Det vet ingen eftersom den kontrollen inte fanns. Men det är väl rimligt att anta att de allra flesta skulle, på ett eller annat sätt, kunnat bidra till samhället om de bara givits chansen/fått möjligheten/blivit tvungen till det.
Om du med bidra till samhället menar arbeta så skulle en hel del säkert kunna göra något, men tror du det är många företagare som glatt skulle anställa långtidssjukskrivna? En del företag anställer ju inte ens kvinnor för att de kan tänkas bli gravida.
Kanske, jag vet inte. Åter till ämnet.
Jag känner en fd. fackordförande för byggnads som inte drar sig inte en sekund för att anlita svart arbetskraft.
Jag känner en 42-årig man som är helt frisk men som varit arbetslös i 16 år.
Jag vet av en kille som är sjukpensionär men som kör ett litet sågverk, svart, vid sidan av.
Lars Ohly går till privatklinik med knät och har dottern i privatskola.
Mona Sahlin tycker att skattebetalarna ska betala godiset.
Göran Persson gör om reglerna och köper gods.
Peter Eriksson kör en Suv.
Alla är de socialdemokrater och hycklare.
Hur kommer det sig att alla röda är så otroligt solidariska, förstående och givande tills dess att det kommer till dem själva och deras pengar?
Jag vet inte svaret på din fråga och självklart är, åtminstone de du räknat upp, om man bortser från politikerna eftersom vi vet deras partifärg, mer eller mindre hycklare OM de du räknat upp röstar vänster.
Ingen är perfekt, så ett misstag kan man få göra, men att sätta något som är brottsligt i system är självklart fel oavsett partifärg.
Göran Persson ändrade väl inte reglerna på egen hand? Borde inte Riksdagen varit inblandade i den processen?
Att Peter Eriksson kör en Suv spelar kanske mindre roll. Det finns säkert de som skulle kräva att han cyklade eller gick resten av livet för att inte kallas hycklare.
Devisen Moderaterna lever efter, sköt dig själv och skit i andra, är säkert ofantligt mycket lättare att leva efter.
Kan man kalla en moderat för en hycklare om han/hon gör något för en medmänniska utan egen vinning?
Varför anser du det vara rätt att överföra pengar från de som bor på landet till de som bor i städerna? Det är exakt vad som händer med t.ex. statsfinansierad kollektivtrafik.