Hur kan personer under 25 köra sporthoj?

Score skrev:
23 år. Har en R1:a -00 Betalar 11500:- Hel/helår Cyklen står på mamma. Självrisken ligger på 16000:- för mig och 6000:- för mamma. Så det gäller att inte vurpa...

//Score

Aha du skenförsäkrar alltså.. Inte för att jag e rätt person att fördöma det jag har oxå skenförsäkrat men bättrat mig. :notme

bähh. jag ska skriva motorcykeln på min katt nästa säsong. tror det blir billigast så. :p

jag tror han menar att de har möjligheten att hans morsa kan låna ut hojen till honom i försäkringen, mot högre självrisk vid olycka. Det är egentligen inte skenförsäkring.

jordan skrev:
VA FAN SKA JAG BETALA TIOTUSENTALS KRONOR I PREMIE FÖR ATT JAG VART AV MED KORTET OCH FICK TA OM DET IGEN 22ÅRS KÖRNING MED FULLA BONUS IS GONE BOLAGET TAR INTE HÄNSYN TILL DET RÄKNAR OM FRÅN BÖRJAN,VARFÖR JO PENGAR ATT TJÄNA,MAN FÅR HELLER INTE TA MED BONUSET FRÅN BILEN TILL HOJEN,IT SUCK,JAG SÄGER BARA ENSAK SKENA PÅ SKENA PÅ,TÄNK PÅ ATT OM DET BLIR NYS PÅ DET FRÅN BOLAGET KAN DET BLI REDUCERAD ERSÄTTNING VID EN EV SKADA.
JORDAN
Vad hittar man på för att tvingas ta om lappen efter 22 år? Grov vårdslöshet? Styrfylla?
Vad det än är får du skylla dig själv.. Suck it up.. :whip

Ugluk. det räcker för en del fb att styrlappen varit borta en månad, så var glad att inte ditt "bolag" såg på det på det viset :).
(och ja, jag såg att Jordan skrev att han fick ta om det, och jag håller med dig)

Casca skrev:
Ugluk. det räcker för en del fb att styrlappen varit borta en månad, så var glad att inte ditt "bolag" såg på det på det viset :).
(och ja, jag såg att Jordan skrev att han fick ta om det, och jag håller med dig)
Är det på det viset bör man nog byta bolag. När jag tecknade min försäkring hos T-H frågade jag vilket datum dom gick efter eftersom jag varit av med lappen, och då undrade han varför jag blivit av med den. Eftersom det "bara" var fortkörning brydde dom sig inte om det.
Jag skulle tro (hoppas) att nästan alla bolag resonerar på samma vis.
:hej

24år och kk sedan jag var 16 = fullbonus.
CBR929RR klass 7, Eskilstuna zon 2.
20000:- exkl avstälning.
Räknar med att betala dryga 10000:- för året med avstälningen.

Inga lån men en viss värdeminskning får man ju räkna med.
Sen tillkommer även slitdelar och drivmedel.

Arbetar tyvärr all min vakna tid så det har vara blivit 70 körda mil i år så milkostnaden vågar man inte räkna på :)
Troligen billigare att åka limotaxi men säkert inte lika kul.

Dyr men kul lek

Ugluk skrev:
Vad hittar man på för att tvingas ta om lappen efter 22 år? Grov vårdslöshet? Styrfylla?...
Nä, det räcker med 254 km/h på tom motorväg. Och det är ju ingenting :fakta

Bingo skrev:
Nä, det räcker med 254 km/h på tom motorväg. Och det är ju ingenting :fakta
Nja, jag *tror* faktiskt inte det räcker. Det krävs en spärrtid på mer än 12 månader för att nytt förarprov ska krävas och "bara" hastighetsöverträdelse räcker nog inte dit. 7 månader är max tror jag, annars krävs vårdslöshet vilket väl kräver att medtrafikanter finns i bilden?
Mycket tror och kanske, menmen.. :crash

Ugluk skrev:
Nja, jag *tror* faktiskt inte det räcker. Det krävs en spärrtid på mer än 12 månader för att nytt förarprov ska krävas och "bara" hastighetsöverträdelse räcker nog inte dit. 7 månader är max tror jag, annars krävs vårdslöshet vilket väl kräver att medtrafikanter finns i bilden?
Mycket tror och kanske, menmen.. :crash
En polare fick 14 månader för just detta. Överklagade och fick ner det till åtta.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park