Hur körde du upp?

#78#

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
Blade
Nu när det är så många som vill (ska) köra upp privat. Och så många som säger att det är så mycket svårare.
Så tänkte jag kolla lite och hoppas att det blir lite statistisk hjälp för dom som inte vet än om dom ska köra privat eller på skola.

Själv övningskör jag både på skola och privat och komer att köra upp genom skolan.

Edit: Detta va ju tänkt som en poll men jag gjorde ju fel

Last edited:
Jag körde upp privat, tog 2 lektioner på skola och körde sen upp på min gammel GPZa. Jag tyckte inte det var någon skillnad på hur jag blev bedömd mot de som körde upp via skola.

Övade ohyggligt mycket privat, framförallt på hinderbanan och broms+balans. Körde ett par gånger privat och sen gick jag till en trafikskola där jag körde 4ggr.

Började på en måndag på trafikskolan och körde upp torsdagen samma vecka. :)

Körde några lektioner på körskolan, 7 tror jag. Inget privat. Hade dock kört en del cross o sånt innan.

för 125 gick jag på skola, men körde upp privat.
bil körde jag upp privat, helt utan lektioner.
för mellan mc kördet jag upp privat, på hoj, hyrd av körskolan, körde oxå en manöverträning på skolan. det rekomenderar jag till alla dom som ska köra privat. :tummenupp

jag tog 6 lektoner (dubbel) på skola, körde inget privat.

// TAB
ps. körde en massa cross när jag var yngre.

inte nån lektion, hade faktiskt inte övningskört ens...ialla fall inte lagligt.Körde två år utan lapp så nog fick man in lite trafikrytm innan uppkörningen:D :D

An3Azz skrev:
Körde några lektioner på körskolan, 7 tror jag. Inget privat. Hade dock kört en del cross o sånt innan.

Hoppas att jag kan skriva exakt samma sak om mindre än en månad... :)

Övningskörde privat i ca 1,5 månad på en Honda CB 900, hade kontakter på en bil/mcskola och fick köra upp genom dom och använda deras Yamaha DT 125:a, gick som smort.

Tog körkortet med en kompis privat.Vi peppade varandra och tog körkortet för under 1500kr förra året per skalle.
Jag svetsade om styrstoppet på hojjen en gsx 750-83 så den svängde betydligt mindre :yoparty .
Trafikinspektören tyckte den svängde lite men han plussade på dom 20 cm i vändradien. Jag skyllde på att det var en gammal hoj vilket han accepterade.
Så garagevändningen var en baggis för oss :D

Sen rasade hojjen på besiktningen......skulle ha sett besiktningskillens min när han kom gående tillbaka.Bakhjulet låste sig sa han genant, men det är en annan historia...........

Inga lektioner och privat uppkørning, både A1 och A på førsta førsøken, busenkelt.
førvånande lätt att ta kørkort, tycker man det är svårt är man LAT, inte handikappad.
En del har ju lite rädsla før saker och ting också, jag är rädd før spindlar, inte motorcyklar eller bilar.

:ätapiller

Tog lappen igår, har bara övningskört privat, började för ca två veckor sedan började öva på konbanorna i måndags. Tyckte uppkörningen var enklare än jag trodde, körde dessutom upp på en hyrhoj som jag hämtade ut dagen innan uppkörningen.

Privat! Övningskörde med en polare & sedan uppkörning :tummenupp

#78# skrev:
Nu när det är så många som vill (ska) köra upp privat. Och så många som säger att det är så mycket svårare.
Så tänkte jag kolla lite och hoppas att det blir lite statistisk hjälp för dom som inte vet än om dom ska köra privat eller på skola.

Själv övningskör jag både på skola och privat och komer att köra upp genom skolan.

Körde en Silverpil 125:a 3 ggr på bilskolan med en sån där potta med skinn på sidorna på huvet :3freak, med teori,körning, uppkörning och körkort gick det på 300kr, -71 tror jag att det var.

Rasorblade skrev:
Shit det gick snabbt att få uppkörningstid!!!! :D
Japp, detta var den 6e september. Hade själv bokat en tid den 30e september. :död

Men iom att jag tog min första lektion på skolan och han såg vad jag kunde så klämde han in mig på torsdagen. :) (något blåbär fick ta min tid den sista istället. :lol )

#78# skrev:

Har aldrig kört för MC hahahahahaha körde upp för bil i en kvalificerad håla på 60 talet i Långås utanför falkenberg i en gammal FOLKA teori provet var 9 frågor och praktiken var att köra runt hörnet :tummenupp :yoparty

Jag körde upp privat både på bil och mc, enda jag hade ihop med körskolan var halkkörningen och lån av dator för teorin (på bil). Dock har farsan varit körskolelärare i 20 år så jag övningskörde litegrann med honom men sen fixade han så jag fick låna hoj av en körskola (fick inte köra upp med min, klarade inte av svängen i manöverprovet med fullt utslag) och även tillgång till manöverbanan.
Gick bra alla gångerna, klarade på första försöket även om uppkörningen med bil var dryg då jag fick göra onödigt mycket moment. Hoj tror jag det var som de andra, körde ihop med två som kom genom trafikskolan så det var nog samma.

körde en hel del lektioner på skolan, övade garagevändning hemma 2ggr.. 1½timme...
kuggade första gången för gubben tyckte ja fega vid bromsning från 90 (vägen va guppig å jävlig) sen satte han mig på att jag hade för hög hastighet när de va lite taskig sikt över ett krön tror ja de va....
surgubbe :huvet

andra gången nån vecka senare (2 dagar innan min teori gick ut) så gick de som smort.. mkt landsväg lite grus, lite i stan.. han tyckte jag kunde va lite aggresivare vid bromsprovet.. så jag fegar väl antar jag :va

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman