Hur hanterar man abstinensen?!

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Ja som trådnamnet lyder, hur klarar man av den långa hösten och därefter vintern? Detta året har inte bjudit på mycket körande för egen del, en lång tur och en kort var årets skörd och det är ju inte godkänt. Gick hela våren och suktade efter torra vägar, plusgrader och pengar till en ny växellåda. Sen gick sommaren åt att skicka tillbaka delar, få loss delar och grämas över att det inte hjälpte felet.

Nu orkar jag inte mer! :( :4skrika Hur ska man klara av tre-fem månaders mörker, hojlöshet och allmän uttråkning? Det värsta hade nog dock varit om jag fixat växellådan igen och det inte hjälpt, sån uppgivenhet är inte bra för hälsan...

marten_larsson skrev:
2612976 Ja som trådnamnet lyder, hur klarar man av den långa hösten och därefter vintern? Detta året har inte bjudit på mycket körande för egen del, en lång tur och en kort var årets skörd och det är ju inte godkänt. Gick hela våren och suktade efter torra vägar, plusgrader och pengar till en ny växellåda. Sen gick sommaren åt att skicka tillbaka delar, få loss delar och grämas över att det inte hjälpte felet.

Nu orkar jag inte mer! :( :4skrika Hur ska man klara av tre-fem månaders mörker, hojlöshet och allmän uttråkning? Det värsta hade nog dock varit om jag fixat växellådan igen och det inte hjälpt, sån uppgivenhet är inte bra för hälsan...

Man puttsar på hojen :yoparty

marten_larsson skrev:
2612976 Ja som trådnamnet lyder, hur klarar man av den långa hösten och därefter vintern? Detta året har inte bjudit på mycket körande för egen del, en lång tur och en kort var årets skörd och det är ju inte godkänt. Gick hela våren och suktade efter torra vägar, plusgrader och pengar till en ny växellåda. Sen gick sommaren åt att skicka tillbaka delar, få loss delar och grämas över att det inte hjälpte felet.

Sitt inte hemma och dega vid datan!
Ut o kör pojk!:hördu

Hitta på nåt skojj att göra me hojjen under vintern! bygga om eller dyl.

YZF R6 skrev:
2613016 köp en 150cc på http://birkaimport.se/:tummenupp[/url]

De ska ja nästa vecka!:yoparty

För min del blir det att åka motard-kittad Fiddy på södertäljes gocart-bana på söndagar.
RIKTIGT roligt!

Sen finns det ju en massa roliga MC-spel till PC, Xbox etc, etc.
Och bara för att säsongen är över, innebär ju inte det att man struntar i hojen. Nu har man ju hela vintern på sig att pyssla med dem.

:yoparty

Last edited:
Jag tänker köra motard/enduro så mycket jag bara hinner och orkar. Finhojen får stå och sova nere i källaren.

Jo jag ska strax dra på mig skinnstället och köra en runda. Blir väl en bit över 30 mil. 24 grader och torrt på vägarna. Återkommer med rapport samt bilder.

Eftersom livet är så hårt här så vilade jag upp mig förra veckan här:

fitzroy_island_01.jpg

fitzroy_island_03.jpg

fitzroy_island_04.jpg

(bilder tagna av undertecknad)

:)

Håller med Knasknutten..
SLUTA GNÄLL! Va f-n... Det är ju hur vart som helst nere hos dig ju...
HAde allvarliga funderingar på att koppla på släpet och ta med mig min ner
nu när jag åker runt hos lite kunder i södra sverige..
Visst har det varit lite blött och man får lugna ner den inspirerade körningen lite men köra går ju alldeles utmärkt juh!

marten_larsson skrev:

Kollar på sommarens samlade videofilmer som vi spelat in...........då går vintern fort. Sen kan man ju ha hojen i vardagsrummet oxå.....hjälper ganska bra faktiskt.

En cross/enduro kan göra att säsongen aldrig tar slut, bara ändrar sätt att köra och kläderna man har på sig...

/J

marten_larsson skrev:

Tja.. jag körde idag (ons) och det var inge strul.. Lite småblött men..

Ringo skrev:
2613043 Jo jag ska strax dra på mig skinnstället och köra en runda. Blir väl en bit över 30 mil. 24 grader och torrt på vägarna. Återkommer med rapport samt bilder.

Eftersom livet är så hårt här så vilade jag upp mig förra veckan här:

Såg inte helt fel ut:tummenupp

Tycker det är dålig planering av er som sitter hemma i sverige i kylan:gnissla
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2607458#2607458

-------------------------------------------------------------

Hade man inte kunnat åka så hade det blivit som förra vintern, pilla lite med cykeln ( helst ska det ta massa timmar ) så får man torrgasa en del:D

marten_larsson skrev:
2612976Hur hanterar man abstinensen?
Till att börja med kör man naturligtvis fortfarande. Sedan tänkte jag försöka få upp älsklingen i lägenheten, vilket tyvärr försvåras av att hissen är 25 cm för kort. :mad:

Dra upp den på bakhjulet i hissen eller skruva bort framhjul, kåpor och lyse, det är frågan.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back