Hur hanterar man abstinensen?!

Blä

Fy jag förstår dig helt!! Har själv haft en skitsäsong, va utan mc helt ett tag för att sedan köpa en ny som bara vållat bekymmer...kan ej ens gå ner i garaget o titta på den o le....:gråta

.....nu står den ju bara där o e helt vissen efter stöldförsöket på den som vållade massor skador som gör den okörbar (självrisken e mkt hög o kostar mer än att fixa delar till den själv) plus att en vecka innan stöldförsöket va det ju nån idiot som backade på den med sin biljävel.... så cykeln la sig...snubben smet fr händelsen o kvar e jag med repad mc!!!!

FYYYY!!!!

Vi sporthoj.comare kör MotoGP 3 på PC i multipläjer mot varandra på kwellarna. Garanterat ballt. I paketet ingår paoaslajdande ut ur böjarna, uilande, nöjet att se sporthoj.comare vara ute och harva i rabatten i vart annan böj samt givetvis känsla av att vara den bästaste föraren när du korsar målsnöret 1st.

Se MotoGP3-tråden i offtopicdelen fär mer info. Alla är välkomna. :)

Mina tips!

1. Kör Fiddy, Cross så länge det går! Den säsongen brukar vara längre än plastraketernas. ( eventuellt dubbdäck till dessa och du klarar dig hela vintern )

2. Köp en isbil, förslagsvis en Volvo av 2, 7 eller 9 serien med turbo ( du kommer bli förvånad över hur billigt det är att toktrimma )

3. Åk mycket skidor eller snowboard på ett extremt sätt ( adrenalin )

4. Se till att ha en kul bil

5. Med alla pengar som blir över när du ställer av hojen så har du nu råd att skaffa dig en flickvän att leka med, du kan annars dränka dina sorger med alkohol och skräpmat ( alla vet att skinnställ krymper på vintern så det är inget att skämmas för )

6. Meka lite med hojen ett förslag är att göra den besiktningsvänlig, du kommer då klara dig från böter den första påställningsmånaden ( att sedan skylten automatiskt har en dragningskraft till undertailen, det kan ju inte du rå för )

7. Köp eller låna en fet snöskoter, kör satan, burka, wheela, hoppa osv

8. Spy galla över dina kompisar på sporthoj ( det är ett fenomen som brukar dyka upp i Sep för att sedan helt försvinna runt Maj )

Ja ni kan ju copy och paste in lite fler tips så har vi en lista sedan som man snabbt kan få akuthjälp ifrån när PMS:en är som värst :tummenupp

Anderzzon skrev:
2614214 Mina tips!

1. Kör Fiddy, Cross så länge det går! Den säsongen brukar vara längre än plastraketernas. ( eventuellt dubbdäck till dessa och du klarar dig hela vintern )

2. Köp en isbil, förslagsvis en Volvo av 2, 7 eller 9 serien med turbo ( du kommer bli förvånad över hur billigt det är att toktrimma )

3. Åk mycket skidor eller snowboard på ett extremt sätt ( adrenalin )

4. Se till att ha en kul bil

5. Med alla pengar som blir över när du ställer av hojen så har du nu råd att skaffa dig en flickvän att leka med, du kan annars dränka dina sorger med alkohol och skräpmat ( alla vet att skinnställ krymper på vintern så det är inget att skämmas för )

6. Meka lite med hojen ett förslag är att göra den besiktningsvänlig, du kommer då klara dig från böter den första påställningsmånaden ( att sedan skylten automatiskt har en dragningskraft till undertailen, det kan ju inte du rå för )

7. Köp eller låna en fet snöskoter, kör satan, burka, wheela, hoppa osv

8. Spy galla över dina kompisar på sporthoj ( det är ett fenomen som brukar dyka upp i Sep för att sedan helt försvinna runt Maj )

Ja ni kan ju copy och paste in lite fler tips så har vi en lista sedan som man snabbt kan få akuthjälp ifrån när PMS:en är som värst :tummenupp

De flesta av dina punkter kräver ju tyvärr att man får pengar över när man slutar köra hoj, det gör inte jag! :näsblod Flickvän har jag redan, ska på nått sätt försöka övertala henne att jag ska få fixa motorn i vardagsrummet (sovrummet funkar iofs också), det blir nog en svår uppgift :gnissla

Zee skrev:
2614180 Vi sporthoj.comare kör MotoGP 3 på PC i multipläjer mot varandra på kwellarna. Garanterat ballt. I paketet ingår paoaslajdande ut ur böjarna, uilande, nöjet att se sporthoj.comare vara ute och harva i rabatten i vart annan böj samt givetvis känsla av att vara den bästaste föraren när du korsar målsnöret 1st.

Se MotoGP3-tråden i offtopicdelen fär mer info. Alla är välkomna. :)

Väntar på min låda till alla mina nya datordelar sen efter 1,2, 1000 veckors träning kanske jag vågar mig in där :P

Ger kärlek till min hoj förståss:D

Bytt: lameller+fjädrar och packing
olja+filter och packning

lackat genoratorkåpan idag

Köpt nytt skinnställ bilder finns i mitt garage

vetifaan hur jag ska ha råd med julklappar nu när man lagt alla stålar på hojen:yoparty

Såg en kollega på något cross/fiddyaktigt igår. Såg ut att vara kul, även inomhus. (Lagerråttor)

Men jag antar att alla inte har tillgång till ett 500 m långt lager?:näsblod

Hoztic skrev:
2612993 Jag går ner i garaget lite då och då, dels meckar jag med hojen, å dels smeker jag den, visar kärlek och längtar till våren tillsammans med den :)

kombinerar man ovan med att svepa några kalla, ja då känns det nästan drägligt.

EricMetal skrev:
2614664 lite sugen på en sån jag också.. men får man ha den på vägen, vad är böterna om cheriffen fångar en medans man hoppar in i en snöhög på en parkering??

Vad jag vet så är de 600 spänn för att köra ett oregistrerat fordon på gatan, De är de ialifall om du kör typ en trimmad moppe eller en fiddy på gatan med A kort.

men är inte helt säker:)

Det är ju nu det roliga börjar. :yoparty

Sommarhojen kan du skruva med, bygga lite småskit osv. :) Sen blir du körsugen köper du dig en cross/enduro och lever livet på någon sjö.

Eftersom livet är så hårt här så vilade jag upp mig förra veckan här:

Det är ju ännu värre att tillbringa tiden, där det är MÖJLIGT att köra, fast man kanske inte vill pga trafikomständigheter, brist på vettiga skydd.:gnissla :huvet Då skulle man bara tänka på köra mc..

Själv har jag börjat samla på mig DVD filmer att fördriva tiden med, vid skitväder, och Jycken får en ut på friska promenader.
Sen åker jag 125cc scooter varje dag, det är faktiskt rätt underhållande..:rolleyes:

Shit, jag måste vara rätt lyckligt lottad ändå, min flickvän gick med på att jag fixade hojjen i lägenheten :D Det är bara en tvåa och eftersom det e parkett i vardagsrummet får det bli i sovrummet... Kan knappt vänta tills jag kan köra hit hojen helt plötsligt! :tummenupp

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025