Hur har ni/du gjort?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Fått tag på ett cykelrum som hojen ska stå i! det är betong väggar och betong golv och ca 12kvm. Skulle behöva hjälp att på nåt sätt fästa nåt i golvet eller väggen för att kunna låsa fast hojen med kätting så det inte går att rulla ut hojen. har nån gjort nåt liknande eller har ni tips och förslag vart man får tag på nåt man kan borra fast i betongen.

edit: har larm och styrlås samt skvbromslås, så vill bara lösa detta så man kan sova gott om nätterna :)

Last edited:
Bl a Abus säljer en ögla som man monterar med feta expandrar i betongen. Jag har själv en sån i mitt garagegolv. Känns rejält stabil.

En Sugga med Lång Kätting till!

Bifogat

• snäckan1.jpg
    snäckan1.jpg
    44.2 KB · Visningar: 218
Borde väl funka med expanderbult i betongen? Sen kanske gänga på en ögla å svetsa fast den.
Bara en tanke.

Edit: To late ;)

Larmet lär du inte höra i betongrummet. Kommer tjyven in lär han väl plocka isär skiten på plats istället?

Du kan nog aldrig sova riktigt gott tyvärr. Men abus har väl nån mojäng för att fästa på golv/vägg. Alterativt tillverka en.
Men vad säger grannarna om att borra i gemensamt utrymme?

:D

Om det inte är gemensamt rum hade jag köpt ett larm till rummet. Bryter dom sig in och överaskas av att larmet börjar tjuta som fan sticker dom garanterat

Larmet lär du inte höra i betongrummet. Kommer tjyven in lär han väl plocka isär skiten på plats istället?

Tjuter som satan i ett rum med betongväggar! (Resonansen är enorm)
Lär inte vilja varakvar i rummet med tanke på ljudet!
När det låter mycket där du står så vet man aldrig om andra har hört det!
Köp mer larm!!

Du kan nog aldrig sova riktigt gott tyvärr. Men abus har väl nån mojäng för att fästa på golv/vägg. Alterativt tillverka en.
Men vad säger grannarna om att borra i gemensamt utrymme?

:D

det är så små hål det handlar om, och det är inte vem som helst som får tillgång till detta utrymme, fick tipset av en granne som hade sin hoj där förra året. så då var det bara han som hade nyckeln och iår är det bara jag som har tillgång dit vad jag vet. kommer låta detta vara kvar den dagen jag inte kommer förvara min hoj där så nån annan kan ha nytta av det.

tack alla för tipsen. ska kolla vart jag får tag i det för bästa pris och i norrorts området :)

Tjuter som satan i ett rum med betongväggar! (Resonansen är enorm)
Lär inte vilja varakvar i rummet med tanke på ljudet!
När det låter mycket där du står så vet man aldrig om andra har hört det!
Köp mer larm!!
Jag tog för givet att det var ett mc-larm, busarna slår sönder skiten direkt och kan sedan arbeta ostört i ett privat utrymme.

googlar runt på [markankare, abus markankare] men hittar fan inget :S

Jag tog för givet att det var ett mc-larm, busarna slår sönder skiten direkt och kan sedan arbeta ostört i ett privat utrymme.

det jag har är ett mc larm men av dyrare modell så det är inte bara att koppla ifrån så blir man av med skiten.

Last edited:
Det tar iallafall nån minut att bryta sig in under sadeln och klippa kabeln till sirenen

finns ingen kabel, sirenen ligger i själva dosan med eget batteri:)

tack för länken :) hittade för halva priset :tummenupp
http://www.vga.nu/se/art/wba-100-kattingbeslag-2.php

Hittade denna men klurar inte ut hur den ska fästas :S

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=73313891

Last edited:
Last edited:
*/ ?>
Nyheter
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...