Hur har ni/du gjort?

Borra småhål i källarförådet är så öppet mål, så jag inte orkar komentera.
Men:
Fäster du öglan med vanliga expanderbultar så är det bara att kvadda skruven ordentligt (slå lite extra) så går det inte att skruva loss.

Min lösning på problemet är att inte bosätta mig bland tattare.

Borra småhål i källarförådet är så öppet mål, så jag inte orkar komentera.
Men:
Fäster du öglan med vanliga expanderbultar så är det bara att kvadda skruven ordentligt (slå lite extra) så går det inte att skruva loss.

Min lösning på problemet är att inte bosätta mig bland tattare.
Så här står det på Abus golvögla. "Därefter slås fyra st härdade stålkulor i skruvskallen, vilket gör att golvöglan inte går att ta bort."

Sen om det är öglan, kedjan eller motorcykeln själv som blir den svaga länken vet jag inte. Men tjyvarna får iaf ett extra hinder att forcera istället för att bara ta hojen under armen och gå.

Så här står det på Abus golvögla. "Därefter slås fyra st härdade stålkulor i skruvskallen, vilket gör att golvöglan inte går att ta bort."

Sen om det är öglan, kedjan eller motorcykeln själv som blir den svaga länken vet jag inte. Men tjyvarna får iaf ett extra hinder att forcera istället för att bara ta hojen under armen och gå.

när vi hade hojarna i ett garage tillverkade jag en rätt stabil metallbygel som sen limmades fast i ett djupt hål i golvet med kemiskt ankare typ hilti, satt som fasen

Det tar iallafall nån minut att bryta sig in under sadeln och klippa kabeln till sirenen

Finns ju alltid trådlösa larmcentraler med IR-vakt för en hyfsat billig peng, som förutom för ett jäkla oljud även kan skicka SMS eller ringa upp valfritt nummer. Inga sirener att klippa av, går igång så fort någon går in i rummet.

tänk på att kolla upp med förening/hyresvärd att det är ok, fick ett jävla gnäll från grannarna när jag hade min hoj på gården i 4 dagar i väntan på garageplats. Alltid någon jävel som inte har ett liv.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...