Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Carbon skrev:Kanske den här topicen hör till Försäkringar, men jag tar den här. Hur är det möjligt för personer under 25 att köra typ R1, GSXR 1000 och andra klass 7 hojar?
Försäkringen ligger ju för tusan på ca 30000+ för halvförsäkring / halvår?
Skenförsäkrar alla under 25 eller hur funkar det?
Får man överhuvudtaget ut försäkringen om man klotar och hojen står på farsan?
Carbon skrev:Kanske den här topicen hör till Försäkringar, men jag tar den här. Hur är det möjligt för personer under 25 att köra typ R1, GSXR 1000 och andra klass 7 hojar?
Försäkringen ligger ju för tusan på ca 30000+ för halvförsäkring / halvår?
Skenförsäkrar alla under 25 eller hur funkar det?
Får man överhuvudtaget ut försäkringen om man klotar och hojen står på farsan?
Kanske den här topicen hör till Försäkringar, men jag tar den här. Hur är det möjligt för personer under 25 att köra typ R1, GSXR 1000 och andra klass 7 hojar?
outsider skrev:försäkrings bolagen ahr blivit hårdare med att kolla om man skenförsäkrat om man så gjort får man kompensera skillnaden eller kraftigt förhöjd självrisk den kan i vissa fall upphöra att gälla har jag hört
Kör Yamaha TDM 900 -03 klass 5 hoj (fucking jävla touring) kör helförsäkrat har 24k/året i försäkring är numera 25 men var 24 när jag tecknade den. det handlar bara om att prioritera vad man vill syssla med exempel:
vill man ut å festa en dag i veckan
dryck förfest 150:-
inträde på krogen 100:-
öl 40:-/st x 10st 400:-
drinkar till tös man vill få hem 76:-/st x 5st 380:-
fylle mat för 2 pers korvkiosken 120:-
taxi hem 200:-
---------------------------------------------------------------------------
summa en festning i veckan 1350:-
går man ut en gång varje vecka 5400:-
gör man så i ett år 70200:-
John Holmes skrev:Vart går han ut och vad dricker han???
Jag klarar mig inte under 2000 spänn på en kväll![]()
Läs tråden innan du svarar. Du ser väl att de får hem tjejerna efter bara fem drinkar. Hur många måste du lura i dem?John Holmes skrev:Vart går han ut och vad dricker han???
Jag klarar mig inte under 2000 spänn på en kväll![]()
Bingo skrev:Läs tråden innan du svarar. Du ser väl att de får hem tjejerna efter bara fem drinkar. Hur många måste du lura i dem?
![]()
Bingo skrev:Läs tråden innan du svarar. Du ser väl att de får hem tjejerna efter bara fem drinkar. Hur många måste du lura i dem?
![]()
MackeNo1 skrev:Är väll helt enkelt en prioriteringsfråga? Börjar bli jävligt trött på alla som utgår från att bara för att man är ung och kör sporthoj så kör man med skenförsäkringJag har kört sporthoj (ZX-6R,GSX-R 750, R1) för att sedan köpa motard som jag körde med några månader innan jag tröttnade o ville ha något att åka längre på. Så nu har jag precis köpt en Fireblade 954 -02, och så fort jag hittat ett jobb i Göteborg kommer jag att flytta dit.
Är 24 år, och att ha en ny fireblade när man é så ung och bor i gbg är INTE billigt. 1000:-/mån i trafik eller 2200:-/mån i halvförsäkring kostar det när den står på migJag räknar med att få en lön som ligger runt 10 000:-/månad efter skatt om jag får ett nytt jobb i gbg.
D v s jag lägger jävligt mycket av min inkomst på motorcykeln. Varför? För att jag har tjatat om motorcyklar konstant sen jag va i 4-5 års åldern och inte kan tänka mig ett liv utan hoj.
Så tänk er för lite innan ni låter käften glappa!![]()
![]()
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär