Hur jag förstör en XT med god anledning

jo det är denna gaffel. sen är min uppgraderad med flera inställningsmöjligheter samt alustyrpinne istället för en i stål.
saftigt...jo fan och helt problemfritt har inte vägen varit. men nu sitter allting där och funkar fint och jag är glad att jag slipper original gaffeln. nån som är sugen på att köpa den? typ nyskick med kronor och all plast samt fräscha lager osv för en rätt liten summa!
 
Tiden får utvisa om jag kommer ha XT länge om jag inte saknar KTM för mkt! :)

Vart får man tag på rephandboken som jag såg någon ha i en pärm i stora xt tråden?
 
finns en stor och en liten variant. jag har båda på engelska som pdf (kan maila om du PM:a din mailadress.

annars finns den som bok hos tex OTR (fast jag tror att den är då på tyska ;) )
 
finns en stor och en liten variant. jag har båda på engelska som pdf (kan maila om du PM:a din mailadress.

annars finns den som bok hos tex OTR (fast jag tror att den är då på tyska ;) )
 
oj här har inte hänt så mkt ;)

ville bara meddela att projektet fortfarande finns och än bara ligger på is så inte nån tror att nånting blev såld eller så.
som jag skrev förr vart det mkt annat som kajak,jobb och dessutom hade vi knas med all el i hela verkstan som fick läggas på nytt och är nu för det mesta klart.
 
Ser där mannen, själv tog det långt tid innan jag fick arslet ur att laborera gaffel. Nu är kronan anpassad till XT660 & 48mm WP gaffel ifrån KTM660 m tillhörande Brembo 4-kolvsok & 320mm finnes. Dock har jag fått tag i en svart WP gaffel m svarta kronor ifrån en KTM 690 Enduro så den förstnämnda kommer avyttras då jag inte behöver så kraftiga bromsar. Vet du om XTR & XTX har samma styrhuvud & lager? På OEMparts så är det inte samma artikelnr men på Ebay kan man se på en del att det ska passa både XTR & XTX? Om det stämmer att XTX ha liknande lager mm så är det banne mig bolt-on men gaffel & sen på med en motardfälgar m axel ifrån KTM sen sätta på bromsen å 320mm på fälgen. Mkt lättare än att sätta på det på en XTR då oket ev tar i fälgarna så man får lämna in för fräsning iså fall.
 
om jag tänker rätt nu är det bara gaffelkronans bredd som skiljer sig. allt annat där omkring är samma, borde alltså funkar med din tanke.
 
tror att det är bara olika nummer. är inte tom ramen i sig ganska likt?
har stött på det där med nummrena på flera ställen vet jag, kommer dock inte ihåg nåt för tillfälle ;)

och det skulle väl inte finnas någon vettig förklaring för att har olika lager just där.
 
Jo fräckt är det, men på något sätt har mina prioriteringar ändrats mer och mer de senaste två åren :(
Har knappt lust att åka till garaget över huvud taget och även andra saker jag "håller på att bygga" vart lidande.
Veckorna är helt enkelt fullproppad med massa andra hobby nuförtiden.

Jag skulle dock gärna vilja köra hoj såklart. Just nu har jag kommit till en punkt då jag känner att jag skulle kunna tänker mig att sälja hela projektet för att få råd med tex en crf 450 motard eller en wrf 450 enduro.
Fast samtidigt vill jag ju helt klart inte ger upp detta projekt, bara att det inte kommer att händer ngt på denna den närmsta tiden i alla fall.
 
Tänker detsamma om min när jag får pilla på min flickväns ktm 625sxc som är så mkt lättare men gillar min XT
 
Han har haft väldigt mkt annat så det har stannat upp på obestämd tid tyvärr. :/
 
Ja en väldigt dött tråd blev det här, många andra hobbys, många resor och även en allt för lång väg till verkstan gjorde att jag struntade i hojen helt de senaste åren.
Nu har jag i alla fall flyttat till ett hus på landet och kan då även ha bygget hemma utan att störa mig på platsproblem eller störa ngn med oväsen osv. Därmed kan jag äntligen bygga när man just få den där korta stunden över eller få någon idé utan att först behöver ta sig till verkstan 5mil bort som dessutom var 8m under jorden utan fönster, friskt luft osv :p .
Har börjat packa upp bygget nu och sätta ihop så smått det jag har. finns en del kvar i lådorna och sedan bara resten kvar att bygga :) få dock ser hur fort fortsättningen kommer att bli men bygget finns i alla fall kvar och kommer att fortsättas.

 
Underbart att se att det börjar ta sig. Håller på för fullt och samlar på mig saker till min efterlängtade cafe racer eller vad man ska kalla den. En Honda NT650GT Bros modell -89 ha ha ha :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top