HUR KAN Suzuki ta ca 4000:- för en bromsskiva?

ski_extreme

Hojlös
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Inte nu :-(
DET ÄR FÖRFAN HUTLÖST!!! :mad:

Hur kan en bromsskiva kosta ca 4000:- till en 12 år gammal hoj? Det är helt sjukt. Suzuki orginal då ifs, men i allafall! :huvet

Kan de ta 4500 för en uppsättning kolvringar till 4 kolvar så kan de väl ta 4000 för en bromsskiva.
Priser på delar är rejält tilltaget här i Sverige.

Kawa_GPX600R skrev:
ring någon skrot då
Du tror inte jag gjort det eller......... finns fan inga skivor.

Dessa har jag ringt:

RN MC Service i gbg
Fleninge MC skrot
BIKE Trolhättan
Nya Bil & MC Skroten i Eskilstuna

Finns det några fler i sverige?

ski_extreme skrev:
Du tror inte jag gjort det eller......... finns fan inga skivor.

Dessa har jag ringt:

RN MC Service i gbg
Fleninge MC skrot
BIKE Trolhättan
Nya Bil & MC Skroten i Eskilstuna

Finns det några fler i sverige?

Spinnin Wheels i Stockholm

ski_extreme skrev:
Hur kan en bromsskiva kosta ca 4000:- till en 12 år gammal hoj? Det är helt sjukt.

Nästa gång det är dags att beställa reservdelear, hör med Ron Ayers Motorsports i NC, USA vad de har för priser. De är billigast i USA på originaldelar till Suzuki-hojar. http://www.ronayers.com/
Suverän service!

Trots frakt, tull och moms lär det bli billigare från USA. Du har prylarna på mellan 8 till 10 dagar.

ski_extreme skrev:
DET ÄR FÖRFAN HUTLÖST!!! :mad:

Hur kan en bromsskiva kosta ca 4000:- till en 12 år gammal hoj? Det är helt sjukt. Suzuki orginal då ifs, men i allafall! :huvet

Jaaaa, fan , reservdelar org. är svindyra. Ljuddämparen till GSXR1000 -02 kostade över 11 000. Finns ju att köpa slip-on för halva de priset. Tro fan försäkringarna är så höga oxå , när Mc-fabrikerna ha sånna mardrömspriser :kocko

Tjing!!!!

andersbrink skrev:
Nästa gång det är dags att beställa reservdelear, hör med Ron Ayers Motorsports i NC, USA vad de har för priser. De är billigast i USA på originaldelar till Suzuki-hojar. http://www.ronayers.com/
Suverän service!

Trots frakt, tull och moms lär det bli billigare från USA. Du har prylarna på mellan 8 till 10 dagar.

"I live outside the US can I order parts from you?

No, international business is not available at this time. Shipping charges apply for continental US only! We will ship to Canada, Alaska, Hawaii, and Puerto Rico; however, this requires special arrangements to be made with us and is very expensive. If you live in Canada, Alaska, Hawaii, and Puerto Rico and would like to order something please e-mail us before you order. Chemicals are not available for sale anywhere outside the continental U.S.
"

Har du beställt därifrån??

när vi skulle köpa bromsskivor till våra crossar tyckte vi att det var svindyrt med 1000kr skivan. vi hittade då någon snubbe som tillverkade egna skivor och han tog runt 250kr skivan. han kan säkert fixa en suzuki skiva till din hoj för 300kr eller nått sånt. dock har jag tyvärr tappat bort lappen där hans nummer står :mad:
ska försöka hitta den

bmwjohan skrev:
när vi skulle köpa bromsskivor till våra crossar tyckte vi att det var svindyrt med 1000kr skivan. vi hittade då någon snubbe som tillverkade egna skivor och han tog runt 250kr skivan. han kan säkert fixa en suzuki skiva till din hoj för 300kr eller nått sånt. dock har jag tyvärr tappat bort lappen där hans nummer står :mad:
ska försöka hitta den

GÖR INTE DET TILL EN LANDSVÄGARE!! Att bonneskära en skiva till en cross är en sak men vad händer om du har valt fel kvalisort på stålet i bromsskivan på din hoj som gör 220?!

Jag säger som dom andra, dom tar bra betalt.

MEN! Jag beställde ett original sucka kåpglas (tonat) till min idag och det var 300 kronor billigare än pirat! Till det kommer suverän passform och originalstämpel

Det ni!

//jaG

Till dom äldre Suzukihojarna så KAN detaljnummret ibland vara utbytt, be dom kolla upp det ordentligt.
En komplett kuts till min förra hoj gick på 30 (Trettio) kronor inklusive kudde och dekaler men det var naturligtvis fel...

Hör med dom här annars http://www.mc-shopen.se/
Kan löna sig i vissa fall.

No1 skrev:
Hur I "H-VETE" kan du ens ta den kvarters skurken's namn i skrift!!! :va

Fy på dig!!! :4skrika

No1...

Hmm :confused: , okej, nu har nog du lite mer info om det stället än jag så du får gärna dela med dig...

Är väl iaf en av sveriges största mc-skrotar va? Så letar man begagnade saker så kan det väl vara värt att höra där om man inte hittat nån annan stans?

Jag har vart in där en gång när jag hjälpte en kompis hämta en R1 -02a han köpt som de bytt plast på efter en vurpa, hade 100 mil på mätaren. Nog för att de jag träffade där verkade lite mysko men på dig verkar det ju som att man inte ska ta i dem med tång ens? :va

Skicka gärna ett kort PM om du inte vill skriva för alla....

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti