förutom att hon har hört av sig fem gånger. Dels för att höra, hur det är, önska glad påsk samt att hon ville att jag berättar hur jag mår, och hör av mig om det är något jag undrar över...

Det sköna ,var att vi fick en liten pratstund. Då det också kröp fram. Precis som misstänkt, så var det att hon måste fundera ut saker och ting i livet. Fick även höra av det handlade om, så på så sätt känns det skönt. Att det inte bara va om "oss" som skon klämde.

Jag är fullt medveten, om att det kanske inte ger några bättre framtidsutsiker för oss. Men det gör det lättare för mig, att fokusera på något annat. Framförallt, att vänta och se vad som händer. Utan att behöva älta saker fram och tillbaka i oändlighet.

Utan, vi ska höras under början av nästa vecka. Så får vi se då.. Återigen, tack för alla glada hejarop och goda råd, och tips.

Då låter det som att det faktiskt, mot alla odds om man så vill, kan fixa sig till slut ju!
Låter kanonhärligt! Ta det bara piano nu och stressa inte på henne hur mycket du gärna vill det, utan låt henne ta det i sin takt.

:tummenupp

Emmi skrev:
2082183 Ledsen att säga det här men du borde nog skita i det.

Jag har haft förhållanden med break, gjort slut och gått tillbaka & såna saker. Har vart exakt i din flickväns situation och gjort precis som hon har gjort. Inget som har hållt mer än ett par månader efter att man har gått tillbaka. Har man börjat tvivla så finns det en anledning och den är förmodligen så enkel att hon inte är kär i dig mer. Har aldrig hört talas om ett förhållande me uppehåll som fungerar så länge till.

Att hon är ledsen är ju inte så konstigt om ni har vart tillsammans länge, samtidigt så har hon förmodligen tappat "kärleks-känslorna" för dig och gått över till att vara mer kompis.

:(
Håller med.. att ta ett break är ett helvete för nerverna och chansen att det blir något som skulle funka är typ nada... MEN efter att jag och min gf haft ett break vart vi tillsammans igen... och uppehållet var för rätt länge sen och ja det funkar hur bra som helst, när vi hade uppehåll och hon fick tid att rå om sig själv ett tag löste sig allt... en på miljonen. men skulle jag göra om det igen? nevah....

Jonathan skrev:
2097840 Då låter det som att det faktiskt, mot alla odds om man så vill, kan fixa sig till slut ju!
Låter kanonhärligt! Ta det bara piano nu och stressa inte på henne hur mycket du gärna vill det, utan låt henne ta det i sin takt.

:tummenupp

...eller så vill hon bara försäkra sig om att du inte pangar in i väggen medan hon försöker dra ut på lidandet?

Fan, helvete! Sätt ner foten å kämpa Nu!
Vill du ha kvar henne kan det vara försent imorgon.
Handlar det om er relation, så fixa det. Handlar det om henne, säg att du vill vara där och stötta henne. Att ta ett brejk ger ruskigt dåliga odds.

gia skrev:
2098799 ...eller så vill hon bara försäkra sig om att du inte pangar in i väggen medan hon försöker dra ut på lidandet?

Fan, helvete! Sätt ner foten å kämpa Nu!
Vill du ha kvar henne kan det vara försent imorgon.
Handlar det om er relation, så fixa det. Handlar det om henne, säg att du vill vara där och stötta henne. Att ta ett brejk ger ruskigt dåliga odds.

Eller så vill hon "hitta sig själv" och hela den grejen. :)
Det är som sagt väldigt kassa odds med break, men ändå så är det några procent som klarar av det. Kämpa!

Jonathan skrev:
2098848 Eller så vill hon "hitta sig själv" och hela den grejen. :)
Det är som sagt väldigt kassa odds med break, men ändå så är det några procent som klarar av det. Kämpa!

Ja se fruntimmer... "Hitta sig själv..." Vafan dom står ju i timtals framför speglar, hur jäfla svårt kan det vara...
Dom kan ju ringa till sin egen mobil om dom behöver gjälp med att "hitta sig själv"

Nåja, kvantfysik kanske är lättare att begripa sig på....

GuW skrev:
2098857 Ja se fruntimmer... "Hitta sig själv..." Vafan dom står ju i timtals framför speglar, hur jäfla svårt kan det vara...
Dom kan ju ringa till sin egen mobil om dom behöver gjälp med att "hitta sig själv"

Nåja, kvantfysik kanske är lättare att begripa sig på....

Jo jag håller med. Vad menas egentligen med att hitta sig själv ?

Kan alla cheyer som läser detta förklara för mig o Guw nu så vi kan förstå detta fenomen. Varför vill inte killar hitta sig själva ? :va

Jonathan skrev:
2098905 Jo jag håller med. Vad menas egentligen med att hitta sig själv ?

Kan alla cheyer som läser detta förklara för mig o Guw nu så vi kan förstå detta fenomen. Varför vill inte killar hitta sig själva ? :va

Bara ett tips J, du VILL inte HITTA dig själv....... :7peta

Jag gjorde misstaget med mig själv, det vart riktigt skrämmande, å nu blir jag inte av med mig. :3freak

Jonathan skrev:
2098905 Jo jag håller med. Vad menas egentligen med att hitta sig själv ?

Vet killar som också säger att de måste "hitta sig själva" dock har jag aldrig fått nån förklaring på hur man gör eller hur lång tid det tar....

Som svar på tråden: Ta dig en riktig funderare på om den här tjejen är kärleken med stor K. Är hon det och du tycker det ni har är värt att kämpa för... Våga satsa.. du har ju inget att förlora... Vore ju himla synd att missa sitt livs kärlek för att man tvekade och inte vågade....

Homo skrev:
2082760 ett break betyder att din tjej inte vill ha dej mer och att hon letar ny/är öppen för föslag från whereever typ....

cant live with them, cant live without them..

Exactemente! Det finns bara en plan som safe'ar beanise.

I umgängeskretsen runt din tjej finns garanterat ett par tjejer med lite mer 'konkurrens-känsla' - en tjejkompis som känner sig brädad, en syrra som vill bräda syrran eller liknande... Henne ska du sätta på om möjligt. Drick försiktigt och taktiskt och hamna på samma krogar som din ex kompisar brukar gå på.

Dels är det roligare att pippa än att sitta hemma och gnälla, och så kommer det kännas mycket bättre när din brud berättar inom, två veckor, att det är slut och att du inom tre veckor får höra ryktesvägen att hon har hittat en annan.
Någonstans där, mellan två och tre veckor kommer det ta innan ryktet om ditt extranummer når din före-detta. Och då har du hämnats i förväg.

Eller så skiter du i hämnandet och passar på att dra över så många som möjligt av exets kompisar innan sorgeperioden är över. Det händer något konstigt bland tjejer om en kille är nydumpad av en bekant och det gynnar definitivt möjligheterna att smörja skinnspiken.

Och jag är faktiskt inte helt oseriös:
-You're fucked, hitta på något annat att bränna tid på.

Kia skrev:
2099171 Vet killar som också säger att de måste "hitta sig själva" dock har jag aldrig fått nån förklaring på hur man gör eller hur lång tid det tar....
allt mellan 20 sekunder till 20 år... :tungan , hur man sedan gör är upp till den enskilde. En del sitter i skogen å tittar på när årstiderna ändras , andra de som bygger en ny hoj på en vecka i garaget. Men alla kommer till insikt, förr eller senare.

[/QUOTE]Som svar på tråden: Ta dig en riktig funderare på om den här tjejen är kärleken med stor K. Är hon det och du tycker det ni har är värt att kämpa för... Våga satsa.. du har ju inget att förlora... Vore ju himla synd att missa sitt livs kärlek för att man tvekade och inte vågade....[/QUOTE]

Är han/hon värd att vänta på , så väntar man. Svårare än så är det inte.

Beanise skrev:
2082135 Håll i hatten, här kommer yttliggare en snyft, krossat hjärtatråd... :(

Ska väl ta det hela från början:

Flickvännen hör av sig idag, och tycker att vi ska prata. Visst säger jag, iväg på en liten promenad bär det... Då det börjar pratas om saker, som hon har funderat på...

Det är lite blandat, och rör sig blandannat om att nu senast när hon var bortrest. Så menade hon på, att hon saknade mig, men samtidigt fokuserade hon sig på dem sakerna. Hos mig som person som hon störde sig på...

Sen menade hon dessutom på, att hon behövde känna efter, hur hon saknade mig... När vi inte sågs på ett tag, om hon saknade mig för den person jag är, eller om hon fortfarande la stor vikt på vissa saker...

Så vi beslutade, att vi skulle ta ett brejk. Något jag egentligen inte vill, men så blev det iallafall..
Det sjuka i sammanhanget, är när vi kommr in på att ta ett "uppehåll". Så menar jag på att "Har du inga känslor kvar, så är det ju dumt att bara dra ut på det".

Varav, hon börjar stortjuta, och hävdar att hon älskar mig, av hela sitt hjärta, och ditten och datten. Men att det är jobbigt i hennes liv just nu...

Så nu sitter man här, har sagt att vi ska höras en gång i veckan eller varannan vecka... Allting känns bara skit, vet inte vad jag ska förvänta mig. Känner mig allmänt förvirrad. :gråta

Så det jag undrar, hur gör man för. Att ge ett "brejk" dem bästa förutsättningarna för att bli "lyckat" Vet att oddsen, är dåliga. Men så lätt ger jag inte upp, denna tjej...

Hur ska man bete sig när man pratar i telefon? Som vanligt, eller mer åt kompishåller?

Tankar, funderingar och erfarenheter uppskattas.
Mvh
Viktor

Edit: Det sjuka är, att hon var här igår, och det var så mysigt så. Och det delades ut påskägg, som jag fick med påklistrade "söta" ord och meningar.

Min polares tjej ville ha ett brejk nyss... hon gjorde slut typ 1 vecka efter åt...

Gabor skrev:
2099205 allt mellan 20 sekunder till 20 år... :tungan , hur man sedan gör är upp till den enskilde. En del sitter i skogen å tittar på när årstiderna ändras , andra de som bygger en ny hoj på en vecka i garaget. Men alla kommer till insikt, förr eller senare

Är han/hon värd att vänta på , så väntar man. Svårare än så är det inte.

Precis det jag menade till trådskaparen.... Man måste fundera på om personen betyder så mycket att man är beredd att vänta... Kommer man sen fram till att det här är mitt livs kärlek eller kärleken med stort K jaa då väntar man...

blizzer skrev:
2082779 hmmm....
inte för att låta pessimistisk..
men det låter som " hm jag har hittat en kille som verkar vara intressant.. jag kollar om det är nått att ha, så har jag den gamla i reserv ett tag "
eller? jag vet inte men uppehåll existerar inte i mitt vokabulär iaf

Tror samma sak, har själv samt polare som har råkat ut för liknande med "brejk". Och senare fått veta att tjejen har strulat och då inte vet hur hon vill ha det. Trist

detta här med brejk har jag aldrig vart något större fan av. tycker det är mest som att den som vill ha brejket inte vet vad denna vill. antingen är det av eller på inte fan har en on/offknapp en mitten del (o säg nu fan inte dimmer switch)
håller med dig kia ang är den personen rätt så kan man vänta men man ska inte vänta hur länge som helst då kan man gå misste om den som kanske i stället va den rätta :3freak

Det finns inget som heter "break" i min värld. Antingen gör man slut eller inte.
- Hur ska man förhålla sig under tiden som detta sk. "break" håller på?
- Om man pippar med nån under "breaket" har man då varit otrogen om/när "breaket" tar slut?

Nej, det är bara fegt om man inte säger som det.
Man kan väl göra slut och skulle det vara så att man vill tillbaka till personen så får man väl smöra som fan.

Haft erfarenhet av detta förut och just nu..

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg