hur kan ett batteri kosta 2500 kr, skandal!

som sagt, köper ej batt där mer! fast dom e ju rätt billiga..

förklara gärna varför experten? finns många som köpt biltema batteri och de har funkat många år problem fritt och skulle det vara nåt så byter de ut den åt dig utan snack. så berätta gärna det du vet som inte vi vet :rolleyes:

-Nu har jag inte testat senaste generationen från biltema men för två år sedan hade de svårt att leverera peak power. Så de var inte lämpade DÅ att ha i en tungdriven maskin. Alltså motororer i samband med startmotorer som krävde otroligt mkt startström, då orkade de inte riktigt med.
Vet att i polarens 1200 så fixade dem inte biffen tex vilket Yuasa med samma Ah och strlk fixade.

Men de har då aldrig varit mig veterligen problem att ha i en radfyra 600/750 eller annat som inte kräver sina ampere.
Efter 2 kassa yuasa batterier i rad. Visserligen på garanti tröttnade jag och sedan dess har det bara varit biltema utan problem hittills. Säger inte att dem är bättre än Yuasa såklart men eftersom dem också verkar ha måndagsex och till priset av 1800:- så tröttnar man.

förklara gärna varför experten? finns många som köpt biltema batteri och de har funkat många år problem fritt och skulle det vara nåt så byter de ut den åt dig utan snack. så berätta gärna det du vet som inte vi vet :rolleyes:

Last edited:
batterilagret i göteborg/partille 350:- fick jag betala, förra året för en kawa zx-6r jag hade.

Biltema, deras gelebatteri, funkar kalas har inte haft problem sen finsn garanti om det inte funkar, samt att du kan köpa 10 sådana så slipper du även ladda skiten under vinten, dock har mina ena stått still i termogarage under vintern och fick för mig att starta skiten innan alla kåpor gick av och nog fan fanns det störm kvar 5månader.

betalade 500kr för ett gel-batteri på biltema :tummenupp

fick hem ett dåligt batt av dom, kallar inte det bra! Jag är för guds skull ingen expert, annars hade jag väl inte frågat miffo

Denna tråden och denna text har du redan bevisat vem som är miffot utan att jag behövde sjunka till din nivå och kalla dig det!

Det du upplevde eller råkade ut för just med biltema batteriet, skulle det hända med ett 2500kr batteriet hade du nog tänkt att det var ett måndags ex. och åkt och bytt men bara för det är biltema så ska det vara ren dynga!

Kamma dig för helvete!!:tungan

Det kostar att ligga på topp!:tummenupp 2500kr är inte dyrt utan mycket pppengar :arsele

Denna tråden och denna text har du redan bevisat vem som är miffot utan att jag behövde sjunka till din nivå och kalla dig det!

Det du upplevde eller råkade ut för just med biltema batteriet, skulle det hända med ett 2500kr batteriet hade du nog tänkt att det var ett måndags ex. och åkt och bytt men bara för det är biltema så ska det vara ren dynga!

Kamma dig för helvete!!:tungan

:yoparty Håller med dig :yoparty fast inte detta med miffo eller så men ditt citat:D

Last edited:
890 kr Batterilagret GBG/Stigcenter. Annars svårt att hitta med exakt samma mått. Det skiljde 1mm i ngn kant bara. Biltema-batterierna var på tok för stora de som ens var likvärdiga.

2500kr?!

jag TROR min kostar 1500kr...nån som också tycker dé inte stämmer? :va

Ja, Honda-center sa 1500kr till mig också.

Last edited:
Har biltema batteri i mitt funkar hur bra som helst, dom har ju 2 eller 3 års garanti och så kostar det 600kr.

Ni som klagar på Biltemas batterier, har ni någon som helst egen erfarenhet, eller har ni bara hört från nån som har hört från nån? :va

Jag har Biltema-batterier i alla mina hojar, och det funkar utmärkt! I somras var jag upp till morsan en sväng, och hennes bil var död, batteriet hade tackat för sig och gav ca 5v obelastat :( Så jag skruvade loss mitt batteri från hojen och startade bilen med, gång på gång utan att ladda det emellan. Sen skruvade jag tillbaka det i hojen och åkte hem. :Bugar

Jag köpte ett biltema gel till min mille, det fungerade inge vidare. Först och främst, även när det var nytt och helt nyladdat hade det problem att att ge kräm nog för att starta problemfritt. Dessutom blev det förstört av att stå 2-3mån utan underhållsladdning (även efter full laddning orkade det inte dra igång motorn).

Tog då fram ett gammalt "märkes batteri" som stått nästan ett år utan underhållsladdning, laddade upp detta och slängde i. Fungerade mycket bättre, mycket bättre än biltemas när det var nytt.

Så min åsikt är, biltema batteri fungerar kanske till lite mindre krävande motorer, men räkna inte med nån vidare livstid och se till att underhållsladda varenda minut du inte kör.

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...