Tur man är komunist och lever i norrland så att man slipper bry sig om vad ni andra pysslar med, vi klarar oss själv.
Hehe. Den var bra den
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tur man är komunist och lever i norrland så att man slipper bry sig om vad ni andra pysslar med, vi klarar oss själv.
Läste att en hel del företagare inte var helt nöjda med hur de lagt upp sjuksystemet med karensdagarna och kallade det en försämring.

Läste någonstans om forskning som kommit fram till att ett ekonomiskt belöningssystem påverkar människor till en viss gräns. Det fanns andra sorters belöningar som också påverkade stort. Bara en sådan sak att bli sedd, uppmuntrad och bekräftad räckte långt. Det ställer förvisso inte mat på bordet.Men om du får en löneökning med 100% så kommer det inte betyda att du arbetar 100% mer, så även om skatten sänks till 0 så kommer folk inte helt plötsligt börja arbeta 24 timmar om dygnet. Dessutom kommer det egna avgifter istället ifall skatten sänks. Det är väl där en ideologisk skillnad finns, att med avgifter sköter man sig själv bäst man kan, med skatter så hjälps man åt.
Vad gäller räntor och lån håller jag med dig om att det verkar lite snett. Har Alliansen ändrat på det?
Visst är det tråkigt att få vågar sig på att starta företag, men med tanke på riskerna förstår jag många. Har du ett bra välfärdssystem så kanske fler vågar ta risken?
Och de som lättvindigt säger, att arbetslösa kan starta företag istället för att leva på bidrag har en underlig världsuppfattning. Hur många arbetslösa människor vill låna kanske 500.000 på banken, eller ens får låna, för att starta eget? Och om det går dåligt, vilken människa vill då helt plötsligt vara arbetslös OCH ha en skuld på 500.000?
Nya företag startas, vissa går bra, andra går i konkurs, men oändligt många företag kan det ju aldrig finnas ändå.
80-95% skatt på vinst låter självklart mycket. Men hur var det ifall man istället investerade pengarna i företaget? Fick man först plocka ut det som vinst och sedan investera de korvören som var kvar? Om så är fallet så förstår jag att de flyttade.
Eftersom konsumtion behövs för att hålla företag vid liv är det väl bra ifall det svenska folket inte sparar alltför mycket, utan handlar istället?
Om man haft de motiv att spara som du räknar upp, ifall det inte finansierats via skattesedeln, så hade väl folk kanske ändå inte varit sugna på att riskera att förlora pengarna i en dålig investering, utan istället just låta de sparade pengarna gå till sig själv? Om jag haft barn och sparat ihop 500.000 till deras utbildning, då hade jag ju knappast investerat dem i något som skulle riskera att de inte fick någon.
Att skaffa en ny utbildning på äldre dagar kan man göra idag, utan att behöva spara ihop till den, så det var ju inget bra argument för att öka investeringar i bolag.
Visst är skatten hög, men vi får ju trots allt något för det, även om det säkert kan göras mer effektivt.
Man kan ju ta tjänstledigt för lite olika saker, bland annat studier. Man kan inte ta tjänstledigt för att starta ett företag?
Jag försöker i alla fall argumentera. Det är tydligen mer än du klarar av.Nedlåtande kommentarer är "ni" tydligen däremot duktiga på.
![]()
Om man sätter alla ideologier och politiska åsikter åt sidan. Ser inte Tomas Östros jävligt opålitlig och rent ut sagt obehaglig ut? Om alla är som jag och dömer folk på i snitt 2,2s, så ligger sossarna riktigt risigt till.
![]()
Det beror väl lite på vem man jämför med.

![]()
![]()
![]()
Det beror väl lite på vem man jämför med.
Visst är det tråkigt att få vågar sig på att starta företag, men med tanke på riskerna förstår jag många. Har du ett bra välfärdssystem så kanske fler vågar ta risken?
Och de som lättvindigt säger, att arbetslösa kan starta företag istället för att leva på bidrag har en underlig världsuppfattning. Hur många arbetslösa människor vill låna kanske 500.000 på banken, eller ens får låna, för att starta eget? Och om det går dåligt, vilken människa vill då helt plötsligt vara arbetslös OCH ha en skuld på 500.000?
En vuxen medborgare har också ett egen ansvar.Vid minsta problem vill alla vänsteranhängare att pappa staten ska öka bidragen.
Det går inte att sitta hemma och gnälla på att det inte finns arbeten, finns det inget arbete som passar så startar man ett företag. Då kanske det tom går så bra att att man kan erbjuda andra människor arbete.
!Måste kännas lite tungt som socialdemokrat nu, när man till 99.9% vet att man kommer förlora valet...
Om man sätter alla ideologier och politiska åsikter åt sidan. Ser inte Tomas Östros jävligt opålitlig och rent ut sagt obehaglig ut? Om alla är som jag och dömer folk på i snitt 2,2s, så ligger sossarna riktigt risigt till.
Alla e säkert inte som du, på gott å ont.
Såg elfte timmen med settman. Eller såg å såg. Skiten stod på bara... Frågan kom upp om vem man skulle lita på vad gäller finanserna. Först nån tråkig rolighet om borgs hästsvans sen: "-eller en nazistiskt doktor" + bild på östros. Karln ser ju mer skrämmande ut än vad han utlovar.. tvi

Fast och andra sidan så har hon ju fel, så det behöver man inte ta någon notis om.|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |