hur jävligt är det att ekra om ?

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
som rubriken antyder.. hur svårt är det att ekra om fälgar..tänkte nämligen blåsa mina fälhar svarta i nu vinter. men då måste ju exkrarna bort.. är det svårt att göra själv eller sover man bäst om man lämnar bort det och vad kostar det att lämna bort ?

jaa lite jävligt är det. Då du kan sätta ekrarna snett, och effekten av det blir ju som ett trasigt hjul lager.. Men övning ger färdighet :tummenupp

Du bör ha eller göra ett vettigt riktställ, där du kan hålla koll i höjd och sidled.

Inte svårt men det kräver tålamod och lite känsla:confused:

Nja jag tycker inte det är så svårt, fast jag är föredetta cykel mekaniker och det är i princip samma prossedur! känner du någon som kan rikta vanliga cykel hjul så be honom hjälpa dig lite på traven!

jag höll p¨å i fem dar =) , men det bidde faktiskt bra.. =).. som tur är så har jag jag två fälgar tilll som behvöer ekras så jag får lära mig ännu mer =)

Låter som det är värt en 100:- eller två...

nee,,,, kunskap är i slutändan inget som går att sätta riktigt pris på.. att jag sedan tyckte det var lite mysigt att stå och ekra är en annan sak =).. men med min nyblivna kunskapp så skall jag nu dricka lite mer laffa :D

*/ ?>
Back