Hur hittade du hit?

Frappe

Helvetica X - Stunttroop
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
Yamaha DTR 125 99, Beta RR50 SM 07, Commencal Furious 09, Sålda: KTM 250 SXF, Yamaha DT50LC, Pitpro pitbike,
Kom på mig själv att stirra på SH's banner och undra över hur jag hittade Sporthoj.com. Då slog det mig att det kom jag inte äns ihåg, ändå tar sajten alldeles för mycket tid av sitt liv:D

Så hur gick det till? när hitta ni SH?:tummenupp

//Frappe

Jag har det för att jag läste på bike och så var det nån som länkade hit. Sen när jag köpte sporthoj så reggade jag mig här.

Via en googling nån gång mellan 2003 och 2004. Kommer inte ihåg exakt vad det gällde, troligen nåt mög som om hur man kör på bakhjulet. :rolleyes:

Var en smygis länge innan jag väl reggade mig. Har ett svagt minne av att jag hade ett annat konto i början men det kan kanske vara smygistiden jag kommer ihåg.

Jag skulle kolla på utbudet av olika hojar, har alltid varit intresserad av just sporthojar och iom att jag bara hade kört "körskole-hoj" under hela sommaren så skulle jag kolla vad det fanns för olika typer av sporthojar och skrev då (sep 2007) just in ordet "sporthoj" in i googles sökmotor...

Första träffen blev denna sajt, jag gick in och kollade blev helt överlycklig och förvånad över att det fanns t.o.m en specifik sajt för just denna typ av hojmodell.
Kollade runt lite, regadde mej och så tänkte jag att det här är ju perfekt om man behöver tips och råd, då jag inte är så mek-kunnig tänkte jag att detta är ju det ultimata stället att hitta svar på mina frågor! :tummenupp

Men lite anande jag vad denna sajten skulle erbjuda... :näsblod :D

Tittade in lite då och då i början och ganska snart fick jag klart för mej att detta var ganska myket mer än bara ett simpelt mc-forum,
det var nästan som en egen liten värld här inne..! :brinnerup

Snipp snapp snut så var sagan slut :wiggle

Last edited:
Läste på bike.se forumet, om man nu kan kalla det för ett forum, där jag såg referenser hit. Det här var ett riktigt forum och mycket mer i mitt tycke, reggade mig på studs och snipp, snapp, snut, så var sagan slut.

En föredetta arbetskamrat tipsade om jag minns rätt. :va
Alternativt att jag googlade på något hojrelaterat och hamnade således här till slut.

Via bike.se av någon anledning som jag inte riktigt kommer ihåg. Nuförtiden är jag kanske inne på bike.se någon gång per månad, och på sporthoj någon gång om dagen eller så.

Via Potatoes mc, Swedie gick ut och sa att han skulle lansera Sporthoj.com inom kort och när han väl gjorde det så kunde man lämna den fruktansvärt fula potatis-sidan. Men innan SH.com så fanns det ju bara det att välja på.
Kommer ihåg när det bara var ett hundratal personer på sidan, 99% var väl stockholmare och resten e-tunabor kändes det som.
Undrar hur många timmar man har spenderat här, jag har en känsla av att det snittar några timmar per dag sedan starten med tanke på att jag jobbade 12 timmar framför en skärm och var inloggad här konstant :D

Kommer inte ihåg när/varför.
Men sedan dess är dagarna man inte loggat in här lätträknade :tummenupp

Jag hittade hit när jag skrev in sporthoj.com i adressfältet. Höll på att ta hojkort och va sugen på en sporthoj så jag tänkte att en domän som SH.com måste bara vara upptagen, skrev in det och här är man nu.

Det var efter jag köpt Miton, men varför vet jag inte riktigt.

På den tiden hetter jag Mito-mannen av nån dum anledning. :död

Jag var först medlem på bike.se. Någon på den sajten tjatade om att jag skulle regga mig på Sh, tror det var Elwe faktiskt. Jag vägrade först, för jag tyckte sidan var så jävla komplicerad.. (Ja, jag är sjukt oteknisk...) :gnissla:D
Men efter några månaders tjat från hans sida så gjorde jag det iaf.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg