Hur kan man vara höger?

-Ok, så oavsett hur dålig politik de har så kommer du att rösta på dem? Frågade jag.
Jag skulle i och för sig lätt svara en rabiat vänstertönt detsamma, mest för att irritera. Tror det funkar. ;)
Men, i detta fall betvivlar jag inte att Janne verkligen är så korkad, vilket medelsossen är.

Nä det tror jag inte. Han tänker nog inte så mycket alls när det kommer till politik.

Tyvärr är det ganska vanligt i era led annars hade det sett väldigt annorlunda ut i sverige idag.

Hur hade det sett ut då? Du kan ju självklart bara spekulera eftersom vi inte haft så långa perioder med högerregering, så måla gärna upp paradiset på jorden i din beskrivning. :rolleyes:

Maxtaxa parat med den här typen av lagar kommer få många budgetar att halta. Föräldrarna de intervjuade verkar glada och nöjda.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7610626.ab

Jo, men du ser också vad det är för folk de frågat (bortsett från studenten som man inte vet, samt den finansiella assistenten på slutet): 1 socionom, 1 journalist, 1 skådespelare. Samtliga dessa yrken har vanligtvis sina utövare på den allra yttersta vänsterkanten, hos Lars Ohlyckan eller värre.

Jag har inte läst hela tråden *palla

fakta:
Med vår regering har arbetande människor fått ut mer lön
Många myglare som var sjuka innan är plötsligt friska
Ekonomin uppåt förutom de som ligger hemma.

Är man arbetslös och får nån 5 hundring mindre så får man väl dra ner kostnaderna? Eller skaffa jobb. Det är helt fel att det ska skilja några 5 hundringar på att jobba 174 timmar eller ligga och käka popcorn

Vissa yrken har dåligt betalt ja.. men om du höjer en dagis lön till 25000 vad ska då dem säga som idag tjänar 25? Alla vill ha mer... Bästa sättet är att ta skattenivåerna till en rimlig nivå för arbetstagare

Hur hade det sett ut då? Du kan ju självklart bara spekulera eftersom vi inte haft så långa perioder med högerregering, så måla gärna upp paradiset på jorden i din beskrivning. :rolleyes:

Dit når vi aldrig. Däremot kanske vi kan vända så att sverige blir ett bättre land för alla att bo i och inte bara de som inte gillar att jobba.

Det är väl, i princip, det enda sossarna åstadkommit sedan 1980.

Dit når vi aldrig. Däremot kanske vi kan vända så att sverige blir ett bättre land för alla att bo i och inte bara de som inte gillar att jobba.

Det är väl, i princip, det enda sossarna åstadkommit sedan 1980.

Den dagen det finns oändligt många arbeten och det fortfarande finns folk som inte vill jobba trots de kan, då kommer jag med stor sannolikhet rösta blått om inte de röda ger "latmaskarna" en spark i baken.

Tills dess så väljer jag att tro att de flesta faktiskt vill jobba, men av olika anledningar inte får eller kan.

Den dagen det finns oändligt många arbeten och det fortfarande finns folk som inte vill jobba trots de kan, då kommer jag med stor sannolikhet rösta blått om inte de röda ger "latmaskarna" en spark i baken.

Tills dess så väljer jag att tro att de flesta faktiskt vill jobba, men av olika anledningar inte får eller kan.

Jag önskar att det såg ut så.

Men bortsett jobben... Vad har blivit bättre sedan 80 talet?

Vårdköerna?
Vägarna?
Äldrevården?
Skolorna?
Arbetslösheten?
Invandrarnas integration?

Detta trots att skatten bara ökat. Undrar inte du vad skatten går till?
Mera skatt är inte samma som högre välfärd. Det borde väl alla fattat vid det här laget.

Vårdköerna?
Vägarna?
Äldrevården?
Skolorna?
Arbetslösheten?

Mera skatt är inte samma som högre välfärd. Det borde väl alla fattat vid det här laget.

Du borde flytta till USA:)

Låga skatter:tummenupp
Inga vårdköer:gnissla
Bra vägar:tummenupp
Äldrevården är exeptionellt överlägsen:gnissla
Skolorna är 100:gnissla
Arbetslösheten nästan 0%:gnissla
Invandrare ses som en tillgång och behandlas därdärefter:gnissla

Det finns otroligt mycket jobb.
Men med det system zombiepsykopaterna byggt upp är lönekostnaderna i Sverige så höga att landet tappat konkurenskraft.
Att sedan energipriserna (mycket beroende på högerregeringen) skjutit i höjden sänker konkurenskraften ytterligare.

Det är ingen rättighet att stanna hemma och leva på bidrag bara för att man är sjuk.
Kan man jobba, så skall man jobba.

Nja, hon "avgick" ju genom att ta "time-out" och var borta ett tag, men sedan var hon helt plötsligt med i leken igen. Av någon anledning ansågs väl preskriptionstiden ha gått ut, även om den uppenbart inte gjort det hos gemene man/kvinna.

Samma sak kommer kanske hända för de "blå" som avgått. Några av dem är säkert tillbaka igen om ett tag.

Time-out är inte att avgå.
Time-out är att åka på lyxsemester med statligt betalda livvakter och assistent samtidigt som man uppbär lön, för att man tycker att pressen är dum.

Last edited:

Vårdköerna?
Vägarna?
Äldrevården?
Skolorna?
Arbetslösheten?

Jag vet inte vad som blivit bättre eller sämre sedan 80-talet. Vet vi om det hade blivit bättre eller sämre med blått styre?

Jag tycker inte hög skatt är ett självändamål. Skattepengar ska behandlas med respekt och inte slösas med i onödan.

Du har helt rätt att högre skatt inte alltid är detsamma som högre välfärd, om pengarna används fel, men en väldigt låg skatt kan aldrig ge en högre välfärd. Saker och ting kostar. Löner till folk som utför ett viktigt arbete kostar.

Det finns otroligt mycket jobb.
Men med det system zombiepsykopaterna byggt upp är lönekostnaderna i Sverige så höga att landet tappat konkurenskraft.
Att sedan energipriserna (mycket beroende på högerregeringen) skjutit i höjden sänker konkurenskraften ytterligare.

Även om det finns otroligt mycket jobb så finns det fortfarande bra många fler arbetslösa än det finns lediga jobb.

Lönekostnader måste få lov att vara höga för ett väl utfört arbete. Om du anser att de är det på grund av arbetsgivaravgiften så är det pengar som går till olika försäkringar du fått betala på egen hand om den avgiften inte funnits.

Högre löner leder till konsumtion som väl på något sätt gynnar samhället? Hög konsumtion skapar ju arbetstillfällen.

Det är ingen rättighet att stanna hemma och leva på bidrag bara för att man är sjuk.
Kan man jobba, så skall man jobba.

Om vi ska ha ett samhälle där det inte är en rättighet att få vara hemma och få bidrag ifall du är sjuk så borde vi skjuta dem direkt innan de börjar kosta pengar. Typ. Eller?

För övrigt har du ju helt rätt, att kan man jobba så ska man jobba, om man får ett jobb.

Time-out är inte att avgå.
Time-out är att åka på lyxsemester med statligt betalda livvakter och assistent samtidigt som man uppbär lön, för att man tycker att pressen är dum.

Du verkar ha hakat upp dig ganska mycket på Monas Toblerone-affär. :hihi

Om du läser mitt inlägg en gång till så skrev jag avgå inom citationstecken. Med det menade jag att det inte var en helt igenom äkta avgång.

För övrigt tycker jag inte den semesterresan var det bästa att göra under rådande omständigheter. Jag vet däremot att man måste få tillåtas att ibland göra (inte alltför) dumma saker, så att man kan dra lärdom och bli en bättre människa. Om hon har dragit lärdom av tidigare misstag låter jag dock vara osagt.

Även om det finns otroligt mycket jobb så finns det fortfarande bra många fler arbetslösa än det finns lediga jobb..
Jobb och anställning är inte samma sak.
Det är det som är tanken bakom rot- och rutavdrag.
Om kostnaden för att leja bort ett arbete är rimlig, så är chansen större att man betalar ett proffs i stället för att göra det själv.
Resultat: Fler arbetstillfällen och jämnare fördelning av resurser.
Både ekonomiska och tidsmässiga.

Lönekostnader måste få lov att vara höga för ett väl utfört arbete. Om du anser att de är det på grund av arbetsgivaravgiften så är det pengar som går till olika försäkringar du fått betala på egen hand om den avgiften inte funnits..
Skillnaden mellan personliga försäkringar och skattefinansierade obligatoriska är valfriheten.
Dessutom går en stor andel av pengarna som kommer in genom skatter och avgifter till att administrera desamma.

Högre löner leder till konsumtion som väl på något sätt gynnar samhället? Hög konsumtion skapar ju arbetstillfällen..
Lönekostnad och lön är inte samma sak.
Med lite tur får du ut hälften av lönekostnaden i lön.
Sedan momsar du bort en del om du får för dig att använda slantarna.

Om vi ska ha ett samhälle där det inte är en rättighet att få vara hemma och få bidrag ifall du är sjuk så borde vi skjuta dem direkt innan de börjar kosta pengar. Typ. Eller?

För övrigt har du ju helt rätt, att kan man jobba så ska man jobba, om man får ett jobb..
Skall vi dela ut bidragen i sann socialdemokratisk anda så tvingas vi snart skjuta av de sjuka för att bidragen skall räcka till de inbillade sjuka.

Du verkar ha hakat upp dig ganska mycket på Monas Toblerone-affär. :hihi

Om du läser mitt inlägg en gång till så skrev jag avgå inom citationstecken. Med det menade jag att det inte var en helt igenom äkta avgång.

För övrigt tycker jag inte den semesterresan var det bästa att göra under rådande omständigheter. Jag vet däremot att man måste få tillåtas att ibland göra (inte alltför) dumma saker, så att man kan dra lärdom och bli en bättre människa. Om hon har dragit lärdom av tidigare misstag låter jag dock vara osagt.

Jag retar mig bara på ditt bidrag till försöket att få det att framstå som att hela skandalen handlade om att hon lånat en peng för att köpa en chokladbit.
Möjligen har hon dragit lärdom.
Men den lärdomen verkar inte vara att sköta vare sig sin egen ekonomi eller att hushålla med skattepengar.
[YOUTUBE-ID]HE6VXnScmC4[/YOUTUBE-ID]

Jag vet inte vad som blivit bättre eller sämre sedan 80-talet. Vet vi om det hade blivit bättre eller sämre med blått styre?

Jag tycker inte hög skatt är ett självändamål. Skattepengar ska behandlas med respekt och inte slösas med i onödan.

Du har helt rätt att högre skatt inte alltid är detsamma som högre välfärd, om pengarna används fel, men en väldigt låg skatt kan aldrig ge en högre välfärd. Saker och ting kostar. Löner till folk som utför ett viktigt arbete kostar.

Du behöver inte svara. Det var en retorisk fråga. Om det man gör inte fungerar kanske det är läge att prova något nytt? Mycket har blivit bättre för de flesta. Dessvärre kommer det att ta många mandatperioder innan man vänt ett helt land och 100 år av bidragspolitik.

Jag har inget emot att betala skatt. Jag har råd.

Men jag har verkligen ingen lust att betala in mer och mer och mer utan att något någonsin blir bättre eller i många fall ens bra.

Med lite tur får du ut hälften av lönekostnaden i lön.

Egenavgift: 29,71% Egenavgift är den lägsta form av arbetsgivaravgift man kan ha.
Kommunalskatt: 28,89% i Vellinge som har lägst skatt i Sverige för tillfället.

Summa: 58,60% Vilket är den absolut lägsta skatt du kan ha.

Gå sen ut och köp något så får du skatta 25% till för momsen förutom tullavgiften då om det är något som inte är producerat inom landet.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman