HUR KAN Suzuki ta ca 4000:- för en bromsskiva?

Man tackar o bockar för den länken. Ett par nya skivor till min R750 från 98 går på 5 lopper hos ISR, samma hos touringbutiken, medans dom tar 3350:- (1675x2) på addemoto !

För mig som gatåkare så är det ju kanske skit samma också varitfrån grejset kommer.

:Bugar :Bugar :Bugar

Dez skrev:
1645:-/skiva på addemoto.se :tummenupp (reserverar mej för felläsning)

Chrille skrev:
GÖR INTE DET TILL EN LANDSVÄGARE!! Att bonneskära en skiva till en cross är en sak men vad händer om du har valt fel kvalisort på stålet i bromsskivan på din hoj som gör 220?!

vet du eller någon annan vad det ska vara för sorts stål i bromskivor till sporthojar? skulle va kul om man kunde få prisuppgift från killen på en skiva i rätt sorts stål.

ski_extreme skrev:
DET ÄR FÖRFAN HUTLÖST!!! :mad:

Hur kan en bromsskiva kosta ca 4000:- till en 12 år gammal hoj? Det är helt sjukt. Suzuki orginal då ifs, men i allafall! :huvet

Hahah det är ju nästan komiskt!

Kanske en dum fråga, men varför byta skiva efter ett år? Kraschat, kör bana eller vad? :confused:

... och hur f-n kan ett par kolvringar till en Yama TR1'a (jo, en virago...) kosta 100 dollar? :kocko

Om du inte PROMPT ska ha suzuki org. så funkar det att inhandla på ex. lellesmc där du kommer hitta följande:

04-305 BROMSSKIVA SUZUKI FRAM 290mm GSX600F/GSX750 1 695,00 kr

Borde väl räcka?

VARNING, deras sida är grymt välbesökt, kan vara seg.

ski_extreme skrev:
Har du beställt därifrån??

Jorå, jag köpte alla mina originalprylar därifrån när jag bodde i USA så jag finns med i deras kundregister men jag förmodar att man är rädd att bli blåst av ytländare. Jag måste ringa i morrn och höra om jag får fortsätta köpa därifrån. Ett annat sätt är ju att köpa via någon annan firma som skeppar internationellt, t.ex. Carolina Cycle eller Schnitz Racing.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti