Hur kör ni?

Mr.Pentex

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Hoj
Kawa zx 12r
Tjipp o hej rejs puttar!:tummenupp

Jag bor i Ängelholm och e sugen på att åka med likasinnande. Hur kör ni? e det bara onsdagar eller andra dagar i veckan? e ni och härjar på street racen i HB?
Själv kör jag en kawa zx12R, har tidigare kört R1-01.
Men någon rossi e man ju kanske inte :D men man gör så gott man kan för att få ner knäna i kurvorna. Vore roligt att komma ut och svarva våra skånska vägar med ert gäng, ju fler ju roligare.

Tack för mig.

Välkommen
Tisdagar kör vi.. men ofta andra dagar oxå.. håll koll på forumet, det e där allt skrivs.
Bor själv i utkanten av Ä-holm..
Vi som kommer norr över & som ska ner till Hbg brukar ibland samlas på Shell vid McDonalds för gemensam tripp ner..

Härjar på streetracen vettetusan, inte jag iaf..

Ses på vägarna

Streetracen är bara till för amatörer.

Häng med på våra TT´s istället där går det undan :hojraket

Lovar att du får ut mycket mer ur en runda med oss än att hänga på streetracen.

Tjena.
Jag har inte själv varit på street racen, men man har hört att många mc förare e där och härgar. Men jag ska hålla koll på forumet och se om jag inte kan hänga på en runda eller två.:tummenupp

Mr.Pentex skrev:
2425761 Tjena.
Jag har inte själv varit på street racen, men man har hört att många mc förare e där och härgar. Men jag ska hålla koll på forumet och se om jag inte kan hänga på en runda eller två.:tummenupp

många & många.. brukar väl vara en, på höjden två som kör och ett dussin hangarounds.

:tungan
Mr.Pentex skrev:
2425761 Tjena.
jag vet allt vem du är.... höhöhö!
:tungan

Mr.Pentex skrev:
2425761 Tjena.

Jag brukar besöka street racen rätt så frekvent här i helsingborg (gillar alla tillställningar där det går fort :yoparty ), dock med bilen då den platsar bättre in i det gänget för som sagt sådär väldigt många mc förare är där inte med och kör. Som mest denna sommaren har det varit 2 st samtidigt annars är det samma kille på en GSX-R 1000 som kör skiten ur alla bilarna *hehe*. Det är inte som det var i Malmö före MECA tiden, då var det rätt starkt överrepresenterat av motorcyklar som körde, kanske det du tänkte på :).

/KimL

KimL skrev:
2443252 Jag brukar besöka street racen rätt så frekvent här i helsingborg (gillar alla tillställningar där det går fort :yoparty ), dock med bilen då den platsar bättre in i det gänget för som sagt sådär väldigt många mc förare är där inte med och kör. Som mest denna sommaren har det varit 2 st samtidigt annars är det samma kille på en GSX-R 1000 som kör skiten ur alla bilarna *hehe*. Det är inte som det var i Malmö före MECA tiden, då var det rätt starkt överrepresenterat av motorcyklar som körde, kanske det du tänkte på :).

/KimL

De hojarna är nere på MECA nu ju... ;)

Hur kommer det sig att man inte fixar nåt liknande i HBG? Hörde på omvägar att kommunen upplovat mark en gång för ett antal år sen men sedan dragit tillbaka det. Eller det kanske är så att förarna i HBG inte vill ha nånstans att köra lagligt (vet en jobbarkompis bl.a. som vill ha det olagligt för att det blir roligare då... :näsblod)?

imaster skrev:
2443452 De hojarna är nere på MECA nu ju... ;)

Hur kommer det sig att man inte fixar nåt liknande i HBG? Hörde på omvägar att kommunen upplovat mark en gång för ett antal år sen men sedan dragit tillbaka det. Eller det kanske är så att förarna i HBG inte vill ha nånstans att köra lagligt (vet en jobbarkompis bl.a. som vill ha det olagligt för att det blir roligare då... :näsblod)?

Det håller faktiskt på att dealas om en laglig bana nu även här i Helsingborg, i skrivandets stund så kollas det faktiskt på en raka ute i Bjuv som vi eventuellt skall få disponera, och bygga om för vårt ändamål. Min bror är med i det så kallade inofficiella "crewet" som håller igång streetracen och är en av dom som är språkrören just nu mellan streetracerförarna och kommunen och polisen, själv är man bara moderator på forumet för helsingborgsstreet racers, adressen är http://www.hbgsr.se om någon är intresserad av sidan

Det stämmer att kommunen för ett antal år sedan upplovat mark för att göra en bana, men anledningen till att den aldrig blev byggd var för att samma år så gick HIF upp i allsvenskan så pengarna lades istället på att fixa till olympia stadion. Så att banan uteblev kan vi tacka fotbollen för.

De flesta som kör vill faktiskt ha en lagligbana att köra på för att slippa farbror blå, dock skall det ju inte gärna kosta en massa pengar att få köra, utan tanken är att det skall bildas en förening med en årsavgift om vi får en laglig bana där pengarna oavkortat skall gå till att sköta underhållet av banan och inget annat. Sen finns där ju alltid den lilla klicken som tycker att det fräcka med streetracing just är att det är olagligt. Lite skoj är det ju att göra något olagligt, det tycker även jag. Men om det skulle bli denna gången att vi får en bana så kommer jag att köra där.

/KimL

Zmurfen skrev:
2443913 Du menar stenkastarna?:rolleyes:

Stenkastarna är inte vi utan det var några Björka ungdomar som fick för sig att dom skulle vara lustiga när det kördes på rakan mellan Väla parkering och Björka i somras, men kan säga att dom gjorde det bara en gång för fy för vad dom fick kuta sen när dom hade typ 2-300 pers efter sig, dom höllt på att träffa en av dom som körde mitt i rutan, snacka om livsfarliga, så var nog tur att folkmassan inte fick fatt i dom.

Det som kastats från streetrace nissarna är ägg mot polisen, och det var från den klicken som vill att allting skall vara olagligt, dvs det var 2-3 st som gjorde detta och vi vet vilka det är också, och det skedde vid 2 tillfällen. Det var detta som gjorde att allting blev så upptrissat i media i somras och snutarna var på super hugget. Vid ett tillfälle var dom på plats före vi var det och var ett ca 30-tal poliser med hundförare och allt. Snacka om pådrag, och allt vi ville göra var att köra och ha roligt, inte förstöra :).

Så för att slippa allt detta så bildades det ett crew som skulle försöka hålla styr på folket och se till att där var lite säkerhet så att polisen lugnade ner sig också att vi kan visa att vi kan sköta det hela snyggt och vill inte störa någon eller utsätta någon för fara. Så min kära broder har varit rätt mycket i kontakt med polis, kommun och media för att försöka lösa konflikten och se om möjligheter till en riktig bana så att folk slipper störa sig så mycket.
Och det har faktiskt hjälpt rätt så mycket, polisen är inte alls så på hugget längre, dom har kommit någon gång och tittat och sett så att allt går rätt till, sen har dom låtit oss vara och kört iväg igen.

Hade varit kul om det börjat komma lite fler motorcyklar också och varit med och lekt, är lite olika vad jag kört dit med, ibland hojen och ibland bilen. Oftast bilen eftersom att det är lite småtråkigt när man är ensam hojförare. Finns väldigt många bilar som jag vet som gärna skulle testat sig mot en hoj. Är bland annat en Toyota Supra som kör med nu som har 800 hk, hade varit kul och sätt hur den klara sig mot en hoj :).

För de som vill kan gå in på http://www.hbgsr.se och bli medlemmar så ser ni allt om när träffar är planerade och vilka tider.

Oftast samling fredag och lördag mellan klockan 21:30 & 22:00 på antingen MAX parkering vid Väla eller Mcdonalds vid statena.

Alla är som sagt välkommna :D

Last edited:
Den totyotan parkerar lite då och då utanför mitt garage :hihi
:drool

(Eller, finns det mer än en 700+HK Supra i stan??...)

PutteLiten skrev:
2444254 Den totyotan parkerar lite då och då utanför mitt garage :hihi

Dem flesta har väl det,ända tills det blir bromsning på en rullande landsväg:rolleyes: :D

PutteLiten skrev:
2444254 Den totyotan parkerar lite då och då utanför mitt garage :hihi

Är nog samma filur skulle jag tro, annars finns där en galning till men som inte vill vara med o leka, men vad skall man då med så många hästar i motorn till om man inte vill göra det :D

Henke skrev:
2445278 eller en fet vinge på bakluckan. det ger väl en 2-300 hk, eller:tungan

Yepp!! En vinge på bakluckan rules :yoparty Ju fetare vinge desto fler hästkrafter, eller kanske inte *hehehe*

Supran är dock god för sina 800 hk, är nog den mest high tech bil jag sätt än så länge. Till och med en laptop inne i bilen direkt inkopplad till bilen så att han kan mappa om och ändra runt i den precis när han vill, ganska najs faktiskt :)

Men oavsätt hur många hästar han har i den så klår det ju inte när en båge kommer och gör en fet repa på bakhjulet, eller gör en grym stoppie :D

KimL skrev:
2446102 Till och med en laptop inne i bilen direkt inkopplad till bilen så att han kan mappa om och ändra runt i den precis när han vill, ganska najs faktiskt :)

Jag kan också mappa min hoj när jag vill, tycker inte att jag är coolare för det :rolleyes:

KimL skrev:
2443252 Jag brukar besöka street racen rätt så frekvent här i helsingborg (gillar alla tillställningar där det går fort :yoparty ), dock med bilen då den platsar bättre in i det gänget för som sagt sådär väldigt många mc förare är där inte med och kör. Som mest denna sommaren har det varit 2 st samtidigt annars är det samma kille på en GSX-R 1000 som kör skiten ur alla bilarna *hehe*. Det är inte som det var i Malmö före MECA tiden, då var det rätt starkt överrepresenterat av motorcyklar som körde, kanske det du tänkte på :).

/KimL

En streetracer :rofl

Holy Rider skrev:
2446123 Jag kan också mappa min hoj när jag vill, tycker inte att jag är coolare för det :rolleyes:

Och vad skulle du med mer effekt till:va Jag menar det va länge sen jag såg
dig köra:D

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back