hur jävligt är det att ekra om ?

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
som rubriken antyder.. hur svårt är det att ekra om fälgar..tänkte nämligen blåsa mina fälhar svarta i nu vinter. men då måste ju exkrarna bort.. är det svårt att göra själv eller sover man bäst om man lämnar bort det och vad kostar det att lämna bort ?

jaa lite jävligt är det. Då du kan sätta ekrarna snett, och effekten av det blir ju som ett trasigt hjul lager.. Men övning ger färdighet :tummenupp

Du bör ha eller göra ett vettigt riktställ, där du kan hålla koll i höjd och sidled.

Inte svårt men det kräver tålamod och lite känsla:confused:

Nja jag tycker inte det är så svårt, fast jag är föredetta cykel mekaniker och det är i princip samma prossedur! känner du någon som kan rikta vanliga cykel hjul så be honom hjälpa dig lite på traven!

jag höll p¨å i fem dar =) , men det bidde faktiskt bra.. =).. som tur är så har jag jag två fälgar tilll som behvöer ekras så jag får lära mig ännu mer =)

Låter som det är värt en 100:- eller två...

nee,,,, kunskap är i slutändan inget som går att sätta riktigt pris på.. att jag sedan tyckte det var lite mysigt att stå och ekra är en annan sak =).. men med min nyblivna kunskapp så skall jag nu dricka lite mer laffa :D

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back