Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Score skrev:23 år. Har en R1:a -00 Betalar 11500:- Hel/helår Cyklen står på mamma. Självrisken ligger på 16000:- för mig och 6000:- för mamma. Så det gäller att inte vurpa...
//Score
Vad hittar man på för att tvingas ta om lappen efter 22 år? Grov vårdslöshet? Styrfylla?jordan skrev:VA FAN SKA JAG BETALA TIOTUSENTALS KRONOR I PREMIE FÖR ATT JAG VART AV MED KORTET OCH FICK TA OM DET IGEN 22ÅRS KÖRNING MED FULLA BONUS IS GONE BOLAGET TAR INTE HÄNSYN TILL DET RÄKNAR OM FRÅN BÖRJAN,VARFÖR JO PENGAR ATT TJÄNA,MAN FÅR HELLER INTE TA MED BONUSET FRÅN BILEN TILL HOJEN,IT SUCK,JAG SÄGER BARA ENSAK SKENA PÅ SKENA PÅ,TÄNK PÅ ATT OM DET BLIR NYS PÅ DET FRÅN BOLAGET KAN DET BLI REDUCERAD ERSÄTTNING VID EN EV SKADA.
JORDAN
Är det på det viset bör man nog byta bolag. När jag tecknade min försäkring hos T-H frågade jag vilket datum dom gick efter eftersom jag varit av med lappen, och då undrade han varför jag blivit av med den. Eftersom det "bara" var fortkörning brydde dom sig inte om det.Casca skrev:Ugluk. det räcker för en del fb att styrlappen varit borta en månad, så var glad att inte ditt "bolag" såg på det på det viset.
(och ja, jag såg att Jordan skrev att han fick ta om det, och jag håller med dig)
Nä, det räcker med 254 km/h på tom motorväg. Och det är ju ingentingUgluk skrev:Vad hittar man på för att tvingas ta om lappen efter 22 år? Grov vårdslöshet? Styrfylla?...
Nja, jag *tror* faktiskt inte det räcker. Det krävs en spärrtid på mer än 12 månader för att nytt förarprov ska krävas och "bara" hastighetsöverträdelse räcker nog inte dit. 7 månader är max tror jag, annars krävs vårdslöshet vilket väl kräver att medtrafikanter finns i bilden?Bingo skrev:Nä, det räcker med 254 km/h på tom motorväg. Och det är ju ingenting![]()
En polare fick 14 månader för just detta. Överklagade och fick ner det till åtta.Ugluk skrev:Nja, jag *tror* faktiskt inte det räcker. Det krävs en spärrtid på mer än 12 månader för att nytt förarprov ska krävas och "bara" hastighetsöverträdelse räcker nog inte dit. 7 månader är max tror jag, annars krävs vårdslöshet vilket väl kräver att medtrafikanter finns i bilden?
Mycket tror och kanske, menmen..![]()
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär