Hur kan det gå så fel?

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Måste bara berätta om min dag, Jag slutade tidigt från jobbet och beslöt mig för att olja KN filtret och rengöra. Sagt och gjort så skruvade jag isär allt och skulle till lokala butiken för lite godis. Sätter mig på hojjen och klickar på starten, Inte ett liv . FAAAN tänker man :huvet Nu har jag rört i någon kabel till start motorn som går i det utrymme man nyligen skruvat i.

Bara att plocka isär skiten igen och leta rätt på faanskapet, Jag kollade ALLT vände ut och in på allt. Mätte upp alla kablar samt kopplingar kollade batteriet tändningslåset säkringar ja ALLT fick en grundlig genomgång helt utan resultat.

Efter några timmar var tålamodet slut och grejjer började flyga runt i garaget :mad: lite senare satt jag i garaget sur o arg då kompisen tittade in genom garage dörren, Vad gör du undrade han? JAg förklarade allt och han började titta runt cykeln,

Efter en stund så frågade han om jag testat att klicka av dödar brytaren på styret :rolleyes: Va faan säger du är den i :kocko

Japp det var den, och hojjen startade direkt :huvet :huvet :banana

Dödarknappen är det första jag kollar om den inte startar, sen om tändningen verkligen är på. :hihi

Haha, gjorde samma grej på min lätta mc jag hade.. vid entren till bikemeet för några år sen så lyckades jag komma åt den, och tänkte inte på det, så jag fick leda hojjen till tältplatsen :huvet.... när jag till slut kom till tältplatsen (helt dödstrött) så kom farsans polare fram och tröck till på dödarknappen, och vipps så hoppade hojjen igång... DOH :huvet :) Nu kollar jag alltid den först

hehe :D du lär ju inte göra om samma misstag igen iaf. Påminner mig om vad som hände häromdan, jag hade varit inne på stans bästa pizzeria och käkat en god kebabrulle och när jag kommer ut så står det 2 grabbar med varsin hoj och det verkar som den ena har stannat. Efter 5min studerande på avstånd var jag tvungen att gå fram till dom och fråga vad som hade hänt och det visade sig att dom hade haft dän tanken & motorn tidigare på dagen och meckat lite, och nu hade de bara tagit sig ca. 200m från garaget sen hade hojen stannat. Jag föreslog att han skulle titta om bensinkranen var på, och DET VAR DEN INTE :fatta!

[PlastRaket] skrev:
hehe :D du lär ju inte göra om samma misstag igen iaf. Påminner mig om vad som hände häromdan, jag hade varit inne på stans bästa pizzeria och käkat en god kebabrulle och när jag kommer ut så står det 2 grabbar med varsin hoj och det verkar som den ena har stannat. Efter 5min studerande på avstånd var jag tvungen att gå fram till dom och fråga vad som hade hänt och det visade sig att dom hade haft dän tanken & motorn tidigare på dagen och meckat lite, och nu hade de bara tagit sig ca. 200m från garaget sen hade hojen stannat. Jag föreslog att han skulle titta om bensinkranen var på, och DET VAR DEN INTE :fatta!

Det bästa är om det är nån jävla besserwisserunge på 14 år som påpekar att det kan vara bensinkranen eller dödarknappen...

:huvet

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...