Zmurfen skrev:
2443913 Du menar stenkastarna?
Stenkastarna är inte vi utan det var några Björka ungdomar som fick för sig att dom skulle vara lustiga när det kördes på rakan mellan Väla parkering och Björka i somras, men kan säga att dom gjorde det bara en gång för fy för vad dom fick kuta sen när dom hade typ 2-300 pers efter sig, dom höllt på att träffa en av dom som körde mitt i rutan, snacka om livsfarliga, så var nog tur att folkmassan inte fick fatt i dom.
Det som kastats från streetrace nissarna är ägg mot polisen, och det var från den klicken som vill att allting skall vara olagligt, dvs det var 2-3 st som gjorde detta och vi vet vilka det är också, och det skedde vid 2 tillfällen. Det var detta som gjorde att allting blev så upptrissat i media i somras och snutarna var på super hugget. Vid ett tillfälle var dom på plats före vi var det och var ett ca 30-tal poliser med hundförare och allt. Snacka om pådrag, och allt vi ville göra var att köra och ha roligt, inte förstöra

.
Så för att slippa allt detta så bildades det ett crew som skulle försöka hålla styr på folket och se till att där var lite säkerhet så att polisen lugnade ner sig också att vi kan visa att vi kan sköta det hela snyggt och vill inte störa någon eller utsätta någon för fara. Så min kära broder har varit rätt mycket i kontakt med polis, kommun och media för att försöka lösa konflikten och se om möjligheter till en riktig bana så att folk slipper störa sig så mycket.
Och det har faktiskt hjälpt rätt så mycket, polisen är inte alls så på hugget längre, dom har kommit någon gång och tittat och sett så att allt går rätt till, sen har dom låtit oss vara och kört iväg igen.
Hade varit kul om det börjat komma lite fler motorcyklar också och varit med och lekt, är lite olika vad jag kört dit med, ibland hojen och ibland bilen. Oftast bilen eftersom att det är lite småtråkigt när man är ensam hojförare. Finns väldigt många bilar som jag vet som gärna skulle testat sig mot en hoj. Är bland annat en Toyota Supra som kör med nu som har 800 hk, hade varit kul och sätt hur den klara sig mot en hoj

.
För de som vill kan gå in på
http://www.hbgsr.se och bli medlemmar så ser ni allt om när träffar är planerade och vilka tider.
Oftast samling fredag och lördag mellan klockan 21:30 & 22:00 på antingen MAX parkering vid Väla eller Mcdonalds vid statena.
Alla är som sagt välkommna